Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

Управління електричною теплою підлогою

Ihor Chumak

Рекомендовані повідомлення

Вісм привіт!

У будинку планується електричне опалення. Основне - кабелі в зтяжку. Додатково - електричні радіатори. Будинок двоповерховий, добре утеплений. Очікую низькі тепловтрати.

У зв'язку з цим немає розуміння, як то правильно робиться, і є питання.

1. Чи доцільно додатково ставити радіатори? Я вважаю, що тепла підлога повинна працювати зимою. А радіатори - у міжсезоння. Ну і тепла підлога довго прогрівається. А радіатори дають тепло швидко, тобто це засіб швидкого нагріву, а після них - перехід на ТП. Одночасно вони вмикатися не будуть.

2. Я так розумію, що все керування - це тільки увімкнув, нагрів до температури та вимкнув. Охололо - увімкнув знову. Ніяких регуляторів потужності нагріву немає (принаймні доступних побутових) та й у них немає сенсу.

3. Що з заліза є для управління? Я так розумію, що потрібно буде придбати контроллер. І вони вставляються у звичайний підрозетник. Тобто, я встановлюю цей контроллер десь поруч з вимикачами світла у кімнаті?
А на якій краще висоті? Контроллер же має якийсь дисплей та кнопки управління, і якщо встановити його на висоті вимикачів світла, то мабуть, буде не зручно ним користуватися?

Наступні питання вже по функціоналу цих контроллерів. Я в цю тему ще не вникав. Лише швидко погугливши бачу, що в основному попадаються контроллери для водяної ТП. Для електричної їх мало. І в функціонал глибоко не вдаваася. Тут потрібна порада, на яких виробників та моделі варто глянути.

4. Якщо комбіноване опалення - ТП або радіатори, то чи можливо на контроллері таке налаштувати - або ТП з регулюванням за датчиком температури у підлозі, або радіатор з регулюванням за датчиком температури повітря і зручне перемикання режимів?

5. І чи можна (і чи доцільно) їх об'єднати в єдину систему з додаковим центральним управлінням? Тут вже треба городити якийсь варіант "розумного" будинку. Це щоби була можливість вимкнути все з одного місця, щоб не бігати перевіряти по всіх кімнатах перед уходом. Чи для контролю у кімнатах дітей, щоб також не ходити по їхніх кімнатах.

Поділіться власним досвідом.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Дуже багато про це думаєте. Ставите терморегулятор з 2-ма датчиками: підлоги і повітря, виставляєте бажану температуру того і іншого, і все.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

14 хвилин тому, Ihor Chumak сказав:

 

краще подумайте про те що вибираючи вмурований електронагрівач Ви позбавляєте себе альтернативи на майбутнє. Водяна тепла підлога більш гнучка у виборі джерела  тепла.

Змінено користувачем yur43
  • Лайк 4
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

11 хвилин тому, S_Vladimir_79 сказав:

Дуже багато про це думаєте. Ставите терморегулятор з 2-ма датчиками: підлоги і повітря, виставляєте бажану температуру того і іншого, і все.

Дякую за відповідь. Але вона настільки проста, що нічого не прояснила. Ви же десь працюєте в цій темі?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

7 хвилин тому, yur43 сказав:

краще подумайте про те що вибираючи вмурований електронагрівач Ви позбавляєте себе альтернативи на майбутнє. Водяна тепла підлога більш гнучка у виборі джерела  тепла.

Думаю. Але з водяною ТП питань не менше. По-перше, джерелом нагріву залишається електрика. По-друге, наскільки я розумію, такою ТП важче управляти. Чи можливо у водяній ТП вмикати тільки 1 окрему кімнату з, наприклад, 6? І як регулювати потужність котла при різному навантаженні? Ну і, здається, у водяної ТП буде менший ККД.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

та хоть пол комнаты можно включать. по контурно. котел сам регулирует нагрузку. кпд одинаковое - все тепло от тенов идет в помещение. даже от работы насосов

  • Лайк 3
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

12 минут назад, Ihor Chumak сказал:

у водяної ТП буде менший ККД.

СО не имеет КПД.

12 минут назад, Ihor Chumak сказал:

По-перше, джерелом нагріву залишається електрика.

Вода будет посредником, а значит система может быть несколько дороже в изготовлении и будет дороже в эксплуатации.

Другое дело если энергоносителем будет какой-то другой вид топлива.

41 минуту назад, Ihor Chumak сказал:

Будинок двоповерховий, добре утеплений.

А если я скажу, что Вы ошибаетесь и у здания никакое термическое сопротивление. Сможете расчётом доказать обратное? Вот и получается, что нужно знать, а не ожидать.

43 минуты назад, Ihor Chumak сказал:

Чи доцільно додатково ставити радіатори?

Зависит от возможности компенсировать теплопотери здания тёплым полом. Получается, что без расчётов нет и ответа.

47 минут назад, Ihor Chumak сказал:

 Я так розумію, що все керування - це тільки увімкнув, нагрів до температури та вимкнув.

Если всё сделать На основании грамотно выполненных расчётов , то достаточно один раз включить , настроить и на несколько лет забыть.

49 минут назад, Ihor Chumak сказал:

Що з заліза є для управління?

Желательно приобретать полную комплектацию, а не по отдельности. В комплекте будет и инструкция.

54 минуты назад, Ihor Chumak сказал:

Якщо комбіноване опалення

Никаких особых проблем нет. Можно настроить по внутренней температуре.

 

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

А нічного тарифу немає? Я чогось думав всі проектують опалення електрикою вночі, а тут ні про тариф, ні про аккумуляцію...

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

6 минут назад, Dendnepr сказал:

кпд одинаковое - все тепло от тенов идет в помещение. даже от работы насосов

Додам- при умові, що все обладнання стоїть в тому приміщенні, яке потрібно дійсно опалювати, а не як в кожній котельній, де температура, як в сауні 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

У єлектричній теплий підлозі мене напружують ці моменти:

Як що кабель перегорить - дупа. Труба майже вічна, як що пол не сверлити навмання.

Як що кабель не саморегулюючий не можна коври та прокладати під меблями. А як що меблі треба переставити?

З водою можна у майбутньому встановити тепловий насос, бо ціни на електрику будуть рости.

Для себе електричну теплу підлогу розглядав би тільки для малих площ, де відмова не критична, чи потребує епізодичної роботи - коридор, туалет, гараж чи собача будка. А не як основне опалення.

Можу помилятися, бо не будівельник...

Змінено користувачем Enot123h
  • Лайк 4
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

29 минут назад, S_Vladimir_79 сказал:

Додам- при умові, що все обладнання стоїть в тому приміщенні, яке потрібно дійсно опалювати, а не як в кожній котельній, де температура, як в сауні 

да ну. в топочной жарко, только если дровами топить - от трубы жар идет. а электрокотлом - никакой сауны

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

5 минут назад, Enot123h сказал:

 

Як що кабель перегорить - дупа. Труба майже вічна, як що пол не сверлити навмання.

 

А чому відремонтувати не можна?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

11 минут назад, S_Vladimir_79 сказал:

А чому відремонтувати не можна?

Технологією ремонта ЕТП не цікавился, не можу якісно аргументувати. У будь якому випадку зривати плитку та довбати бетон це проблема. І чи можна знайти де обрив у глибині бетонної стяжки питання. У стінах не завжди проводку можна знайти, чи то в мене шукач поганий був, хоча 3 різних пробував, за гіпсокартоном ще більш менш нормально знаходили, вологий кирпич зі штробами не піддався пошуку.

Змінено користувачем Enot123h
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

11 минут назад, Dendnepr сказал:

да ну. в топочной жарко, только если дровами топить - от трубы жар идет. а электрокотлом - никакой сауны

Ми ж ККД систем почали порівнювати, а не котла окремо?

Поставте котел, гребінку, насоси, всю обвʼязку в одне приміщення, тоді і буде реальна картина 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 годину тому, Ihor Chumak сказав:

Ніяких регуляторів потужності нагріву немає (принаймні доступних побутових) та й у них немає сенсу.

 В мене  є електрична ТП, більше 10 років. Кабель вкладається килимами, як кому потрібно. На кожний килим ставиться регулятор. На регуляторі виставляється потрібна температура нагріву. Тож кожен килим може гріти по-різному. Килимок нагрівся до температури, що виставлена на регуляторі-вимкнувся, температура впала-ввімкнувся. Постійно не працює. Тож, килими ЕП регулюються. Електрична ТП зроблена в приміщенні, де взимку не потрібно постійне опалення. Дуже зручно.

ТП "Nexsans", зверталась до S_Vladimir_79.  Приїхали хлопці, все зробили. Через кілька років  перестали працювати 2килими. Зателефонувала, хлопці приїхали дуже швидко, плитку не колупали, бетон молотком не били, з якимось приладом побігали, з'ясували, що невеличка проблема з датчиками. Все шидко полагодили , грошей не взяли.

І ще раз мене дуже виручили хлопці Володимира, але вже з водяною ТП. Коли будівельники саморізом проколупали трубу. Знов зателефонувала, хлопці приїхали з тепловізором, встановили, де сталась неприємність, взяли гроші та поїхали. От тут вже і плитку знімали, і стяжку колупали.

  • Лайк 1
  • Дякую 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

54 минуты назад, S_Vladimir_79 сказал:

Ми ж ККД систем почали порівнювати, а не котла окремо?

Поставте котел, гребінку, насоси, всю обвʼязку в одне приміщення, тоді і буде реальна картина 

у меня так и стоит. в одном помещеннии. котел. рядом гидрострелка и коллектор первого этажа и трубы к коллектору на втором этаже.. никакой сауны пр работе электрокотла. площадь поверхности коллектора и труб обвязки - довольна мала, чтоб както заметно сильнее протапливать топочную, по сравнению с другими комнатами

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 минуту назад, Dendnepr сказал:

у меня так и стоит. в одном помещеннии. котел. рядом гидрострелка и коллектор первого этажа и трубы к коллектору на втором этаже.. никакой сауны пр работе электрокотла. площадь поверхности коллектора и труб обвязки - довольна мала, чтоб както заметно сильнее протапливать топочную, по сравнению с другими комнатами

А топковій взагалі потрібна така температура, як в інших кімнатах?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

10 минут назад, S_Vladimir_79 сказал:

А топковій взагалі потрібна така температура, як в інших кімнатах?

Да. у меня там рассада :)

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Да и без рассады - там полноценный отдельный контур отопления - это обычная комната в доме. Внутри теплого контура

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

3 години тому, S_Vladimir_79 сказав:

А чому відремонтувати не можна?

А можете ще прояснити про поломки? Якщо не брак, то кабель же може перегоріти тільки від перегріву. А наскільки це реальна проблема - перегріти кабель?

З ремонтом, здається, все зрозуміло. Знайти приладом місце обриву, локально розколупати, з'єднати та відновити покриття. Особливо весело, якщо на підлозі широкоформатна плитка. Або, приклеєний кварцвініл. Якщо плитку я ще уявляю, як можна спробувати зняти без пошкоджень, то кварцвініл - ні...

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Причини ремонту кабелю:

1. Пошкодження механічні під час монтажу чи заливки стяжки - 80%
2. Брак в муфті - 10%
3. Брак в самому кабелі - 5%

4. Перегрів кабелю - 5%
Тому краще використовувати безмуфтові, механічно міцні і з лояльними умовами гарантії, тоді проблем не буде зовсім.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

  • 3 місяці потому...

А розкажіть, як обирати кабель.

Ось є плани зон теплої підлоги. Тут площі обігріву 4,1, 1,9, 19 і т.п.

Як тепер обирати кабель? Ось у них в параметрах зазначена потужність та довжина.

Це тепер треба обрати крок вкладання кабеля, намалювати лінію, виміряти її довжину та підібрати кабель близької довжини?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

6 часов назад, Ihor Chumak сказал:

Це тепер треба обрати крок вкладання кабеля, намалювати лінію, виміряти її довжину та підібрати кабель близької довжини?

Примерно так, IMHO

Расстояние от кабеля до наружных стен  100 мм, а до внутренних 150 мм. Шаг укладки не менее 70 мм ( должно указываться в инструкции). Шаг укладки (в см.) = (100*S м²)/L м.п. Определяетесь с шагом укладки и на основании данной формулы определяете требуемую длину кабеля. Для примера

A=(100*3)/L  допустим А =10 см. тогда L=300/10=30 м.п.

Толщина цементно-песчаной стяжки от утепляющего слоя до кабеля не менее 20 мм., a над кабелем 30 мм - 70 мм. с учётом напольного локрытия.

  • Лайк 1
  • Дізлайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

7 часов назад, Ihor Chumak сказал:

А розкажіть, як обирати кабель.

Ось є плани зон теплої підлоги. Тут площі обігріву 4,1, 1,9, 19 і т.п.

Як тепер обирати кабель? Ось у них в параметрах зазначена потужність та довжина.

Це тепер треба обрати крок вкладання кабеля, намалювати лінію, виміряти її довжину та підібрати кабель близької довжини?

По простому, на маленькі площі з кроком 10 см, тобто 10м на м2, на великі з кроком 12,5 см, тобто 8м на м2.

  • Лайк 1
  • Дізлайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Значить, на найбільшу мою кімнату в 19 м кв. підходить кабель 154,5 м довжиною і 2600 Вт потужності.

Зараз для мене основне питання - який дріт закласти. І, схоже, перетину 2,5 мм кв. буде достатньо.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...