Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

Використання LiFePo4 акумуляторів зі звичайним інвертором

muzaratti

Рекомендовані повідомлення

2 години тому, Александр Аврамчук сказав:

 я не маю електрички і мені все одно що кажуть автоблогери. не знаю звідки вони взяли це. правило 20-80 діє навіть длЯ акумів ноутбуків , котрі мають схожу хімію. те що byd найбіл ший виробник, не заперечую. але у нас на дорогах яких електричок з якою хімією АКБ найбільше?   блогери по сес і lifepo4 нічого не кажуть про правило 20-80 soc. за їх словами на ресурс lifepo4 впливає дотриманнЯ критичних напруг заряду, розряду, струму заряду розряду, температури. в даташит до батарей нічого не говориться про 20-80с. 

Даже тут не форуме уже обсуждали ресурс лифера от цос. И в принципе на всех ресурсах по лифкру и солнцу. Максимальная продолжительность жизни при работе в диапазоне 10-90 согласно даташитам ячеек от производителей. Плюс температура 

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 часа назад, Александр Аврамчук сказал:

 я не маю електрички і мені все одно що кажуть автоблогери. не знаю звідки вони взяли це. правило 20-80 діє навіть длЯ акумів ноутбуків , котрі мають схожу хімію. те що byd найбіл ший виробник, не заперечую. але у нас на дорогах яких електричок з якою хімією АКБ найбільше?   блогери по сес і lifepo4 нічого не кажуть про правило 20-80 soc. за їх словами на ресурс lifepo4 впливає дотриманнЯ критичних напруг заряду, розряду, струму заряду розряду, температури. в даташит до батарей нічого не говориться про 20-80с. 

То ви кажучи про малу кількість авто на lifepo4 мали на увазі на нашіх дорогах?😁 Добре що в процесі діалогу ще не дійшли до конкретного двору. І взагалі ви про що саме сперечаєтесь? Хіба я десь стверджував що батарею lifepo4 автономной системи живлення будинку слід заряджати в межах 20-80%? В умовах обмеженого часу на заряд всім плювати на таки обмеження, навіть якщо це таки корисно для акб.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 годину тому, ЯД сказав:

Даже тут не форуме уже обсуждали ресурс лифера от цос. И в принципе на всех ресурсах по лифкру и солнцу. Максимальная продолжительность жизни при работе в диапазоне 10-90 согласно даташитам ячеек от производителей. Плюс температура 

  

www.kirich.blog/dokumentaciya/270-datashity-instrukcii-opisaniya-i-raznaya-prochaya-dokumentaciya.html

тут є даташити на CALB, для прикладу CALB - L173F125A 3.2v 125Ah, Recommended SOC Window  3-99%. 

це одна з переваг цієї хімії над іншими. 

і гарантована кількість циклів заміряна при заряді розряді  діапазоні 2,5-3,65В, струмом  0.5с, по деяким представникам навіть при струмі 1С, наприклад по CALB 125A. чим менше розряджати і чим меншими струмами  заряджати розряджати, тим більша кількість циклів .

Змінено користувачем Александр Аврамчук
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Доброго дня!
Маю інвертор Q-Power QPC+2012E, літиву батарею (LiFePO4) KMW12V200(12V/200Ah) з БМС і блютус.
Iнвертор не підтримує батареї LiFePO4, до цього в мене була AGM батарея. Я залишив тип батареї на інверторі AGM, встановив струм заряда 20А.
Інвертор заряджає батарею але коли батарея заряджається повністю(я бачу це через блютус интерфейс до БМС) він продовжуе її заряджати і починає видавати сигнал аварії, тобто він небачить що вона заряджена і мені доводиться самому вимикати інвертор хоча я так розумію що БМС сама відключає батарею.
Чи можна щось зробити?

qps_e_series_manuals.pdf

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 час назад, sgaluk сказал:

він продовжуе її заряджати і починає видавати сигнал аварії,

напряжение зарядки пробовали понизить ?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

4 години тому, sgaluk сказав:

Чи можна щось зробити?

Вже ж вирішили в іншій темі - розбіг по напругам комірок, БМС йде в захист і вирубає заряд.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Так на одній з чотирьох комірок напруга зростає до 3.6 але це тільки після того як батарея повністю заряджена(на 100 %). Так я зменшив напругу зарядки(вибрав інший тип батареї в налаштуваннях інвертора) до 14.0 В, але інвертор все одно продовжує намагатися зарядити батарею  і час від часу видає сигнал аварії. Я так розумію що він збільшую ток чи напругу, БМС йде в захист і вирубає заряд а у інвертора виникає помилка перегрузки. На інверторі повинена загорітися індикатор, що зарядка завершена, а світиться індікатор що йде заряка

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

24 хвилини тому, sgaluk сказав:

БМС йде в захист і вирубає заряд

Дивіться налаштування БМС. То саме БМС вирубає батарею - яка напруга в цей момент на проблемній комірці і які напруги на інших? Значить, балансир, якщо він там є, не справляється з балансуванням... Промоніторте всі значення, а потім задавайте питання.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

24.07.2024 в 10:33, Александр Аврамчук сказав:

  

www.kirich.blog/dokumentaciya/270-datashity-instrukcii-opisaniya-i-raznaya-prochaya-dokumentaciya.html

тут є даташити на CALB, для прикладу CALB - L173F125A 3.2v 125Ah, Recommended SOC Window  3-99%. 

це одна з переваг цієї хімії над іншими. 

і гарантована кількість циклів заміряна при заряді розряді  діапазоні 2,5-3,65В, струмом  0.5с, по деяким представникам навіть при струмі 1С, наприклад по CALB 125A. чим менше розряджати і чим меншими струмами  заряджати розряджати, тим більша кількість циклів .

Подивився специфікацію на CALB L173F125A (125 Ah).

Не часто зустрічаються такого виду документи, де одне речення китайською мовою й одразу інше речення вже з перекладом на англійську мову.

Виглядає як посібник з вивчення китайської мови.

 

Там є, до речі, таблиця, де зазначено рекомендовані струми та напруги заряджання залежно від температури. Наприклад, у разі холодного приміщення, де знаходиться батарея та температури від 0 до +5℃ рекомендовано заряджати струмом 0,1C та напругою 3,4 VDC.

Відповідно розумію, що в цьому випадку дуже зручно, якщо є комунікація по CAN з інвертором, де формується той самий зарядний струм та напруга. Дешевші китайські інвертори CAN'у відповідно не мають, тобто це корегування вже автоматично працювати не буде.

 

А ще цікаво, виробник вказує, що за температури +45 комірка буде розряджена на 100% (приблизно 125 Ah), а за температури -20 - на 85% (обидва вимірювання за струму розряджання 1C).

Та цикли розряджання пораховані тільки для режиму 1C@25℃±2℃ (≥4000 cycles).

Змінено користувачем Mr. D
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

19 часов назад, Mr. D сказал:

Наприклад, у разі холодного приміщення, де знаходиться батарея та температури від 0 до +5℃ рекомендовано заряджати струмом 0,1C та напругою 3,4 VDC.

19 часов назад, Mr. D сказал:

цикли розряджання пораховані тільки для режиму 1C@25℃±2℃

І який сенс у цій батареї, якщо її треба заряджати як звичайний свинець низької якості? 10 годин заряду при 1 годині віддачі?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

можливо такий інвертор можна використовувати із зовнішньою зарядкою, яка буде і потужніше, і правильніше заряджати (треба щоб був режим Lifepo). але є мінуси. зарядка потужна коштує дорого (htpc p35 - 500 ватт) десь 90-100 доларів, але потужність все одно малувата. і сумісність із вбудованою зарядкою по вольтажу під питанням.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

3 години тому, Vladdi сказав:

І який сенс у цій батареї, якщо її треба заряджати як звичайний свинець низької якості? 10 годин заряду при 1 годині віддачі?

Різниця в тому, що все ж LFP батарея повинна мати більший термін придатності або (бачив якийсь виробник рахує такий параметр) мати загальне значення кількості енергії, яку батарея в змозі надати споживачу протягом свого терміну дії значно більшим, ніж така кількість енергії, яку має змогу надати свинцево-кислотна батарея.

А ось обмеження про струм заряджання 0,1C - це обмеження про яке повідомляє виробник у разі якихось умов, тому це технологічне обмеження.

Та оригінальне питання було про те, що самостійно зібрані батареї не мають температурного коригування, відсутність якого за деяких умов починає шкодити батареї. Або люди, хто збирає та продають такі, батареї одразу повідомляють покупцю, що в прохолодний гараж такі батареї ставити не можна або треба щось придумувати з підігрівом (а, можливо, навіть з охолодженням)?

Все це виходить саме зі специфікацій виробників, але поки що жодного разу не чув у відео людей, хто збирає свої батареї самостійно. Мабуть, всі думають, що батареї завжди будуть експлуатуватись за температури 25℃±2℃. Але великі батареї, які важать сотні кілограм, на мою думку, хтось все ж встановить в прохолодних приміщеннях. На додаток й температури вище +35℃ теж потребують корегування струму (можливо, і навіть напруги). Й знову з'являється питання відбувається таке коригування або ні.

 

Вивчивши це питання трохи, стало зрозуміло, чому так часто люди посилаються на досвід в електроавтомобільній сфері, де всі ці обмеження вже давно почали брати до уваги та якось намагатися компенсувати. Навіть колись чув, що найпотужнішій Tesla спочатку треба приготуватися (мабуть, скоригувати параметри батареї) перед тим, як ввімкнеться який суперпотужний режим.

Змінено користувачем Mr. D
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

16 минут назад, Mr. D сказал:

Та оригінальне питання було про те, що самостійно зібрані батареї не мають температурного коригування...

Здавалося б навіщо тоді в інверторний JK bms аж 4 датчика температури. Напевно то для краси і вказана bms не звертає увагу на їх показники...

 

18 минут назад, Mr. D сказал:

 Або люди, хто збирає та продають такі, батареї одразу повідомляють покупцю, що в прохолодний гараж такі батареї ставити не можна або треба щось придумувати з підігрівом (а, можливо, навіть з охолодженням)?

 

Та що ви - продавці чи самозбірники знов таки просто для краси обкладають корпус акб в утеплювач та встановлюють локальний підігрівач у разі потреби. Вони ж не здогадуються що lifepo4 не можна експлуатувати в холоді. Це ж тільки розумні виробники пілонтечу наділени таємним знанням з цього питання.

 

22 минуты назад, Mr. D сказал:

Вивчивши це питання трохи, стало зрозуміло, чому так часто люди посилаються на досвід в електроавтомобільній сфері, де всі ці обмеження вже давно почали брати до уваги та якось намагатися компенсувати. Навіть колись чув, що найпотужнішій Tesla спочатку треба приготуватися (мабуть, скоригувати параметри батареї) перед тим, як ввімкнеться який суперпотужний режим.

Автовиробники зрозумівші що регулярна дороговартісна заміна акб електричек раз на 6-8 років це погане паблісіті й почали встановлювати систему термоменеджменту. Вона (система) працює автономно і не може вимкнутись за бажанням автовласника з екрану. Тобто оце припущення що водію теслиі потрібно спочатку повідомити автівці, що зараз він збирається як слід натиснути на газ, а вже через якийсь час вона йому дозволить це зробить, скажемо так - не вірно. Навіть на швидкісний заряднії станції заряджання максимальної потужности йде одразу і не знижується приблизно від 0 до 80%, а деяки флагмани вміють і до 100% тримати високу швидкість заряджання. Інша справа, що в залежності від температури за бортом автовласник може за півгодини-годину до заряджання вручну додатково підігріти/охолодити батарею задля збільшення швидкості заряджання зі старту, хоча я особисто різниці не помічав на своїй електричці.

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

40 хвилин тому, Vikctor сказав:

Здавалося б навіщо тоді в інверторний JK bms аж 4 датчика температури. Напевно то для краси і вказана bms не звертає увагу на їх показники...

Вважаю, що тільки інвертор здатен скоригувати струм на напругу. Й в саме цьому питанні є проблематика. Наразі розумію так, що ті термодатчики лише надають покази для від'єднання батареї від інвертора (в більшості випадків більше це ні на що не впливає). Хоча кажуть, що хтось ще вмикає підігрів по тим показам.

 

40 хвилин тому, Vikctor сказав:

Та що ви - продавці чи самозбірники знов таки просто для краси обкладають корпус акб в утеплювач та встановлюють локальний підігрівач у разі потреби. Вони ж не здогадуються що lifepo4 не можна експлуатувати в холоді. Це ж тільки розумні виробники пілонтечу наділени таємним знанням з цього питання.

Саме так й думав, що тільки Pylontech так й вміє. Поки що не бачив жодного прикладу самостійної збірки, де б BMS повідомила інвертору CCL, CVL, DCL.

Там трохи жарт про Pylontech (для читачів).

 

40 хвилин тому, Vikctor сказав:

Автовиробники зрозумівші що регулярна дороговартісна заміна акб електричек раз на 6-8 років це погане паблісіті й почали встановлювати систему термоменеджменту. Вона (система) працює автономно і не може вимкнутись за бажанням автовласника з екрану. Тобто оце припущення що водію теслиі потрібно спочатку повідомити автівці, що зараз він збирається як слід натиснути на газ, а вже через якийсь час вона йому дозволить це зробить, скажемо так - не вірно. Навіть на швидкісний заряднії станції заряджання максимальної потужности йде одразу і не знижується приблизно від 0 до 80%, а деяки флагмани вміють і до 100% тримати високу швидкість заряджання. Інша справа, що в залежності від температури за бортом автовласник може за півгодини-годину до заряджання вручну додатково підігріти/охолодити батарею задля збільшення швидкості заряджання зі старту, хоча я особисто різниці не помічав на своїй електричці.

Пам'ятаю, що саме такий спеціальний режим в якихось Tesla є. Той режим недоступний за будь-яких умов. Автомобіль до нього якось готується та не за будь-яких умов здатен ввімкнути той режим. Щось схоже на Very High Performance. Це не повсякденний режим, а саме якийсь високопродуктивний. Але той автомобіль відповідно має таку максимальну характеристику у 2,5 або 3,0 секунди.

Але за вашою технологією цього разу не буду шукати доказ в Інтернет. )

Змінено користувачем Mr. D
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

9 минут назад, Mr. D сказал:

Хоча кажуть, що хтось ще вмикає підігрів по тим показам.

 

 

У бмс є навіть відповідний heating порт.

 

10 минут назад, Mr. D сказал:

Вважаю, що тільки інвертор здатен скоригувати струм на напругу. Й в саме цьому питанні є проблематика. Наразі розумію так, що ті термодатчики лише надають покази для від'єднання батареї від інвертора (в більшості випадків більше це ні на що не впливає).

 

Думаю bms навіть сама може припинити заряджання/розряджання при досягненні температури датчиків критичних показників далеко за межами заданих параметрів. Але я не про це. Якщо батарея пілонтеч вміє донести до інвертору скажемо Deye, що датчики температури показують умови далекі від ідеальних і відповідно інвертор корегує силу струму заряджання/розряджання, то чому ви вирішили, що те саме не відбувається у зв'язці JK bms-Deye?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Тільки що, Vikctor сказав:

Думаю bms навіть сама може припинити заряджання/розряджання при досягненні температури датчиків критичних показників далеко за межами заданих параметрів. Але я не про це. Якщо батарея пілонтеч вміє донести до інвертору скажемо Deye, що датчики температури показують умови далекі від ідеальних і відповідно інвертор корегує силу струму заряджання/розряджання, то чому ви вирішили, що те саме не відбувається у зв'язці JK bms-Deye?

Це вже інша історія.
Три дні треба писати, щоб щось цікаве дізнатися.

Ще б якесь посилання на такий матеріал знайти для ознайомлення.

Зрозумів так, що JK BMS здатна надати інвертору Deye ось ті самі CCL, CVL та DCL та Deye (на відміну від Must) відкоригує напругу та струм.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

5 минут назад, Mr. D сказал:

 

Зрозумів так, що JK BMS здатна надати інвертору Deye ось ті самі CCL, CVL та DCL та Deye (на відміну від Must) відкоригує напругу та струм.

Я теж саме зрозумів з обговорення скілів цієї бмс. Але прочитав це на тематичному форумі а не у відповідних документах. Тому як аргумент так собі.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 час назад, Mr. D сказал:

Різниця в тому, що все ж LFP батарея повинна мати більший термін придатності або (бачив якийсь виробник рахує такий параметр) мати загальне значення кількості енергії, яку батарея в змозі надати споживачу протягом свого терміну дії значно більшим, ніж така кількість енергії, яку має змогу надати свинцево-кислотна батарея.

Мушу вас розчарувати - це вже давно пройдений етап. Те, що більшості споживачів про таке невідомо, не значить, що роботи в цьому напрямку не ведуться. Провідні виробники зараз пропонують для систем накопичення енергії свинцеві батареї з ресурсом не гіршим, ніж у якісних ліферів. Про такі батарейки я неодноразово писав у сусідніх гілках. Ось шматок зображення з технічної документації.

TT.JPG.8af0f82cd9001d46baa66b8a4d905b78.JPG

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

7 хвилин тому, Vladdi сказав:

Мушу вас розчарувати - це вже давно пройдений етап. Те, що більшості споживачів про таке невідомо, не значить, що роботи в цьому напрямку не ведуться. Провідні виробники зараз пропонують для систем накопичення енергії свинцеві батареї з ресурсом не гіршим, ніж у якісних ліферів. Про такі батарейки я неодноразово писав у сусідніх гілках. Ось шматок зображення з технічної документації.

TT.JPG.8af0f82cd9001d46baa66b8a4d905b78.JPG

Як ці свинцево-кислотні батареї називаються?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

37 хвилин тому, Mr. D сказав:

Наразі розумію так, що ті термодатчики лише надають покази для від'єднання батареї від інвертора

Термодатчики надають покази. А як їх використувати це інше питання.

БМС в принципі не може знати які ви там поставили ячейки і які в них вимоги. Максимум що воно може це аварійно від'єднати батарею. Аварійно по критичних температурах, тобто бажано ніколи.

А от інвертор маючи ці показники в реальному часі може приймати рішення щодо струму і напруги.  У віктрона для цього можна написати скрипт в node-red.
Як там справи з тим у інших інверторів я незнаю.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 хвилину тому, vovarpd сказав:

Термодатчики надають покази. А як їх використувати це інше питання.

БМС в принципі не може знати які ви там поставили ячейки і які в них вимоги. Максимум що воно може це аварійно від'єднати батарею. Аварійно по критичних температурах, тобто бажано ніколи.

А от інвертор маючи ці показники в реальному часі може приймати рішення щодо струму і напруги.  У віктрона для цього можна написати скрипт в node-red.
Як там справи з тим у інших інверторів я незнаю.

Victron Energy + Pylontech (можливо, я би писав Deye й ще якісь батареї, але Deye поки що ніхто не подарував) це роблять автоматично. Додатковий скрипт - мабуть, теж варіант, але, погодьтесь, це вже складніше й треба десь це взяти. Та й десь той Node-RED ще повинен працювати (хоча зараз у багатьох є якийсь маленький сервер з якимись функціями).

На рахунок того, що BMS не знаю, які комірки, там цю всю інформацію початкову можливо було б й запрограмувати. Питання не в тому, зо BMS все автоматично повинна зрозуміти з найпершого під'єднання. А в тому, що є можливість це все налаштувати або ні для автоматичної роботи.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

10 хвилин тому, Mr. D сказав:

Та й десь той Node-RED ще повинен працювати

victron venus gx, cerbo gx, а для дуже економних є raspberry pi .

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

40 хвилин тому, Vladdi сказав:

Мушу вас розчарувати - це вже давно пройдений етап. Те, що більшості споживачів про таке невідомо, не значить, що роботи в цьому напрямку не ведуться. Провідні виробники зараз пропонують для систем накопичення енергії свинцеві батареї з ресурсом не гіршим, ніж у якісних ліферів. Про такі батарейки я неодноразово писав у сусідніх гілках. Ось шматок зображення з технічної документації.

TT.JPG.8af0f82cd9001d46baa66b8a4d905b78.JPG

  зменшення емності при збільшенні струму не покращили. при 0.5с  розряд одна година.. що означае віддача емності  половину паспортної. 

  • Лайк 3
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

8 хвилин тому, vovarpd сказав:

victron venus gx, cerbo gx, а для дуже економних є raspberry pi .

З GX все зрозуміло.

Node-RED - це не частина інфраструктури Victron Energy.

Raspberry Pi - це для економії споживання, можливо, й на більшому x64 це зробити (я так думаю).

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...