TaurosRMK Опубліковано: 20 грудня 2023 Поділитись Опубліковано: 20 грудня 2023 26 хвилин тому, МакДо сказав: зазвичай вспінений каучук По фото ПВУ @volomoto там нема каучуку, внутрішні стінки металеві, як і зовнішні, і з вигляду саме між ними щось всунуто. Може й каучук, бо на око там 20мм товщина стінок, наврядчи мінвату туда пхали, напевно не ефективно. До речі, @shneider_vova у вас начебто така сама ПВУ як у @volomoto, можете поділитися фото? Що саме цікавить писав пару повідомлень вище. Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
МакДо Опубліковано: 20 грудня 2023 Поділитись Опубліковано: 20 грудня 2023 45 хвилин тому, TaurosRMK сказав: По фото ПВУ Пардон, на подібних установках дійсно немає каучуку. Посерфив магазин. Так, там сендвіч з мін ватою, товщиною від 20 до 40мм, в залежності від моделі. 1 Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
shneider_vova Опубліковано: 20 грудня 2023 Поділитись Опубліковано: 20 грудня 2023 19.12.2023 в 22:56, TaurosRMK сказав: А можна ще пару фото, зовнішного вигляду, особливо з бокових сторін, де під'єднюються повітроводи? На скільки я зрозумів, там десь 20мм утеплювача (якого?), зроблено у вигляді сендвіч панелі - метал/утеплювач/метал? І яка товщина металу? Так, там сендвич, мабуть, 40 мм. Стінка з зовнішніми воздуховодами, буває, тече, тож 40 замало (можливо, то через внутрішню будову того сендвіча, може, там треба якісь закладені) Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
Dmode Опубліковано: 20 грудня 2023 Поділитись Опубліковано: 20 грудня 2023 Cудячи з фото і відео, старі залізні корпуси це пройдений етап, в порівнянні з формованим спіненим корпусом. Якщо правильно розумію це просто дві частини склеєні між собою. Теплообмінник туди можна вставити тогож типу, лиш би не був глибшим ніж дозволяє корпус. Пройшовши весь процес конструювання та збирання власного DIY корпусу, зараз би спробував купити такий спінений корпус готовий. Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
ЯД Опубліковано: 20 грудня 2023 Поділитись Опубліковано: 20 грудня 2023 44 хвилини тому, Dmode сказав: Cудячи з фото і відео, старі залізні корпуси це пройдений етап, в порівнянні з формованим спіненим корпусом. Якщо правильно розумію це просто дві частини склеєні між собою. Теплообмінник туди можна вставити тогож типу, лиш би не був глибшим ніж дозволяє корпус. Пройшовши весь процес конструювання та збирання власного DIY корпусу, зараз би спробував купити такий спінений корпус готовий. Они к сожалению только на небольшие объемы воздухообмена. По крайней мере пока что. 1 Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
TaurosRMK Опубліковано: 20 грудня 2023 Поділитись Опубліковано: 20 грудня 2023 12 хвилин тому, Dmode сказав: Пройшовши весь процес конструювання та збирання власного DIY корпусу, зараз би спробував купити такий спінений корпус готовий. Та я б тоже не проти, якби знайти де роблять і не за ціною літака. Бо може так вийти що теплообмінник + корпус під нього по ціні вийде дорожче ніж готова ПВУ в зборі. І тут треба було дивитися і відштовхуватися саме від стандартних розмірів корпусів і теплообмінників під них, і тут є деякі нюанси. А робити корпус індивідуально в кількості 1 шт напевно ніхто не захоче. 22 хвилини тому, Dmode сказав: старі залізні корпуси це пройдений етап, в порівнянні з формованим спіненим корпусом. Переглядаючи різні фото готових ПВУ бачу різні варінти, навіть то же Blauberg/Вентс має всього декілька моделей таких корпусів, інші все ще в металевих. Але для прикладу ось фото, схоже на комбінацію, метал для жорсткості, а утеплення стінок та піддон схоже на той самий EPP (Спінений поліпропілен), але це не точно. Цікаво ще то, що в корпусі знаходиться теплообмінник по глибині менше, ніж корпус може влізти 🤔 Не читав ще що саме це за матеріал і які в нього характеристики теплопровідності, чи може це той самий ЕППС, тільки трохи технологічніше. На сайті вентс є стаття, там написано що не боїться вологи. Перша ідея корпусу в мене була саме з ЕППС, але здається він має пори і може пропускати вологу, але чи критично це у випадку корпусу для рекуператора? Як варіант додатково проклеїти внутрішню сторону тим самим спіненим каучуком 6мм. Питання тут напевно тільки в жорсткості та герметичності, як кріпити фланці для повітроводів, дверку і тд. 1 Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
TaurosRMK Опубліковано: 20 грудня 2023 Поділитись Опубліковано: 20 грудня 2023 1 година тому, shneider_vova сказав: Так, там сендвич, мабуть, 40 мм А точно 40мм? По фото виглядає десь 20мм, стрічка яка стягує теплообмінник напевно 10-12мм, а сітнка не виглядяє в 4 рази товщою. Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
Dmode Опубліковано: 20 грудня 2023 Поділитись Опубліковано: 20 грудня 2023 (змінено) 17 хвилин тому, TaurosRMK сказав: І тут треба було дивитися і відштовхуватися саме від стандартних розмірів корпусів і теплообмінників під них, і тут є деякі нюанси. Вони ж ніби під 366 модель теплообмінника. Головне щоб був по глибині більший ніж ваш замовлений теплообмінник, і тоді вставиться. 17 хвилин тому, TaurosRMK сказав: Цікаво ще то, що в корпусі знаходиться теплообмінник по глибині менше, ніж корпус може влізти Там або заглушка разом з кришкою вставляється або байпас. 17 хвилин тому, TaurosRMK сказав: Перша ідея корпусу в мене була саме з ЕППС, але здається він має пори і може пропускати вологу, але чи критично це у випадку корпусу для рекуператора? ЕППС здатен при довготривалому контакті з вологою її накопичувати. Тому краще його пароізолювати з середини. Для цього я обклеював всю холодну частину алюмінієвим скотчем. Хоча якщо цього не зробити то к-ть вологи яку він може накопичити за кілька конденсатних місяців не буде значною, і висохне при подальшому сухому використанні. 17 хвилин тому, TaurosRMK сказав: всього декілька моделей таких корпусів, інші все ще в металевих Металеві дають більше свободи при потребі внесення якихось змін в процесі виробництва. Штамповані спінені більш технологічні але напевно і більш дорогі у виробництві, бо раз зробив форму під нього, і нікуди вже нічого підігнати, або перемістити не вийде. Змінено 20 грудня 2023 користувачем Dmode 1 Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
МакДо Опубліковано: 21 грудня 2023 Поділитись Опубліковано: 21 грудня 2023 (змінено) 11 годин тому, МакДо сказав: Утеплювач у вентс зазвичай вспінений каучук. Ним кришка і впирається в ребра конструкції, одразу і ущільнюється. В мене на кришці саме так. І в кишеньковому фільтрі так. Викладу «рум тур» нутрощів моєї установки. Можливо буде корисно. IMG_7326.mov На відео я сказав «тут піддон», але я його зняв разом з рекурератором. Піддон має отвір, на скільки я розумію він має бути в сторону патрубка стоку конденсату. На дні піддону приклеєна ущільнююча стрічка, напевно щоб запобігти перетоку конденсату в іншу сторону (до подачі і витяжки у/з будинку). Самі пластини теплообмінника мають цікаві ребра, раніше не помічав. Змінено 21 грудня 2023 користувачем МакДо 2 Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
shneider_vova Опубліковано: 21 грудня 2023 Поділитись Опубліковано: 21 грудня 2023 9 годин тому, TaurosRMK сказав: А точно 40мм? По фото виглядає десь 20мм принаймні бічні стінки такі. розбирати все зараз ліньки там стінка важить під 10 кг, ставити знімати її під стелею - те собі задоволення. один раз загримів вже колись... 3 Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
TaurosRMK Опубліковано: 21 грудня 2023 Поділитись Опубліковано: 21 грудня 2023 1 годину тому, shneider_vova сказав: принаймні бічні стінки такі. Можливо, але по фото @volomoto хіба що нижня виглядає на 40мм, а верх/ліва/права точно тонші. Хоча може там і не потрібно, не зрозуміла логіка. Фото лівої/правої сторони зможете зробити, там де повітроводи кріпляться? Загальну картину я побачив, але хотілося б в деталях розгледіти, як воно кріпиться, як зроблено і тд. Та й взагалі якщо є якісь фото установки і можете поділитися, то можете в повідомлення відправите. Дякую. Я тут трохи в тупік зайшов з корпусом, точніше я думав що він буде компактнішим при розмірах теплообмінника грубо 400х400х350, а виходить не дуже. В мене підключення 150 мм діаметром, а якщо розмістити 4 повітроводи на одні стороні (зверху) це вже 600мм плюс відступи хоча б по 50мм між трубами. А ще якщо стінки утеплити 40-50мм, ще +100мм до габаритів. В результаті при розмірах 366х366х350 корпус по ШхВ виходить в 2 рази більшим, і там тільки один теплообмінник... Тепер думаю що краще робити виходи в сторони (вліво/вправо), так корпус буде менш габаритнішим, але повітроводи прийдеться підводити через коліна/відводи, а потім це утеплювати не дуже зручно. Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
МакДо Опубліковано: 21 грудня 2023 Поділитись Опубліковано: 21 грудня 2023 8 хвилин тому, TaurosRMK сказав: Можливо Шановні, напишіть вже назву моделі ваших ПВУ, щоб колега міг роздивитися їх у мануалах і на ютюбі. 🤣 1 Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
shneider_vova Опубліковано: 21 грудня 2023 Поділитись Опубліковано: 21 грудня 2023 В мене ВУТ 400 ГБЕ ЕС А21 ось інструкція ось фото із повітряпроводами, але не знаю, що можна з цього побачити. Стосовно компактності - не думаю, що можна і треба вигадувати заново велосипед. якби можливо було б суттєво щось зменшити - то Вентс не випускав би установки такого габариту. vents-vut-400-gbe-es-a21-manual-new.pdf 5 Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
TaurosRMK Опубліковано: 21 грудня 2023 Поділитись Опубліковано: 21 грудня 2023 7 хвилин тому, МакДо сказав: роздивитися їх у мануалах і на ютюбі. Проблема в тому що в мануалах все показано лише схематично, а не як воно зроблено насправді ))) Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
МакДо Опубліковано: 21 грудня 2023 Поділитись Опубліковано: 21 грудня 2023 20 хвилин тому, shneider_vova сказав: ВУТ 400 ГБЕ ЕС А21 Оце махіна! ЇЇ ще створювали інженери, а зараз все творять маркетологи :D:D:D 1 Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
volomoto Опубліковано: 21 грудня 2023 Поділитись Опубліковано: 21 грудня 2023 16 хвилин тому, TaurosRMK сказав: Можливо, але по фото @volomoto хіба що нижня виглядає на 40мм, а верх/ліва/права точно тонші. Хоча може там і не потрібно, не зрозуміла логіка. Нижня 40 мм, а всі інші по 20 мм і важко сказати скільки насправді потрібно. В мене вентустановка сттоїться в гаражі, де сухо і взимку температура повітря десь 8-10 градусів, тому додаткова теплоізоляція саме ззовні мало чим допоможе. Але, як на мене, більш важливою є теплоізоляція та герметизація між різними камерами і в металевому корпусі цього досягнути важце. Я мусів підклеювати вспінений поліетилен між приточною та витяжною камерами зі сторони вулиці, бо інакше там конденсат був всюди і капав на вентилятор зверху. Якогось фіга Вентс наклеїв тільки 5 мм і то не по всій площині. Також є певнші трабли із герметизацією, бо бо на кришці хоч і шар якогось матиріалу типу вспіненого каучуку, але він дуже м'який і з часаом деформувався і вже не так щільно прилягає до всіх поверхонь. 2 Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
volomoto Опубліковано: 21 грудня 2023 Поділитись Опубліковано: 21 грудня 2023 58 хвилин тому, TaurosRMK сказав: Фото лівої/правої сторони зможете зробити, там де повітроводи кріпляться? Загальну картину я побачив, але хотілося б в деталях розгледіти, як воно кріпиться, як зроблено і тд. Та й взагалі якщо є якісь фото установки і можете поділитися, то можете в повідомлення відправите. Дякую. Маю отакі два фото ще з часів монтажу. З того часу хіба гофра замінилась на тверде коліно: 4 Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
TaurosRMK Опубліковано: 21 грудня 2023 Поділитись Опубліковано: 21 грудня 2023 А казали що установки однакові, або я не так зрозумів, або це різні модифікації, бо по вигляду і судячи з товщини утеплення, це різні ПВУ. Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
Dmode Опубліковано: 21 грудня 2023 Поділитись Опубліковано: 21 грудня 2023 28 хвилин тому, volomoto сказав: отакі два фото ще з часів монтажу Бачу жестяну кришку з кріпленням по периметру. Наскільки вона здатна забезпечити щільне прилягання за межами периметру, в області теплообмінника і перегородок між каналами? Бо перше, що спадає на думку, що така кришка через її гнучкість якраз і може бути причиною утворення перетоків. Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
volomoto Опубліковано: 21 грудня 2023 Поділитись Опубліковано: 21 грудня 2023 24 хвилини тому, Dmode сказав: Бачу жестяну кришку з кріпленням по периметру. Наскільки вона здатна забезпечити щільне прилягання за межами периметру, в області теплообмінника і перегородок між каналами? Це така ж сендвіч панель, як і всі інші стінки вентустановки. Товщина 20мм, всередині є ребра жорсткості та утеплювач, а з внутрішньої сторони по всій площині наклеєний якийсь вспінений матеріал. Загалом кришка жорстка і викликає недовіри, що не скажеш про той вспінений матеріал. 1 Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
Dmode Опубліковано: 21 грудня 2023 Поділитись Опубліковано: 21 грудня 2023 (змінено) 57 хвилин тому, volomoto сказав: що не скажеш про той вспінений матеріал Напевно спінений каучук якийсь типу к-флекс. Він з часом приймає форму вдавленого в нього предмету, і може зменшити свою товщину майже до нуля там, де на нього був тиск. Але його можна періодично підрехтовувати такою ж клейкою стрічкою, товщиною в кілька мм. В епіцентрі є аналоги. Вона теж з часом буде втрамбовуватись, і так по колу. Прихований текст Змінено 21 грудня 2023 користувачем Dmode 2 1 Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
volomoto Опубліковано: 21 грудня 2023 Поділитись Опубліковано: 21 грудня 2023 (змінено) 31 хвилину тому, Dmode сказав: Напевно спінений каучук якийсь типу к-флекс. Він з часом приймає форму вдавленого в нього предмету, і може зменьшити свою товщину майже до нуля там, де на нього був тиск. Але його можна періодично підрехтовувати такою ж клейкою стрічкою, товщиною в кілька мм. В епіцентрі є аналоги. Вона теж з часом буде втрамбовуватись, і так по колу. Може це і каучук, але дуже малої густини. Я знаю який на дотик к-флекс і який фізично зшитий вспінений поліетилен. Так от та штука на панелі разів в два а то й в три м'якша. Спробую замінити існуючий чи доклеїти ще один шар, просто не відразу зрозуміло, що це треба робити. Тепер при заміні фільтруючої тканини я буду оцінювати стан ущільнювача і робити відповідні дії. Два роки все було добре, тому я розслабився. Змінено 21 грудня 2023 користувачем volomoto 2 Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
МакДо Опубліковано: 21 грудня 2023 Поділитись Опубліковано: 21 грудня 2023 58 хвилин тому, Dmode сказав: Напевно спінений каучук якийсь типу к-флекс. Він з часом приймає форму вдавленого в нього предмету, і може зменшити свою товщину майже до нуля там, де на нього був тиск. Але його можна періодично підрехтовувати такою ж клейкою стрічкою, товщиною в кілька мм. В епіцентрі є аналоги. Вона теж з часом буде втрамбовуватись, і так по колу. Показати вміст Дякую за інструкцію. Мені лишилося два кута 90 утеплити, але там кут складається з двох 45. На відео ж гарний однорідний кут в 90. Сьогодні спробую, тільки от клею такого немає, щоб на відлип за 2-3хв. Спробую склеїти на двосторонню клейку армуючу стрічку для пароізоляції від Дельти. 1 Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
МакДо Опубліковано: 21 грудня 2023 Поділитись Опубліковано: 21 грудня 2023 58 хвилин тому, volomoto сказав: Може це і каучук, але дуже малої густини В мене на кришці теплообмінника той самий матеріал. Ніби каучук, але поверхня ніби шліфована і на дотик він ніби ледь загустівша рідина. Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
volomoto Опубліковано: 21 грудня 2023 Поділитись Опубліковано: 21 грудня 2023 Я довго сидів та аналізував дані і прийшов до висновку, що конденсація має куди більший вплив на ефективність ТО, ніж показують розрахунки. Мені важко це все пояснити у форматі форуму, бо потрібно багато писати і багато графіків, але попробую викласти основну суть. Ось момент часу, коли дружина приймала душ і відразу видно, що вологість та температура витяжного повітря різко піднялись: Прихований текст Вологість була 46%, а стала 56%. Температура витяжного повітря: 20º->20.6º, але ефективність рекуперації, розрахована по витяжному повітрю, впала з 60% до 53%. При цьому ефективність розраховано по притоку залишилась на тому ж рівні: 85%. А найцікавіше, що температура вихлопу зросла з 9.9º до 11.5º, тобто приріст температури вихлопу в рази більший, ніж температури витяжки, що показує на нездатність витяжного повітря віддати тепло. Оскільки це все корелює із збільшенням вологи витяжного повітря, то напрошується один єдиний висновок: наявність конденсату в теплообміннику суттєво збільшує коефіцієнт теплопровідності ТО. Тобто крім втрати прихованого тепла через коденсацію відбувається ще й втрата явного тепла через погіршення теплопередачі. І ситуація тим гірша, чим менша швидкість потоку в ТО, що і є причиною відмови фірмового софта робити розрахунки при низьких швидкостях: в алгоритм заклали емпіричні дані, що при малих швидкостях конденсат не видуєвається з каналів ТО і дані розрахунків будуть далеко від реальності. Минулої зими в мене вологість була в межах 35% і все було добре, а цього сезону я купив потужний зволожувач, який дозволяє тримати вологість на рівні 40-45%, бо задовбала ститична електрика та скарги дружини на суху шкіру, і відразу впала ефектинвність ПВУ та конденсат лиється зі всіх дир. Починаю думати про ентальпійний ТО 2 1 Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
Рекомендовані повідомлення
Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування
Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар
Створити акаунт
Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!
Зареєструвати акаунтУвійти
Вже зареєстровані? Увійдіть тут.
Увійти зараз