Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

Варіант внутрішньої каналізації 2 поверхового будинку – прошу покритикувати.

xandr xandr

Рекомендовані повідомлення

Друзі, прошу вашої поради.


Планую на весну роботи по прокладанню каналізації. Зараз намагаюся обміркувати та зважити всі нюанси, що б не напороти боків, бо досвіду обмаль, а робити все мушу самостійно.
То ж звертаюся до колективного розуму за виваженою критикою та корисними порадами.

Вихідні дані:

Є коробка будинку (фундамент, стіни, дах). Підлог ще немає.
Усього 2 поверхи (з пів мансардою):
- на 1 поверсі – кухня + душова + туалет (роздільні)
- на 2 поверсі – душова + туалет (сумісні)

Нажаль туалети на 1 та 2 поверсі знаходяться на різних сторонах будинку,  звести їх в один фановий канал немає змоги. Будинок находиться на схилі (перепад 1 м.). Стоки будуть іти в біо-септик.

Схематично спробував відобразити в аксонометрії план каналізації (як я її бачу в ідеалі). Поки що це просто принципова схема для загального розуміння, без деталей стосовно кутів відводу, ухилів, діаметрів, ревізій та іншого … то все буде потім.

Але є декілька питань до вас, шановні:

1.       Треба 2 фанових стояка, якщо туалети рознесені по різним бокам будинку, я вірно розумію?

2.       Чи можна замість повноцінних фанових каналів поставити «розповітрювальні клапани», бо дуже не хочеться робити отвори в даху? Каналізуха в мене буде йти в середині стін з гіпсокартону, розповітрювачі те ж можна там поставити і зробити доступ через ревізійні люки скритого монтажу (обидва варіанта відобразив на схемах – з і без фана).

3.       Чи вірне твердження (вичитав в одній з мето дичок для студентів-будівельників) – «каналізаційний стояк можна влаштовувати без вентиляції, тобто не виводити над покрівлею, якщо його висота Hст не перевищує 90 внутрішніх діаметрів труби стояка». Якщо так, то виходячи з 110 труби: 0,11 м * 90 = 9,9 м. А в мене загальна висота канал. стояка (від мінусового рівня до розповітрювальника) – близька 6 м. (якщо не виводитись на дах, а зупинитись в стінах клапаном розповітр-им). Як би підходить під твердження, але я сумніваюся, бо ще одна функція фана – що б септик «дихав».

4.      Є можливість зменшити кількість канал. труб під підлогою будинку. Можна по контуру будинку провести зовнішню каналюгу, в яку повходити короткими огризками з будинку (бо всі точки стоків знаходяться під стінами, які є зовнішніми). Чи варто це робити?

Наперед дякую за адекватну критику та поради!

Схема ВК принципова - з фаном.jpg

Схема ВК принципова - без фана.jpg

Змінено користувачем xandr xandr
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1. Желательно.

2. Нет!!! можно на чердаке объединить два фана и вывести через кровлю 1 шт. 110.

3. Фан на кровле выводится не менее 2м/п от вентиляции, или разносится по высоте.

ревизий на планах нет.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Варіант 2. Запезпечити технічний доступ до клапанів для обслуговування. Забезпечити доступ повітря до клапанів, між гіпсокартонними конструкціями може бути недостатньо повітря для штатної роботи клапанів. Септик будуйте не ближче, ніж 5 м від будівлі, по можливості далі. Поверхню прилеглої теріторії до дренажного колодязя або дренажного поля не вкривайте бруківкою або асфальтом (реконмендовано в радіусі від 10 м і більше) для сприяння процесам випаровування очищеної рідини в атмосферу.

Змінено користувачем копай
  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

13 часов назад, Сергей 31 сказал:

2. Нет!!! можно на чердаке объединить два фана и вывести через кровлю 1 шт. 110.

ревизий на планах нет.

Набросал 2 варианта объединения фановых стояков на чердаке. Вариант 1 нравится больше, т.к. вентиляцию потом вынести будет легче + не нарушается тяга по одному из стояков.
Есть ли какие-то ограничения при объединении фановых стояков? Например - углы соединения, длины наклонных частей стояка и т.д.?

По ревизиям - это буду отдельно планировать, позже дополню эту тему.

Один фан на 2 стояка - варіант 1.jpg

Один фан на 2 стояка - варіант 2.jpg

Змінено користувачем xandr xandr
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 час назад, копай сказал:

Варіант 2. Запезпечити технічний доступ до клапанів для обслуговування. Забезпечити доступ повітря до клапанів, між гіпсокартонними конструкціями може бути недостатньо повітря для штатної роботи клапанів. Септик будуйте не ближче, ніж 5 м від будівлі, по можливості далі. Поверхню прилеглої теріторії до дренажного колодязя або дренажного поля не вкривайте бруківкою або асфальтом (реконмендовано в радіусі від 10 м і більше) для сприяння процесам випаровування очищеннохї рідини в атмосферу.

А якщо клапани вивести не в стіни, а на горище? Може навіть зробити міні-коллектор, в який натикати більше клапанів для покращення пропускної здатності? Це чисто що б не зривало гідрозатвори.

І ще питання по септику і клапанам. З дренажного поля біо-септика віходить на поверхню аераційний грибок. Між ним і фановим каналом (класичним) над дахом утворюється тяга і всі запахи розходяться над будинком. Це норм. А у варіанті з клапанами тяги не буде, отже можливе розповсюдження запаху з грибка дренажа по ділянці, вірно?
Проте виробник біо-септику стверджує, що в дренаж іде рідина без кольору і запаху із ступінню очистки 96-98 %. Чи буде тоді з клапанами сморід, якщо рідина без запаху?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Только что, xandr xandr сказал:

Набросал 2 варианта объединения фановых стояков на чердаке. 

 

Оба варианта подходят. Главное уклон и утепление трубы.

P71128-115123.jpg

P71128-123510.jpg

  • Лайк 2
  • Дізлайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 минуты назад, Сергей 31 сказал:

Оба варианта подходят. Главное уклон и утепление трубы.

Благодарю, планирую дальше 👍

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 години тому, xandr xandr сказав:

А у варіанті з клапанами тяги не буде, отже можливе розповсюдження запаху з грибка дренажа по ділянці, вірно?

ІМХО. Правильно , а ще бактерії які потребують кисень будуть дохнути. Адже у випадку з клапанами ні про яку вентиляцію септика не може йти  мова. Ви но поцікавтесь у тих хто буде вам ставити той біосептик , чи взагалі можливе його використання без повноцінного фану.

 

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

3 часа назад, xandr xandr сказал:

е

Сморіду не буде при використанні засобів мікробіологічного очищення. З практики і особистого досвіду - в приміщенні не житлової будівлі, де є 14 туалетів один клапан виконує свою функцію на 100%. Утворення протягу в каналізації не обов'язкове. Природня аерація стоків відбувається за рахунок дотику поверхні стоків до атмосферного повітря завдяки устрою вертикального вентеляційного каналу, безпосередньо, у кожному з резервуарів, куди потрапляють і переробляються стоки.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 час назад, andrey_ka сказал:

ІМХО. Правильно , а ще бактерії які потребують кисень будуть дохнути. Адже у випадку з клапанами ні про яку вентиляцію септика не може йти  мова. Ви но поцікавтесь у тих хто буде вам ставити той біосептик , чи взагалі можливе його використання без повноцінного фану.

Спростовую це твердження, це абсолютно не відповідає дійсності. Через вертикальний канал вентиляції у кожній камері септика у реверсивних напрямках постійно рухається повітря. Мікроорганізмам, навіть без штучної аерації стоків, цілком достатньо кисню, що постійно розчиняється у воді за рахунок припливу повітря. Інше питання в тому, що багато "майстрів" будують септики, де формується глибина або стовп рідини більше, ніж 2 метри. Природньо, практично унеможливлюється доступ кисню на глибину більше, ніж 2 метри. Тому потрібно використовувати компресор.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 години тому, andrey_ka сказав:

ІМХО. Правильно , а ще бактерії які потребують кисень будуть дохнути. Адже у випадку з клапанами ні про яку вентиляцію септика не може йти  мова. Ви но поцікавтесь у тих хто буде вам ставити той біосептик , чи взагалі можливе його використання без повноцінного фану.

 

Якщо буде септик з примусовою аерацією (компрессор) фан не потрібен, достатньо зробити вентиляційний грибок на самому септику

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Друзі, виробник септику вніс ясність та надав монтажну схему, згідно якої поєднання септику з фановим каналом - є обовязковим. Це вказано і на схемі і окремим пунктом прописано в листі з поясненнями до монтажу. То ж доведеться проходити дах фановою трубою. Але, скоріш за все, я об'єднаю два фана від двох санвузлів в один фановий стояк і отвір на даху зроблю лише один 110 трубою. Виведу на дах той стояк, яких знаходиться ближче до септику.

Стосовно принципу роботи септику - ні, він не аераційний. Обираючи септики, мені підказали, що з аерацією септик дуже чутливий до відсутності кисню, насос має качати постійно, бо за 4 години без кисню бактерії починають гинути.

Я обрав варіант від компанії "Bio Septik" (не реклама). Там насос забирає відстояну воду і орошує нею йоршисту загрузку (біореактор), на якому самостійно утворюються колонії бактерій, які і очищують воду на фінальній стадії. Як заявив менеджер, септик може стояти і 2 тижні без орошення, він буде працювати, але його ступінь очистки знизиться.

Як працює в реальності дане обладнання маловато інфи в інеті, то ж буду тестити на власному досвіді. Поки що септик стоїть в підсобці і чекає весни.

Монтажну схему від виробника додаю.

Далі переходжу до деталізації аксонометричної схеми, через деякий час викладу її на загальне обговорення.

Монтажна схема BS3.jpg

  • Дякую 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Интересно. На самом деле вариант станции с дренажным насосом и ершиками тоже аэрация, только мембранный компрессор через аэраторы насыщает всю массу воды кислородом+загрузку или те же ершики, а дренажный насос разбрызгивает стоки на воздухе, активируя АЭРОБНЫЕ бактерии на ершиках и частично на поверхности воды. Странно, что Вам рассказали иначе. Сомневаюсь, что существуют биореакторы без стадии аэрации. Сходил на их сайт - там четко в видео говорится об АЭРОБНЫХ бактериях.

Змінено користувачем IesuiT
  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

49 минут назад, IesuiT сказал:

Странно, что Вам рассказали иначе. Сомневаюсь, что существуют биореакторы без стадии аэрации. Сходил на их сайт - там четко в видео говорится об АЭРОБНЫХ бактериях.

То что бактерии аэробные это факт. Будучи на ершовой загрузке в виде пленки (колонии бактерий), они напрямую контактируют с воздухом. А уровня влажности в закрытом септике (без орошения водой), наверное хватает бактериям для более-менее нормальной жизни чуток дольше, чем в аэрационном варианте, когда насос не гонит воздух и бактерии в воде без контакта с воздухом вообще. Но это так, просто мои мысли. Не могу говорить наверняка, т.к. не являюсь большим специалистом в этом вопросе.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

В 19.01.2024 в 15:04, копай сказал:

Сморіду не буде при використанні засобів мікробіологічного очищення. З практики і особистого досвіду - в приміщенні не житлової будівлі, де є 14 туалетів один клапан виконує свою функцію на 100%. 

Ви кажете, що 1 клапан забезпечує компенсацію тиску на 14 туалетів.
Я тут дещо подумав і переробив схему каналізації - покритикуйте з власного досвіду плз.

На попередніх схемах я малював 2 стояка каналізації з фанами - зліва и зправа. Той що зліва - я можу спокійно сховати в стіни з гіпсокартону (на 1 і 2 поверхах стіни в одній площині) і забезпечити доступ до ревізій, з ним все ок. А от правий - на 1 поверсі ховається в нішу для інсталяції, а на 2 поверсі - тупо виходить в коридор і що б його сховати - треба по всьому коридорі робити фальшстіну з гіпсокартону, або городити "загагулину" + довбати плиту перекриття. Задоволення від такого рішення мало, та й місце зжере, якого і так обмаль.

То ж подумався комбінований варіант:
- 1 поверх посадити на клапани (на схемі червоні пронумеровані позначки)
- 2 поверх посадити на фановий канал який і септик буде вентилювати і забезпечить необхідну компенсацію тисків (що б не зривало гідрозатвори).

Але є невелике зауваження - на 1 поверсі санвузлом будуть користуватись приблизно 70% часу, а на 2 поверсі - лише 30%.

Як на вашу думку - такий варіант буде працювати? Потрібна по суті вентиляція для септика + відсутність сморіду в будинку + відсутність зривів гідрозатворів.

Можливо забагато клапанів, які номери тоді можна прибрати, а які залишити?

Один фан і клапани.jpg

Змінено користувачем xandr xandr
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

22 часа назад, xandr xandr сказал:

Я тут дещо подумав і переробив схему каналізації - покритикуйте з власного досвіду плз.

Керуючись своїм особистим досвідом, вирішуючи проблему всебічно, наполягаю на наступному.
1. Встановити один клапан на другому поверсі (необхідно і цілком достатньо).
2. Відмовитись і не ставити фанову трубу. (Навіщо ганяти повітря по великому колу?).
3. Встановити вертикальний вентиляційний канал диаметром 110 мм безпосередньо у першу камеру септика. 
4. Встановити вертикальний вентиляційний канал диаметром 110 мм безпосередньо у дренажні тунелі. 
P.S. В септику і в дренажних полях працюють і пришвидчують деградацію органічного сміття аеробні бактерії. Саме вони забезпечують відсутність сморіду. Всі процеси прискореного розкладу органіки в природі відбуваються при наявності кисню (Роль кисню в азотному циклі). Анаеробні бактерії (гнильні кишкові) виділяють отруйні гази аміак, сірководень, метан і меркаптан і, практично, консервують процеси гниття. Анаеробні бактерії використовують на користь для отримання метану у метантенках. 

Змінено користувачем копай
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

7 минут назад, копай сказал:

Керуючись своїм особистим досвідом, вирішуючи проблему всебічно наполягаю на наступному.
1. Встановити один клапан на другому поверсі.
2. Відмовитись і не ставити фанову трубу. 
3. Встановити вертикальний вентиляційний канал диаметром 110 мм безпосередньо у першу камеру септика. 
4. Встановити вертикальний вентиляційний канал диаметром 110 мм безпосередньо у дренажні тунелі. 

Цікавий варіант, дякую. Зустрічне питання виникло. 

Вентканал у 1 камеру септику - його ж бажано підняти над поверхнею на метри 2-3 хоча б від землі? Чи не буде сморіду на ділянці (в деяких відео на ютубі чув таку проблему від людей)?

Чи не буде такий канал занадто вихолоджувати септик? Я розумію, що в септику тепло від процесів в ньому, але хвилює сполучення з атмосферою дуже близьке.

І стосовно клапанів - поставити 1 клапан лише на 2 поверсі і більше ніде не ставити? Клапан буде в гіпсокартонній стіні на 2 поверсі, чи вистачить там повітря (стіна 205 мм завтовшки)?

Змінено користувачем xandr xandr
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

4 часа назад, xandr xandr сказал:

Цікавий варіант, дякую. Зустрічне питання виникло. 

Вентканал у 1 камеру септику - його ж бажано підняти над поверхнею на метри 2-3 хоча б від землі? Чи не буде сморіду на ділянці (в деяких відео на ютубі чув таку проблему від людей)?

Чи не буде такий канал занадто вихолоджувати септик? Я розумію, що в септику тепло від процесів в ньому, але хвилює сполучення з атмосферою дуже близьке.

І стосовно клапанів - поставити 1 клапан лише на 2 поверсі і більше ніде не ставити? Клапан буде в гіпсокартонній стіні на 2 поверсі, чи вистачить там повітря (стіна 205 мм завтовшки)?

1. Достатня висота від 1,2 м до 2 м над поверхньою землі для вентканалу над септиком. Над тунелем достатньо 0,5 м, вище не потрібно для ефекту протягу. Сморіду не буде, я гарантую ефективність мікроорганізмів нашого виробництва.
2.Охолодження стоків не може бути при систематичній, регулярній роботі каналізації та глибині поверхні стоків від 1,2 м і більше (Глибина промерзання грунту до 1,2 м).
3. Для доступу повітря до клапану у обмеженому просторі між панелями гіпсокартону і унеможливлення утворення ефекту розрідження повітря в місті монтажу клапану потрібно зробити декаративну вентиляційну решітку в одній з панелей гіпсокартону в любому місті. Накладок на вентиляційні канали у продажу достатньо, при тому є варіанти різноманітних форм, квадратні, ромбовидні, овальні, круглі і дуже акуратні.

Змінено користувачем копай
  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

30 минут назад, копай сказал:

Сморіду не буде, я гарантую ефективність мікроорганізмів нашого виробництва.

Ви маєте на увазі, що варто біосептик засіяти бактеріями, а не чекати їх самостійного появлення в баореакторі?

І як відбувається засіювання? Питаю, бо йоршисте завантаження біореактора постійно омивається водою з камер, допоки камери не заповняться. А далі стоки йдуть у дренажне поле, тобто бактерії будуть вимиваится. Чи встигне колонія бактерій утворитися в біореакторі і закріпитися на йоршах - не знаю.

Дякую за інші пояснення, інфу прийняв!

Змінено користувачем xandr xandr
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 часа назад, xandr xandr сказал:

Ви маєте на увазі, що варто біосептик засіяти бактеріями, а не чекати їх самостійного появлення в біореакторі?

Так. 
У мойому підписі є телефони. Зателефонуйте, буль ласка. Немає часу на епістолярний формат спілкування.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Из моего опыта почти 14 лет - клапаны не работают! От слова совсем. Жильцы раз от раза или постоянно сталкиваются с вонью в доме, если поставлены клапаны. Я занимаюсь в основном внешней канализацией, септиками, станциями. И в тех случаях, когда установлены клапаны, мне приходится приезжать и доказывать, что септик/станция не виноваты в вонище дома. Один раз сантехники на мои плечи пытались настолько переложить проблемы, что пришлось изучать документацию к итальянским клапанам, которые они установили. Так вот, в технической документации несколько страниц было уделено расчету, который необходимо делать для выбора конкретного типа клапана. Там важна была длина трубопровода, диаметр, высота стояка и даже объем помещения. У нас никто этого не читает и не считает, лепят лишь бы как. Отказывайтесь от клапанов однозначно.

В большинстве случаев при расположении сантехточек только на первом этаже не требуется фанового стояка. Но в случае, если у вас канализационная труба от точек первого этажа будет соединяться со спуском из второго - задача уже сложнее. Возможно будет работать нормально, а может в случаях с залповыми сбросами из-за общего стояка в каких-то одельных случаях может и срывать гидрозатворы образовавшимся вакуумом. 

Фановую трубу обязательно делайте без заужений. Минимальный размер для самотечной вентиляции 100 мм. В нашем случае 110 мм. И септикам и станциям необходима вентиляция. В септике она позволяет отводить газы, которые выделяет биосреда при переработке биологии. Если газы не отводятся принудительно, камера ими перенасыщается и биосреда(бактерии) просто сама себя душит. Станция работает с насыщением стоков кислородом. Если будет только один грибок на дренажном поле - воздухообмена происходить не будет, весь кислород просто быстро поглотит биосреда и насытит воздушный объем своими выделениями, газами. В обоих случаях при  залповых сбросах из грибка дренажного поля будет выталкиваться вонь от станции. Не слушайте тех, кто обещает, что септик или станция не дает запаха. Дают, просто он уходит при правильной фановой трубе подальше от носа.

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

41 минуту назад, IesuiT сказал:

Из моего опыта почти 14 лет - клапаны не работают!

Все ситуации разные. Если у людей септик в котором нет вентиляции, а есть только клапан а доме - запах может быть реально.

Как я понимаю физику газов в моем случае ... есть септик, основной источник запаха и пленка бактерий в трубах, вторичный источник. В дренажном поле есть вент грибок (приход воздуха), а в септике вентканал (выход воздуха). Из-за разницы высот будет осуществляться естественная тяга и проветривание септика. Хватит этого перепада высот (1,5-2 м) вот это вопрос, поскольку есть разные температурно-влажностные режимы в разные времена года и разные давления при разных погодных условиях.

Предполагаю, что такой вариант вентиляции будет работать хуже, чем классика с фаном сквозь крышу.

Далее по запаху в доме. Он по сути есть результат прон кновения газов от жизнедеятельности бактерий в дом сквозь щели в уплотнениях. Из уплотнений есть гидрозатворы и сами клапана. Гидрозатворы срывать скорее всего не будет, если поставить несколько клапанов. Больших залпов не будет, т.к. нет ванны, а диаметр труб я планирую ставить 110 даже на кухне (объем трубы достаточно большой, чтобы по нему распредилилась жидкость с полной мойки).

Остается вариант прохождения газов через запорную арматуру клапана.

Вот с ними и их надежностью я сейчас и определяюсь.

Верный ли ход моих мыслей?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Только что, xandr xandr сказал:

Далее по запаху в доме.  Гидрозатворы срывать скорее всего не будет, если поставить несколько клапанов.

Сифон душевого трапа пересыхает довольно быстро и без фана получаете вонь.

В частном доме сорвать затвор невозможно !!!, для этого ниже нужно быстро полностью заполнить трубу и все это должно упасть создав при этом выше разряжение которое срывает затвор. 

Даже очень большая семья 110 не заполнит.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 час назад, Сергей 31 сказал:

Сифон душевого трапа пересыхает довольно быстро и без фана получаете вонь.

Трапы бывают разные. Да и трап подсоединить через колено/гофру/сифон или что-либо иное, увеличивающее объем гидрозатвора это лишь вопрос прямых рук по сути.

Но в любом случае, спасибо что обратили внимание на это. Я аж задумался :)

Змінено користувачем xandr xandr
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Только что, xandr xandr сказал:

Да и трап подсоединить через колено/гофру/сифон или что-либо иное, увеличивающее объем гидрозатворы это лишь вопрос прямых рук по сути.

 

Вот не нужно Вам самостоятельно подключать трапы. Пригласите кого другого.

0-02-05-f1.jpg

0-02-05-ca3.jpg

  • Дізлайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...