Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

глубина втягивающей трубы

dklimock

Рекомендовані повідомлення

буду делать иглу на 20 метров 50-той трубой. Сосед сделал аналогично, уже 5 лет с водой.

 

Есть два мнения по длине втягивающей трубы

 

подрядчик:

сделаем 10 метров. т.к. больше всё равно насос не вытянет. Скважина не заилится.

 

сосед:

сделал трубу так, чтобы её конец на 1 метр не доходил до дна скважины, чтобы весь водонос работал и скважина не заиливалась.

 

Вопрос: Какая длина нужна? цена не вопрос, т.к. что 10 что 20 метров трубы - разница незначительная.

 

мои сомнения

В пользу подрядчика: Имеем скважину глубиной 20 метров. Зеркало на 4 метрах. Опускаем в скважину трубу 10 метров. В трубе высота воды становится 4 метра. а для насосной станции если меньше 8, то нормально. Вес воды в трубе ниже уровня воды для насоса значения не имеет, так как труба и скважины сосуды сообщающиеся. Таким образом, труба в скважине может быть любой глубины, главное, чтобы зеркало было до 8

В пользу соседа: фильтр находится с 18 до 20 метра. При водозаборе на 10 метрах скорость движения воды через фильтр меньше, чем при водозаборе в области фильтра. Т.к. скорость максимальна в начале втягивающей трубы и уменьшается по мере удаление от неё. А большая скорость воды в области фильта это, наверное, хорошо т.к. не дает мелким частицам забивать фильтр.

 

размышеления профанские и теоретические. А как на самом деле?

2126367565_.JPG.0b8ce0eb1515d90d89c319b9a1080278.JPG

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

буду делать иглу на 20 метров 50-той трубой. Сосед сделал аналогично, уже 5 лет с водой.

 

Есть два мнения по длине втягивающей трубы

 

подрядчик:

сделаем 10 метров. т.к. больше всё равно насос не вытянет. Скважина не заилится.

 

сосед:

сделал трубу так, чтобы её конец на 1 метр не доходил до дна скважины, чтобы весь водонос работал и скважина не заиливалась.

 

Вопрос: Какая длина нужна? цена не вопрос, т.к. что 10 что 20 метров трубы - разница незначительная.

 

мои сомнения

В пользу подрядчика: Имеем скважину глубиной 20 метров. Зеркало на 4 метрах. Опускаем в скважину трубу 10 метров. В трубе высота воды становится 4 метра. а для насосной станции если меньше 8, то нормально. Вес воды в трубе ниже уровня воды для насоса значения не имеет, так как труба и скважины сосуды сообщающиеся. Таким образом, труба в скважине может быть любой глубины, главное, чтобы зеркало было до 8

В пользу соседа: фильтр находится с 18 до 20 метра. При водозаборе на 10 метрах скорость движения воды через фильтр меньше, чем при водозаборе в области фильтра. Т.к. скорость максимальна в начале втягивающей трубы и уменьшается по мере удаление от неё. А большая скорость воды в области фильта это, наверное, хорошо т.к. не дает мелким частицам забивать фильтр.

 

размышеления профанские и теоретические. А как на самом деле?

 

ИМХО изменение скорости потока через фильтр не должно быть значительным, как трубу водозабора не размещай. С точки зрения насоса, посоветовал бы вывести трубу из зоны фильтра, тогда за счет гравитационного осаждения, меньше абразивных частиц будет идти на крыльчатку.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Если у Вас зеркало на 4 метрах, то почему бы не посадить поверхностный центробежный насос прямо на трубу? Без "втягивающей" трубы? Если при слишком интенсивном заборе уровень будет падать ниже 8, то уменьшить забор с помощью вентиля.

 

Несколько лет назад такой "фокус" мне показывал в селе один местный хлопец. Говорит, насос не качает. Условия: 2 дюйма скважина, вставлена всасывающая труба, на неё наверчен насос. Насос включается - выплёвывает воду - качает воздух. И хозяин не понимает, в чём дело! Посоветовал ему заткнуть дырку между двумя трубами - "о! закачало, тилькы поганенько!" - "а теперь выкинь всасывающую трубу" - "куды?" - "н/х!" - "а насос?" - "на велику трубу" - "качае!!!"

 

При водозаборе на 10 метрах скорость движения воды через фильтр меньше, чем при водозаборе в области фильтра.

 

Это при одинаковом водозаборе?

А как это Вы определили??

Чингачгук-Зелёный-Змей говорил, что если кусок железа тонет, то никак не может плавать большая пирОга, которую бледнолицые люди делают из железа... А вот нате же вам, плавает...

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Если у Вас зеркало на 4 метрах, то почему бы не посадить поверхностный центробежный насос прямо на трубу? Без "втягивающей" трубы? Если при слишком интенсивном заборе уровень будет падать ниже 8, то уменьшить забор с помощью вентиля.

 

Потрібно враховувати матеріал труб та товщину її стінки. Чінгачгук-Зелений-Змій не казав Вам, що "поверхневий відцентровий насос прямо на трубу" створює розрідження, яке може спричинити деформацію (зплющення) гниленької поліетиленової труби зі стіночкою 2,4мм або менше; на ∅ 50 мм із ПЕ-80?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Потрібно враховувати матеріал труб та товщину її стінки. "поверхневий відцентровий насос прямо на трубу" створює розрідження, яке може спричинити деформацію (зплющення) гниленької поліетиленової труби зі стіночкою 2,4мм або менше; на ∅ 50 мм із ПЕ-80?

 

Ну, тогда "ой!".

Но всасывающая труба имеет ещё один серьёзный "минус" - сверху между трубами (выше обреза всасывающей трубы) скапливается непротекающая вода, а над ней воздух. Это может стать источником запаха/привкуса/бактериального заражения.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Потрібно враховувати матеріал труб та товщину її стінки. Чінгачгук-Зелений-Змій не казав Вам, що "поверхневий відцентровий насос прямо на трубу" створює розрідження, яке може спричинити деформацію (зплющення) гниленької поліетиленової труби зі стіночкою 2,4мм або менше; на ∅ 50 мм із ПЕ-80?

 

Не зплющіть! Максимальне розрядження , яке може зробити поверхневий насос, це -0,9 бар. Або еквівалент, якщо зовні буде давити на трубу +0.9 бар. Цього замало навіть для "гниленької" труби. (Лише 900г/см2) І це "теоретичний максімум". А на практиці це 500-800 г/см2

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Не зплющіть! Максимальне розрядження , яке може зробити поверхневий насос, це -0,9 бар. Або еквівалент, якщо зовні буде давити на трубу +0.9 бар. Цього замало навіть для "гниленької" труби. (Лише 900г/см2) І це "теоретичний максімум". А на практиці це 500-800 г/см2

 

Додайте до 500-800 г/см2 внутрішнього розрідження зовнішній тиск ґрунтів (не обов'язково глин, що набрякають) на глибині ~ 60 м і отримаєте деформовану трубу, з якою ми постійно маємо справу на перебурах свердловин. І це "практичний паноптикум".

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Додайте до 500-800 г/см2 внутрішнього розрідження зовнішній тиск ґрунтів (не обов'язково глин, що набрякають) на глибині ~ 60 м і отримаєте деформовану трубу, з якою ми постійно маємо справу на перебурах свердловин. І це "практичний паноптикум".

 

 

Шановний Мамай! Ми тут плутаємо "м'яке з теплим"...

Хіба хто сперечається, що грунти плющать "гниленьку" трубу? Там зовсім інша причина. Ви і самі це краще за мене розумієте, але спробую, (як завжди "в силу своего ума и фантазии"), роз"яснити для форумчан. Може кому буде корисно при виборі труби (та товщіни стінки).

Оскільки щільність "затрубних" вогких грунтів (як правило на "свистулях" пісок + глина) складае приблизно 2 кг/дм3, а у води щільність лише 1 кг/дм3, то більш "важкий" грунт давить на трубу зовні, але йому протидіє тиск "стовбура" води зсередини.

Наприклад, маємо 50 мм (стінка 2,4) "свистулю" глибиною 60 м, статичний рівень 3 м, продуктивність насосу 2м3/ч, при якому динаміка падає до 8 метрів. На глибині 10 метрів фактичний "зовнішній" тиск буде складати 2 - 0,2 = 1,8 кг/см2. На 20-ти метрах: 4 - 1,2 = 2,8 кг/см2, і так далі. На кожні 10 метрів глибини він буде зростати додатково на 1кг/см2, і на глибині 60м буде становити 12 - 5,2 = 6,8 кг/см2

Але, це теорія для "ідеальної труби", яка не має стінки. На практиці, ще потрібно помножити на "коефіціент", який залежить від товщіни стінки.

k = C/c, де С - довжина зовнішньго кола труби, а с - довжина внутрішнього кола. Для чого це потрібно? Тому що кількість тих самих "квадратних сантиметрів" на які діють сили на одному й томуж рівні, вочевидь, зовні буде більше, ніж з середини. Для нашого випадку, труба 50х2,4 коефіцієнт буде складати 1,1. Таким чином реальний боковий тиск на глибині 20 м буде складати 3,1 кг/см2, а на глибині 60 м, майже 7,5 кг/см2.

Кожна труба "безболяче" витримує певний поперечний тиск (табличні данні виробника), і якщо реальний тиск на певній глибині перевищує цей показник, то з цьго місця, і нижчє, трубу починає "плющіти". І чим глибше, тим більше.

Все це потрібно враховувати, яку трубу, на яку глибину, в яких грунтах можна "пхати". До речі, щільність сухих грунтів можна, в середньому, приймати за 1,5 кг/дм3. Тобто зовнішній тиск на кожні 10м глибини буде зростати приблизно на 1,5 кг/см2

 

МАМАЙ, а тепер що до суті питання. (Водозабірна труба, чи насос на трубу). Розглянемо на прикладі свердловини вище.

Маєму глибину 60 м, п"єзометричний тиск 57м, динаміка при 2-х кубах 8м. Таким чином питомий дебіт свердловини становить 400л/м

Розглянему "фізику" на тому й тому прикладі.

(1) Із заборною трубою (при динамиці 8 м) стовбур води в свердловині (противага зовнішньму тиску) становить 52 м, (проти п"єзометричного - 57м). Ця різниця в 5м (тиск зовні перевищує на +0,5 кг/см2) і забезпечує водоприток двома кубами. Це зрозуміло, але при цьому противага зовнішньому (боковому) тиску з середини труби падає на 0,5 кг/см2 упродовж всієї труби.

(2) Тепер, якщо "насос на трубі". (Згадайте питомий дебіт свердловини 400л/м. Він однаковий в обох випадках і не залежить від типу підключення). Щоб "забезпечити" себе двома кубами, насосу треба, або понизити рівень на 5 метрів, або зробити розрядження в -0,5кг/см2 . І в тому, і в тому випадку буде перевага в +0,5кг/см2 на п"єзометрії, що забезпечить продуктивність насосу. Зниження внутрішнього тиску в трубі на 0,5 кг/см2 призведе до зниження "протитиску грунтам" упродовж всієї труби, як і у першому випадку.

 

(1) -0,5 м водяного стовпа = (2) -0,5 кг/см2

 

Хіба що маленьке уточнення, якщо рахувати досконало. У першому випадку падіння внутрішньго "протитиску" буде на ділянці "статика - забій", а у другому на ділянці "устьє - забій".

Отже що маємо? Я вважаю, що "свистулі" (да і свердловини теж) "чавить" не від принципу чи способу підключення насосу, а зовсім з інших причин. Куди більше значення мають діаметр, товщіна стінки, матеріал труби, глибина свердловини,довжина фільтра, склад та вологість грунтів, статичний та дінамічний рівень, дебіт та ін.

 

З.Ы. А як на мене, то враховуючи вищевикладене, підключення "на трубу" більш сприятне. Тому що вода всмоктується не через 32-гу трубу, а через 50-ту (менший опір потіку). И не через 1" зворотній клапан, а через 1 1/2" (також менший опір). В результаті, в залежності від динамікі, маємо або трошки більшу продуктивність насосу, або менше на нього навантаження.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

.... Я вважаю, що "свистулі" (да і свердловини теж) "чавить" не від принципу чи способу підключення насосу, а зовсім з інших причин. Куди більше значення мають діаметр, товщіна стінки, матеріал труби, глибина свердловини,довжина фільтра, склад та вологість грунтів, статичний та дінамічний рівень, дебіт та ін.

 

Я з Вами повністю згоден, але враховуйте обставину, що свердловинний фільтр з часом буде кольматуватися, питомий дебіт зменшуватися, протитиск ґрунтам збільшуватись і тому необхідно для свистків глибиною більше ~ 40-50 м обов'язково використовувати трубу важкого типу.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

О, я смотрю тут уже многие диссертацию готовы защитить по теме "Скважины и насосы..." :)

А подскажите ка мне, о ученые, зависит ли от ширины трубы скважины высота зеркала воды?

Будет ли зеркало воды ближе от земли, если пробурить скважину 50, чем если пробурится 125 трубой?

И от чего вобще зависит поднимется вода в скважине или нет?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

О, я смотрю тут уже многие диссертацию готовы защитить по теме "Скважины и насосы..." :)

А подскажите ка мне, о ученые, зависит ли от ширины трубы скважины высота зеркала воды?

Будет ли зеркало воды ближе от земли, если пробурить скважину 50, чем если пробурится 125 трубой?

И от чего вобще зависит поднимется вода в скважине или нет?

 

В залежності від гідравлічних властивостей, від гідростатичного (п'єзометричного) рівня водоносного шару розрізняють свердловини:

ненапірні, з вільною поверхнею рівня підземних вод; , в яких рівень підземних вод не піднімається вище відмітки водоносного шару;

напірні, в яких рівень підземних вод піднімається вище відмітки водоносного шару;

фонтануючі артезіанські свердловини, в яких рівень підземних вод піднімається вище відмітки рівня землі.

 

Абсолютні відмітки рівнів води в свердловинах різного діаметру - однакові.

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

А как же тогда узнать гідравлічні властивості водоносного шару ?

Пробурю у себя скважину диаметром 50 на глубину 60 м.- а как потом воду достану, если окажется, что гідростатичний рівень водоносного шару низкий, и зеркало будет больше 10 м?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

А как же тогда узнать гідравлічні властивості водоносного шару ? Пробурю у себя скважину диаметром 50 на глубину 60 м.- а как потом воду достану, если окажется, что гідростатичний рівень водоносного шару низкий, и зеркало будет больше 10 м?

 

Ще гірше: не зєркало води будєт большє 10 м, а динамічний рівень, значення якого залежить від вибору води в метрах кубічних на годину. А динамічний рівень буде знижуватися від експлуатації, бо, цілком природньо, будуть зменшуватися з часом фільтраційні можливості свердловинного фільтру. Якщо є гідрогеологічні підстави для неглибокої тимчасової (для будівництва, наприклад) свердловини, свисток - оптимальне рішення. Якщо свердловина потрібна для постійного проживання в заміському будинку - буріть свердловину під занурювальний насос.

 

А як взнати гідравлічні властивості водоносного шару? Або вчитися, або експерементувати методом "тика", або платити - бо для тих, хто знає - це бізнес.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

У меня знакомые уже 20 лет пользуются таким временным свистком и динамический уровень не падает, как качали насосной станцией так и качают. Да и скважина у них не таккая уж и неглубокая- 60 м. Правда они там постоянно не живут, а приезжаю на входных как на дачу.

 

Так вот и я думаю себе на участок такую ставить! Только бурильщики меня расстроили - кстати, совершенно бесплатно выложили мне всю инфу о динамическом уровне и сколько метров бурить надо. Сказали что динамика слабая, вода низко (метров с 20), бурить надо 35-40.м, и ставить только глубинный насос, т.к. станция не потянет.

Так где ж правда? Можно бурить скважину 50мм на глубину 40м. ?

У соседуй колодец - до воды 8 м.

И что есть, по вашему, неглибока тимчасова свердловина? 40 м - это неглубокая?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

... за счет гравитационного осаждения, меньше абразивных частиц будет идти на крыльчатку.

 

правильно ли я понимаю, что те самые абразивные часицы, которые осядут и не пойдут на крыльчатку, заилят мне фильтр?

 

по состоянию на сегодня скважина готова. Статика 3,5 м дебит 2,2 м3/час динамику при таком дебите оценили в 4,5 метра.

обсадная 50, всасываютщая 32 длиной 10 метров. Бурильщики сказали "длина всасывающей должна быть больше 9 и меньше 10". Спорить не стал. Качал два дня. Вода довольно быстро стала прозрачной.

 

Материалы по грубине всасывающей просто детективные.

"подрядчикам выгодно ставить трубу на 10м, т.к.

1. сразу идет чистая вода (муть оседает).

2. осевшая муть дает подрядчику второй заработок (прочистку скважины)

а заказчику надо опускать всасывующую на 1 метр от дна скважины и не лениться качать, пока не пойдет чистая вода"

вот такая теория заговора.

Что скажете?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Только бурильщики меня расстроили - кстати, совершенно бесплатно выложили мне всю инфу о динамическом уровне и сколько метров бурить надо. Сказали что динамика слабая, вода низко (метров с 20), бурить надо 35-40.м, и ставить только глубинный насос, т.к. станция не потянет.[/font][/color]

 

Динамічний рівень в кожній свердловині - індивідуальний, як відбитки пальців або вух. Попередньо його можна визначити тільки в межах від і до, або як середнє значення по району. Для прогнозу з високою достовірністю потрібні географічні координати: градуси, хвилини, секунди (другий знак після коми) і розгалужена база порівняльних свердловин. Тому інфа, та ще й ВСЯ - це дійсно круто.

Щодо буріння у Ваших Новосілках-Мостищах Макарівського р-ну, то прогноз буровиків, з якими Ви спілкувались, схожий на достовірний.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Объясните тогда мне еще, пожалуйста, как буровики определяют, на какую глубину бурить скважину?

Я сегодня общалась с 3-мы разными оргаризациями и чем дальше в лес, тем толще партизаны: одни сказали что вода будет на 35м, другие - на 50, а третьи уверяли, что бурить нужно не ниже 60м.

Я теоретически понимаю, что бурить можно сколько угодно, т.к. современные технологии позволяют бурить даже гранит. А буровые организации хотят заработать денег, и чем глубже они пробурят, тем больше получат. Допустим, я готова оплатить скважину в 60м., но хотела бы быть уверенной, что я не оплачиваю лишние метры, и что если водогосный горизонт окажется на 35м. - то мне не пробурят больше!

Как этот мотент проконтролировать? Убедите меня, что мои опасения - напрасны!

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Объясните тогда мне еще, пожалуйста, как буровики определяют, на какую глубину бурить скважину?

Я сегодня общалась с 3-мы разными оргаризациями и чем дальше в лес, тем толще партизаны: одни сказали что вода будет на 35м, другие - на 50, а третьи уверяли, что бурить нужно не ниже 60м.

Я теоретически понимаю, что бурить можно сколько угодно, т.к. современные технологии позволяют бурить даже гранит. А буровые организации хотят заработать денег, и чем глубже они пробурят, тем больше получат. Допустим, я готова оплатить скважину в 60м., но хотела бы быть уверенной, что я не оплачиваю лишние метры, и что если водогосный горизонт окажется на 35м. - то мне не пробурят больше!

Как этот мотент проконтролировать? Убедите меня, что мои опасения - напрасны!

 

Если пробурят ниже, чем водоносный горизонт, то попадут в подстилающие глины, и воды вообще не будет. Хотя есть "хитрости" с 10-ти метровым отстойником! Но сейчас это уже архаизм, и таким уже давно никто не занимается! :D

З.Ы. У вас ровно 40 метров.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

замечательно получилось. Задал вопрос ответа не получил. Множество сторонних дискусий возникло и погасло... всё не могу слова подобрать, как такой стиль общения называется...
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

замечательно получилось. Задал вопрос ответа не получил. Множество сторонних дискусий возникло и погасло... всё не могу слова подобрать, как такой стиль общения называется...

 

Сорри ! В вашем случае низ водозаборной трубы должен быть выше на метр от верхнего среза фильтров.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...