yur43 Опубліковано: 23 січня Поділитись Опубліковано: 23 січня 8 хвилин тому, TaurosRMK сказав: Тут є @yur43 @yur43 все добре з цифровими входами для зчитування обертів, пряцюють без підтяжки чи все ж таки використовуєте? Нічого не міняв, все добре. Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
TaurosRMK Опубліковано: 23 січня Автор Поділитись Опубліковано: 23 січня (змінено) 12 хвилин тому, yur43 сказав: Нічого не міняв, все добре. Тобто тахометр на DI, GND на GND і на тому все? Змінено 23 січня користувачем TaurosRMK 1 Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
vbb Опубліковано: 24 січня Поділитись Опубліковано: 24 січня 8 годин тому, TaurosRMK сказав: Є шанс що щось піде не так? )) Тобто в цих точках міряти напругу, вірно? ні. це типове підключення так. плюс переконайтеся, що 12 В - це 12 В, або основне джерело живлення (у вашому випадку було 24 В)? 4 години тому, TaurosRMK сказав: 4 години тому, yur43 сказав: Нічого не міняв, все добре. Тобто тахометр на DI, GND на GND і на тому все? також це дуже залежить від довжини проводів до тахометра 1 Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
TaurosRMK Опубліковано: 24 січня Автор Поділитись Опубліковано: 24 січня 11 годин тому, vbb сказав: ні. це типове підключення так. плюс переконайтеся, що 12 В - це 12 В, або основне джерело живлення (у вашому випадку було 24 В)? також це дуже залежить від довжини проводів до тахометра Результати. При 12В на вході >> точка 1 - 11,63В, 2 - 11,63В, 3 - 11,74В, при замиканні DI на GND >> 1 - 0В, 2 - 10,57В, 3 - 11, 74В. При 24В на вході >> точка 1 - 23,53В, 2 - 23,53В, 3 - 23,76В, при замиканні DI на GND >> 1 - 0В, 2 - 22,56В, 3 - 23, 76В. Думаю що на схемі вказано 12В, тому що у виробника багато різних контролерів, тільки з різними входа/виходами, у багатьох живлення фіксовано на 12В, а декотрі 9-24В підтримують, а обв'язки використовують однакові на всіх контролерах (припустимо), тому на схемах малюють 12В. Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
vbb Опубліковано: 24 січня Поділитись Опубліковано: 24 січня 38 хвилин тому, TaurosRMK сказав: Результати. При 12В на вході >> точка 1 - 11,63В, 2 - 11,63В, 3 - 11,74В, при замиканні DI на GND >> 1 - 0В, 2 - 10,57В, 3 - 11, 74В. При 24В на вході >> точка 1 - 23,53В, 2 - 23,53В, 3 - 23,76В, при замиканні DI на GND >> 1 - 0В, 2 - 22,56В, 3 - 23, 76В. Думаю що на схемі вказано 12В, тому що у виробника багато різних контролерів, тільки з різними входа/виходами, у багатьох живлення фіксовано на 12В, а декотрі 9-24В підтримують, а обв'язки використовують однакові на всіх контролерах (припустимо), тому на схемах малюють 12В. OK тут виглядає добре. просто для спостереження ви можете перевірити вихід з оптронів (IN D1 /D2). там повинно бути 3,3 при "відкритому" і 0,2...0,5 при "закритому" вході. якщо так, то залишаються дріт тахо (довгий) і самоспоживання тахо (не вистачає струму від обмежувачів) Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
TaurosRMK Опубліковано: 24 січня Автор Поділитись Опубліковано: 24 січня 17 хвилин тому, vbb сказав: там повинно бути 3,3 при "відкритому" і 0,2...0,5 при "закритому" вході. Тобто при замкнутому DI на GND і розімкнутому, так? 1 Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
TaurosRMK Опубліковано: 24 січня Автор Поділитись Опубліковано: 24 січня (змінено) 50 хвилин тому, vbb сказав: якщо так, то залишаються дріт тахо (довгий) і самоспоживання тахо (не вистачає струму від обмежувачів) При 12В >> 3,34В і 0,1В. Дріт трохи довгий, приблизно 6-7 м до кожного з вентиляторів. Варіантів інших нема, бо вентилятори на горищі, а контролер в приміщенні. Але з новою платою при 24В взагалі ніякої реакції не було, коли подав 12В то завелося зразу, другий день працює нормально 🤔 А з першою платою і від 24В працювало, не пам'ятаю точно, десь від липня напевно, а на початку грудня почало вимахуватися, то один вентилятор не стабільно показував оберти, то другий, то взагалі по нулях було. Помітив це в момент коли подається живлення на вентилятори, тобто в періоди коли вимикали е/е, при появі е/е вентилятори автоматично стартували. Бувало що один з вентиляторів при старті показував 0 обертів, але вентилятор працював. Хвилин через 10-15 оберти піднімалися до 30-40К і ще через 2-3 хв падали до номінальних і дальше все було стабільно, до чергового вимкнення е/е. Хоча інколи могло і зразу нормально показувати, але частіше ні. Змінено 24 січня користувачем TaurosRMK Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
vbb Опубліковано: 24 січня Поділитись Опубліковано: 24 січня 2 години тому, TaurosRMK сказав: При 12В >> 3,34В і 0,1В. Дріт трохи довгий, приблизно 6-7 м до кожного з вентиляторів. Варіантів інших нема, бо вентилятори на горищі, а контролер в приміщенні. Але з новою платою при 24В взагалі ніякої реакції не було, коли подав 12В то завелося зразу, другий день працює нормально 🤔 А з першою платою і від 24В працювало, не пам'ятаю точно, десь від липня напевно, а на початку грудня почало вимахуватися, то один вентилятор не стабільно показував оберти, то другий, то взагалі по нулях було. Помітив це в момент коли подається живлення на вентилятори, тобто в періоди коли вимикали е/е, при появі е/е вентилятори автоматично стартували. Бувало що один з вентиляторів при старті показував 0 обертів, але вентилятор працював. Хвилин через 10-15 оберти піднімалися до 30-40К і ще через 2-3 хв падали до номінальних і дальше все було стабільно, до чергового вимкнення е/е. Хоча інколи могло і зразу нормально показувати, але частіше ні. швидше за все у вас накладаються декілька факторів таких як довжина кабелю його екраніровка або повив перешкоди від частотного керування двигуном можливо також щось по лінії живлення щоб детально розібратися потрібно довитися осцилографом я б всетаки поставив підтяжку в 12к для живлення схеми тахо. 1 Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
TaurosRMK Опубліковано: 24 січня Автор Поділитись Опубліковано: 24 січня 31 хвилину тому, vbb сказав: швидше за все у вас накладаються декілька факторів таких як довжина кабелю його екраніровка або повив перешкоди від частотного керування двигуном можливо також щось по лінії живлення щоб детально розібратися потрібно довитися осцилографом я б всетаки поставив підтяжку в 12к для живлення схеми тахо. Кабель LAPP UNITRONIC LiYY 4x0,34, не екранований і жили здаєтсья не кручені. В мене не частотник, а якись модуль RS485>>0-10V Осцилографа немає, взяти також ніде, думав на алі купити якись простий, наче є якісь портативні, але не зрозуміло чи може він показати те що треба. Тай що потім з ним робити, нічим таким не займаюся щоб був потрібен осцилограф, якись мультиметр чи токові кліщі в господарстві швидше пригодяться, ніж осцилограф 😁 Поки працює, то хай працює, подивлюся чи будуть якісь зміни з часом. Підтяжку можна додати в будь який час. Тим більше що я б хотів щоб контролер був підключений до 24В, щоб не включати в схему ще DC-DC понижуючі модулі чи якісь додаткові блоки живлення, під які місця немає. Але при 24В нічо не показує, тому знову впираюся в те, що здався би осцилограф ))) Хіба що спробувати на 24В з підтяжками, чи буде якийсь результат. Є ще в схемі колись згадувані регулятори напруги, які керують нагрівачами. Обговорювали їх в іншій темі, що вони мережу засирають. Хіба що грішити на них, але якби вони мали вплив, то це був би постійний вплив, а не раз в декілька місяців. Тобто зі зчитуванням обертів були би проблеми постійно, а так воно нормально все було, в один момент почав один вентилятор вимахуватися, потім його попустило і почав інший, який потім також попустило, а через деякий час обидва перестали показувати оберти. Але до цього місяці два, відколи працювали нагрівачі, проблем не було. А крім цих двох пристроїв для регулювання вентиляторів і нагрівачів, там більше нічого немає, що може якось впливати - блоки живлення, реле і контролери, це все. Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
TaurosRMK Опубліковано: 27 січня Автор Поділитись Опубліковано: 27 січня (змінено) 23.01.2025 в 11:10, Dmode сказав: Не знаю чи це якось допоможе, але до мого контролера ось так підключені тахо. Як називаються ці направляючі для проводів? Змінено 27 січня користувачем TaurosRMK Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
Dmode Опубліковано: 28 січня Поділитись Опубліковано: 28 січня 18 годин тому, TaurosRMK сказав: Як називаються ці направляючі для проводів? На 3д принтері надруковані саме під ці діаметри проводів. 1 Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
TaurosRMK Опубліковано: 28 січня Автор Поділитись Опубліковано: 28 січня 24.01.2025 в 20:42, TaurosRMK сказав: Кабель LAPP UNITRONIC LiYY 4x0,34, не екранований і жили здаєтсья не кручені. Жили таки кручені. Мінус одна причина. Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
TaurosRMK Опубліковано: 30 січня Автор Поділитись Опубліковано: 30 січня 24.01.2025 в 19:12, vbb сказав: я б всетаки поставив підтяжку в 12к для живлення схеми тахо. Спробував підключити підтягуючі резистори до 24В, окремого резистора на 24К не було, в китайському наборі знайшлися 20К і 5.1К, разом вийшло 24.8К, значить для 24В підходить. Підключив до "старого" контролера, той що не в щитку, але все підключення відповідно в тому самому щитку, до того самого блоку живлення і тд. Стартує система спочатку витяжним вентилятором на повишених обертах, потім оберти падають до робочих і запускається приточний (зелений відрізок). Результат на графіку, стартував витяжний, оберти десь 1800, через деякий час оберти падають до 1100, а від приточного ніякої реакції, хоча вентилятор працює, це видно по сенсорах потоку повітря. Приблизно через 3 хв сигнал з тахометра приточного вентилятора починає щось показувати, оберти ростуть до 18.000 (раніше бувало і до 30.000-50.000), деякий час тримаютсья на рівні ~16.500, потім починають падати, затримуються десь на 3800 і поступово стабілізуються до робочих ~1100. З моменту коли приточний вентилятор запустився і до моменту коли оберти стали адекватними пройшло приблизно 15-17 хв. Спочатку 0 обертів, потім овердофіга, потім внормовується. Витяжний в цей час показує все абсолютно стабільно. Роблю те саме з контролером який змонтований в щитку, вони абсолютно однакові, тільки до робочого контролера підключені ще датчики по I2C, RS485, і релейні виходи (в момент тесту вони не включалися). Результат - ніякої реакції від тахометра 🤔 Почекав трохи часу, змін ніяких. Якщо на гарячу роз'єднати дроти тахометра, якийсь невеликий скачок відбувається і на тому все, дальше знову по нулях. Забираю резистори, подаю через понижуючий модуль 12В на контролер, запускаю, результат адекватний, ніяких стрибків, затримок і тд. Якось так, різна поведінка на однакових контролерах. Мабудь таки без осцилографа нічого не дізнатися, чому так відбувається, з 12В все добре працює, а на 24В не хоче. По осцилографу, щось такого плану, дешево і сердито, допоможе знайти причину? Чи може є якісь "народні і перевірені" варіанти на алі за недорого? Варіантів багато, без поняття який вибирати. Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
yur43 Опубліковано: 31 січня Поділитись Опубліковано: 31 січня 20 годин тому, TaurosRMK сказав: По осцилографу, щось такого плану, дешево і сердито, допоможе знайти причину? допоможе 1 Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
TaurosRMK Опубліковано: 3 лютого Автор Поділитись Опубліковано: 3 лютого Пройшло приблизно рік як я почав переробляти стару систему з саморобним теплообмінником. В якості заводського рішення був вибраний теплообмінник Zern HU-EX6 366 глибиною 350мм. По паспорту ефективність до 92%, на той час новинка і найефективніша модель у виробника. Тут на форумі власники заводських ПВУ зі схожими теплообмінниками, але попередньої моделі, неодноразово згадували що заявленої ефективності ніколи не буде, в кращому випадку не більше 85%, а зазвичай ще менше. Про всяк випадок було куплено нагрівач, щоб підігрівати повітря яке подається в кімнати. Уже декілька місяців "зима", хоча не та зима що була раніше, але температури вночі близькі до 0°C, тому можна оцінити ефективність. Стандартна формула рахує в середньому 89-91%, при малих об'ємах буває 92-93%. Враховуючи що ПВУ і розводка повітроводів на холодному горищі, то результат більш ніж пристойний. Трохи повітря догрівається, бо присутні тепловтрати. Частково тепловтрати можна компенсувати збільшенням швидкості повітря в каналах, так повітря швидше доставляється з точки в точку і менше втрачає тепла, але вилазить інша проблема - вологість падає на очах і треба збільшувати продуктивність зволожувачів. Тому краще хай повітря підігріється на декілька градусів. Якби це все було в теплому контурі, то при 21.5-22°C з будинку на притоці було би не менше 20°C, чого цілком достатньо. Ось при 165 м3/год (зеленим притік, червоним витяжка). Ефективність близька до заявленої, теплообмінник відпрацьовує витрачені на нього кошти. При умові що все змонтовано в теплому контурі і вуличній температурі до -2°C можна взагалі без нагрівачів обходитися. 2 Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
TaurosRMK Опубліковано: 9 лютого Автор Поділитись Опубліковано: 9 лютого @yur43 @vbb Осцилограф в дорозі, а крім нього будуть потрібні якісь додаткові радіодеталі чи щось таке? Зараз є потреба в тактових кнопках, коштують копійки, потрібно щось докинути до мінімальної суми замовлення, можливо щось буде потрібно для майбутніх експериментів/перевірок тахометрів вентилятора? Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
TaurosRMK Опубліковано: 20 лютого Автор Поділитись Опубліковано: 20 лютого Ну що панове, як шукати причину чому не зчитує оберти плата Kincony А2 при підключенні до 24В, але зчитує коли підключити 12В через понижуючий модуль? Осцилограф FNIRSI DSO510 в наявності. Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
yur43 Опубліковано: 20 лютого Поділитись Опубліковано: 20 лютого 1 година тому, TaurosRMK сказав: Осцилограф FNIRSI DSO510 в наявності. подивитись форму сигналу з датчика обертів Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
TaurosRMK Опубліковано: 20 лютого Автор Поділитись Опубліковано: 20 лютого 51 хвилину тому, yur43 сказав: подивитись форму сигналу з датчика обертів Це робити при підключених дротах від тахометра до Kincony, чи від'єднати? Щупом до gnd і fg (тахо), вірно? Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
yur43 Опубліковано: 20 лютого Поділитись Опубліковано: 20 лютого 16 хвилин тому, TaurosRMK сказав: Це робити при підключених дротах від тахометра до Kincony, чи від'єднати? Щупом до gnd і fg (тахо), вірно? так, бажано на різних швидкостях вентилятора 1 Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
TaurosRMK Опубліковано: 20 лютого Автор Поділитись Опубліковано: 20 лютого (змінено) 4 години тому, yur43 сказав: так, бажано на різних швидкостях вентилятора Якось так. 1. 12В через понижуючий модуль, підтягуючі резистори вбудовані в контролер, додаткових зовнішніх немає. Оберти зчитуються нормально. Заміри при 15%, 40% і 100%. Прихований текст 2. 24В, підтягуючі резистори вбудовані в контролер, додаткових зовнішніх немає. Оберти не зчитуються. Заміри при 15%, 40% і 100%. Прихований текст 3. Все те саме як в п.2, тільки з використанням зовнішніх підтягуючих резисторів. Оберти не зчитуються. Прихований текст --- Доречі, можна якось перевірити що на виході з "твердотілого реле", які використовую для нагрівачів? Воно наче називається регулятор напруги з керуванням 4-20 мА. Щупом на L та N? Прихований текст Змінено 20 лютого користувачем TaurosRMK Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
yur43 Опубліковано: 20 лютого Поділитись Опубліковано: 20 лютого (змінено) 34 хвилини тому, TaurosRMK сказав: Доречі, можна якось перевірити що на виході з "твердотілого реле", які використовую для нагрівачів? Воно наче називається регулятор напруги з керуванням 4-20 мА. Щупом на L та N? 1. можна спалити вхідний захист осцилографа, там треба зовнішній поділювач, зі здатністю до перенапруги хоча б 1000в. Рано ще вам таке міряти. 2. в осцилографі є режим для постійного струму, тоді буде видно привязку до порогів (зліва вгорі значок змінного струму перемкнути на постійний). З 12/24в зовсім незрозуміло, це контролер на входи імпульсів подає через підтяжку 20в ? Наче не має таке бути. В мене там тільки 12в підтягнуто штатно, через стабілізатор на платі. Якщо зовнішню ще додати підтяжку до 24в, оптрони будуть тухнути тільки в моменти переходу через 12в, контролер такі короткі імпульси не побачить. Змінено 20 лютого користувачем yur43 Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
TaurosRMK Опубліковано: 20 лютого Автор Поділитись Опубліковано: 20 лютого 9 хвилин тому, yur43 сказав: 1. можна спалити вхідний захист осцилографа, там треба зовнішній поділювач, зі здатністю до перенапруги хоча б 1000в. Рано ще вам таке міряти. Ок, тоді не буду )) 10 хвилин тому, yur43 сказав: 2. в осцилографі є режим для постійного струму, тоді буде видно привязку до порогів (зліва вгорі значок змінного струму перемкнути на постійний). З 12/24в зовсім незрозуміло, це контролер на входи імпульсів подає через підтяжку 20в ? Наче не має таке бути. Блін, провал, щось упустив це. Треба переміряти. Про 12/24В щось не зрозумів про що ви? Без поняття як воно має бути )) Якщо перечитати цю сторінку і частину попередньої, то стане зрозуміло про що я писав. Я там і заміри на входах контролера робив як рекомендував @vbb, в результаті наче все ок, дійшли висновку що треба осцилограф. Якщо коротко, то блок живлення один на 24В, контролер живиться 9-24В, якщо підключаю 24В напряму, то контролер не зчитує оберти, по нулях. Якщо підключаю 12В через понижуючий модуль, то оберти зчитуються. Але, це вже другий контролер Kincony A2, попередній такий же самий при 24В нормально зчитував оберти до якогось часу, потім зі зчитуванням щось почалося, то зчитує, то нулі, то стрибає до 30-50К. Купив ще один такий контролер, бо думав що може експериментами вграв старий, ситуація не змінилася, а точніше при 24В він взагалі нічого не зчитує, а при 12В все ок. Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
yur43 Опубліковано: 20 лютого Поділитись Опубліковано: 20 лютого 7 хвилин тому, TaurosRMK сказав: Якщо коротко, то блок живлення один на 24В, контролер живиться 9-24В, якщо підключаю 24В напряму, то контролер не зчитує оберти, по нулях. Якщо підключаю 12В через понижуючий модуль, то оберти зчитуються. Але, це вже другий контролер Kincony A2, попередній такий же самий при 24В нормально зчитував оберти до якогось часу, потім зі зчитуванням щось почалося, то зчитує, то нулі, то стрибає до 30-50К. Купив ще один такий контролер, бо думав що може експериментами вграв старий, ситуація не змінилася, а точніше при 24В він взагалі нічого не зчитує, а при 12В все ок. В A4 на платі лінійні стабілізатори, перший 12в, другий 3,3в. Напруга на оптронні входи D1-D4 подається з 12в. Я просто підключив до них таховиходи вентиляторів і все працює. D1, D2, GND. Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
TaurosRMK Опубліковано: 20 лютого Автор Поділитись Опубліковано: 20 лютого 43 хвилини тому, yur43 сказав: 1. можна спалити вхідний захист осцилографа, там треба зовнішній поділювач, зі здатністю до перенапруги хоча б 1000в. Рано ще вам таке міряти. Доречі в характеристиках таке пише: DSO oscilloscope: 48MS/s, 10MHz bandwidth, ±400V voltage range Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
Рекомендовані повідомлення
Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування
Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар
Створити акаунт
Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!
Зареєструвати акаунтУвійти
Вже зареєстровані? Увійдіть тут.
Увійти зараз