Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

Приточно-витяжна вентиляція з рекуператором

TaurosRMK

Рекомендовані повідомлення

36 хвилин тому, yur43 сказав:

Мінімально це увімкнув в розетку, заслонки відкрилися, вентилятори запустилися, контролюються показники датчиків температури, при потребі вмикається переднагрів / постнагрів. На тому і все, в такому базовому режимі система може працювати 24/7? Переднагрів / постнагрів плавне регулювання по ПІД, а вентилятори напевно просто на якесь число обертів яке буде відповідати потрібному об'єму повітря. І відслідковувати аварійні ситуації, наприклад не гріють тени, тоді коли мають гріти, або вентилятори не крутяться, або немає даних з датчиків.

Ну и ещё % оборотов все таки показывает, и температуру вход/выход рекуператора.

И ошибки какие-то.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

39 хвилин тому, yur43 сказав:

Мінімально це увімкнув в розетку, заслонки відкрилися, вентилятори запустилися, контролюються показники датчиків температури, при потребі вмикається переднагрів / постнагрів. На тому і все, в такому базовому режимі система може працювати 24/7? Переднагрів / постнагрів плавне регулювання по ПІД, а вентилятори напевно просто на якесь число обертів яке буде відповідати потрібному об'єму повітря. І відслідковувати аварійні ситуації, наприклад не гріють тени, тоді коли мають гріти, або вентилятори не крутяться, або немає даних з датчиків.

Ну так, але це при умові що в кімнати поступає комфортна температура повітря, а не дує холодним. Обмерзання теплообмінника в такому випадку гарантоване, бо нічого не контролюється, просто вентилятори крутяться. Але це рівноцінне провітрюванню вікнами, не обов'язково для цього систему вентиляці робити 😁

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Чи шкідлива для теплообмінника різниця тисків? Для прикладу вночі вмикаю приток по більше, а витяжку тільки щоб ледь крутився вентилятор. Виходить що при 200-240 м3/г притоку теплообмінник має опір 65-85 Па, а на витяжці напевно взагалі не створює опору, або дуже мало, бо там від сили 40 м3/г. Наче щось схоже на алгоритм захисту від обмерзання, там приточний вентилятор вимикається, але все ж таки це всього на декілька хвилин, а не декілька годин. 

Нічого страшного не станется чи краще так не робити на тривалий час? 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

51 хвилину тому, TaurosRMK сказав:

Нічого страшного не станется чи краще так не робити на тривалий час? 

Ось витяг з описом як повинні тестуватись теплообмінники на повітропроникність, в тому числі між каналами. До 300Па тиск створюють в одному з каналів. Тому теоретично нічого страшного не повинно би статися.

Прихований текст

image.png.e51bbfe41e152e0b7258308c0c2cdb93.png

 

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

49 хвилин тому, Dmode сказав:

До 300Па тиск створюють в одному з каналів

 

1 годину тому, TaurosRMK сказав:

Виходить що при 200-240 м3/г притоку теплообмінник має опір 65-85 Па

Якщо рахувати всю систему, то там більше, скільки точно не знаю, але при 310 м3/г десь 200 Па (по замірах з АС вентиляторами), з них 110 Па на теплообміннику. При 200 м3/г напевно більше 150 Па в сумі не буде, або й менше, так що можна надіятися що все буде ок. 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Приїхали з алі чергові сенсори температури і вологості, 3й та 4й по рахунку (два попередні скоріш за все успішно згоріли) 😂 SHT30 I2C і SHT40 RS485 (це щоб вже точно не переплутати з напругою, тут 5-28В)

Підключив обидва чисто для перевірки, стоять поруч, по вологості показники різні, SHT40 явно занижує, SHT30 показує дуже близько до реальності (по кімнатній вологості). Але по температурі показники також різні, SHT30 показує те що й інший сенсор в кімнаті, а SHT40 трохи більше, на скільки більше треба дивитися. Напевно залежить від того, яке живлення підключено, тому що підключив 12В, фіксував приблизно на 2С більше, ніж фактичні показники, а при 5В різниця зменшилася орієнтовно до 1С. А якщо підключати 24В, то напевно різниця ще більша буде. Думаю що вся обв'язка rs485 трохи виділяє тепло, тому що знаходиться разом з самим сенсором на невеликій платі розмірами десь 8х35мм і це все в "закритому" корпусі. 

Планував використовувати сенсор як для вологості, так і для температури витяжного повітря. З вологістю вже зрозуміло, треба калібрувати, а як з температурою, також калібрувати? В датчику є вшита функція коригування показників, але там -10С/+10С, тобто просто зміщення. Якщо просто задати зміщення наприклад на -1С, то чи буде це корректно працювати на всьому діапазоні? Оскільки це витяжне повітря, то показники не будуть сильно коливатися на великому діапазоні. 

Звичайно можна калібрувати через ESPHome, але потрібні хоча б 3 референсні точки. 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

02.07.2024 в 17:45, TaurosRMK сказав:

Підключення і контроль канального нагрівача. Є нагрівач Вентс НК 150-1.2-1, має два вбудованих термореле (50°С та 90°С). Виробник в мануалі малює таку схему підключення. Тобто фаза на тен проходить через контактор, котушка якого підключена до термореле нагрівача, в разі спрацювання якогось термореле контактор розімкне лінію і нагрів припиниться.

  Приховати вміст

image.png.57627fed57c87a5fcb18d081066f603e.png

image.png.5fd81288fdc8e6e532dfd4b098980300.png

На старій системі фактично була така сама схема, тільки з одного боку котушка контактора живилася через термореле нагрівача, а з іншого через реле комутації вентилятора, тобто на додачу до термореле якщо вентилятор виключився, то контактор розриває лінію і нагрівач не гріє.

В новій системі майже те саме залишилося, але задумався чи треба те все чи можна обійтися просто програмним контролем? Багато дротів і з'єднань, плюс це все треба врахувати в автоматизації. Для контролю температури нагріву є датчики, а для конторолю потужності нагріву ТТР 4-20 мА, в цілому цього має бути достатньо щоб не допускати перегріву нагрівача. Датчик буде контролювати температуру, якщо воно буде вище якоїсь заданої уставки, то конторолер просто вимкне нагрів. А якщо щось піде не так, то вмонтовані термореле полюбому розірвуть лінію.

Якщо підключити так як на скріншоті нижче і контроль робити тільки програмно, могло би бути чи якийсь додатковий захист ще має бути?

  Показати вміст

image.png.2384193fdf95d0c1e626d20ac7234a36.png

 

я б не рекомендував так підключати. 

Радше треба перевірити дозволений струм через контакти ціх терміків - чи струм ТЕНа не зварить їх?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

41 хвилину тому, vbb сказав:

я б не рекомендував так підключати. 

Радше треба перевірити дозволений струм через контакти ціх терміків - чи струм ТЕНа не зварить їх?

Так у самого виробника в мануалі намальована така схема, проходом фази через термореле... 🤔

Термореле по 10А, а нагрівач на 1.2 кВт, тобто десь 5.3А при 230В, майже двойний запас.

Прихований текст

image.thumb.png.2d633f6646857b75c5e832e721e13e3e.png

 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 хвилину тому, TaurosRMK сказав:

Так у самого виробника в мануалі намальована така схема, проходом фази через термореле... 🤔

Термореле по 10А, а нагрівач на 1.2 кВт, тобто десь 5.3А при 230В, майже двойний запас.

  Приховати вміст

image.thumb.png.2d633f6646857b75c5e832e721e13e3e.png

 

так там через реле струм обмотки мА а не через нагрівач 

ну так запас є, не зваряться але 5А іскрити буде добре

 

  • Конфуз 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Щось не сильно зрозумів про яку обмокту йде річ...

Виробник такі поставив і схему намалював, значить варіант має бути робочий. Не знаю як ці термореле працюють, але на них же написано 250В 10А, то чому мають іскрити при 5А? І максимальна нагрузка в 1.2 кВт це напевно буде рідко. А якщо вернутися назад, то один з нагрівачів працював в режимі вкл/викл на максимум циклами, ніби нічого з ним не сталося.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

6 хвилин тому, vbb сказав:

image.png.b12e79e7ebc3ac38fabe6a75a9d4da0b.png

Хм, точно... не додивився що там фаза через контактор, а не через термореле. Чи може десь в іншому місці бачив таку схему... 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Я якраз на завершальному етапі перероблення щитка управління і вже забрав зі схеми контактори ))) Але ще не підключав так як планував, підключено L>L / N>N, а термореле поки в стороні. Може і дійсно не треба підключати фазу через термореле, а пустити через них 24В і завести на контролер, в разі спрацювання термореле буде сигналізувати на контролер про перегрів і буде відключатися на деякий час.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

У кого там ds18b20, працюють нормально? @yur43 @Dmode
Маю один сенсор, весною перевіряв, все працювало, тепер підключив і вже не працює, видає помилку що не знаходить сенсор. Адресу сенсору знав ще з попереднього разу, записав її і отримую 0,0С. Нагуглив що це поширена проблема, рекомендують підключити "external_components", декому помогає, але в мене без змін 🤔

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 хвилину тому, TaurosRMK сказав:

У кого там ds18b20, працюють нормально? @yur43 @Dmode
Маю один сенсор, весною перевіряв, все працювало, тепер підключив і вже не працює, видає помилку що не знаходить сенсор. Адресу сенсору знав ще з попереднього разу, записав її і отримую 0,0С. Нагуглив що це поширена проблема, рекомендують підключити "external_components", декому помогає, але в мене без змін 🤔

якась версія ESPHome пару тижнів тому була глючна, оновлення все виправило

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 хвилини тому, yur43 сказав:

якась версія ESPHome пару тижнів тому була глючна, оновлення все виправило

Оновлюю постійно, зараз остання ESPHome 2024.7.0 (2 дні назад), але щось не працює.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

17 годин тому, TaurosRMK сказав:

Думаю що вся обв'язка rs485 трохи виділяє тепло, тому що знаходиться разом з самим сенсором на невеликій платі розмірами десь 8х35мм і це все в "закритому" корпусі. 

Це зводить на нівець всі спроби отримати точні дані. Сенсори будуть показувати температуру і вологість всередині корпусу. Якщо потрібні показники зовнішнього середовища, то сенсори треба винести за межі (і подалі) "опалювального контуру" яким в даному випадку є корпус "з підігрівом".

17 годин тому, TaurosRMK сказав:

як з температурою, також калібрувати?

Якщо хочете впевнитись, то так.

17 годин тому, TaurosRMK сказав:

то чи буде це корректно працювати на всьому діапазоні?

Тест з талою дистильованою водою, та кипіння дистильованої води з поправкою на тиск, дасть вам дві точки, і тоді вже можна якось порівнювати діапазони.

14 годин тому, TaurosRMK сказав:

Може і дійсно не треба підключати фазу через термореле, а пустити через них 24В і завести на контролер, в разі спрацювання термореле буде сигналізувати на контролер про перегрів і буде відключатися на деякий час.

Не варто. Ці запобіжники мають розірвати коло, так в схемі виробника. Ваш же варіант включає в схему безпеки ще й контролер, тим самим її знижуючи, бо вона починає залежати від комунікації з контролером, та його справності.

 

Змінено користувачем Dmode
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

9 годин тому, Dmode сказав:

Це зводить на нівець всі спроби отримати точні дані. Сенсори будуть показувати температуру і вологість всередині корпусу. Якщо потрібні показники зовнішнього середовища, то сенсори треба винести за межі (і подалі) "опалювального контуру" яким в даному випадку є корпус "з підігрівом".

Поки не стверджую що саме обв'язка rs485 виділяє тепло, щоб аж так впливати на показники. Перший запуск при 12В і 5В наче показував якусь різницю по температурі в залежності від напруги, але сьогодні калібрував обидва сенсори в NaCl (при 5В), то показники по температурі відрізняються на ~2С (SHT40 більше показує). Зараз поставив в NaOH, SHT30 фіксує 35С, а SHT40 38,2С, правда пройшло небагато часу, але ж знаходяться сенсори в одному середовищі, а температури зовсім різні. Подивлюся зранку що буде. При нагоді перевірю чи дійсно напруга живлення буде впливати на показання.

Попередні два сенсори також були SHT30 і SHT40, але обидва I2C, і по температурі показували майже однаково. А зараз той що з rs485 щось явно бреше по температурі. Чи сенсор такий, чи сама обв'язка rs485 вносить похибку, поки що дивно чого так.

Щодо корпусу, то він не закритий від поступлення повітря, а умовно закритий від попадання сторонніх предметів. Хоча на алі їх показують як водостійкі, але думаю що це китайська водостійкість, хоча напевно матеріал пропитаний чимось, що відштовхує воду. Сам корпус пластиковий з великими отворами, але вони прикриті якимось матеріалом, щось по типу як затверділий поролон. Але якщо подути, то сенсор в корпусі дуже гарно реагує на зміну температури і вологості. А в каналі де постійно буде ганятися повітря, буде все добре. З іншого боку можна замінити на відкритий корпус, все рівно там кімнатна температура, опадів ніяких немає, тому можна використовувати сенсор відкритим. Знову ж таки, попередніх два вже були змонтовані на своєму місці, і там поруч є РТ1000, по температурах показували практично однакові дані.

Прихований текст

image.png.03bcfcdae1d7cae2e43897e5c24cb112.png

image.png.bcf24db1eb16a023c3ed7febb0b34b7c.png

image.png.aad67aabd03370ce3e061a592bb2c1bf.png

 

9 годин тому, Dmode сказав:

Не варто. Ці запобіжники мають розірвати коло, так в схемі виробника. Ваш же варіант включає в схему безпеки ще й контролер, тим самим її знижуючи, бо вона починає залежати від комунікації з контролером, та його справності.

З одного боку так, розривати коло, але на схемі показано що напруга на сам тен йде через контактор, а через термореле живиться котушка того контактора. Відповідно коли одне з термореле спрацює, то контактор розірве коло. Варіант підключення без контактора, а фазу пустити через ці термореле, напевно також робочий і здається я колись бачив таку схему чи відео, але от людина вище пише що не бажано так підключати... І вже є дві думки, а це привід подумати. Хоча контактори я вже забрав з схеми і ставити назад їх не дуже бажаю, закінчив сьогодні роботу по підключенню щитка і знову вносити зміни не хочеться, та й місця там немає, щоб нормально ті контактори підключити. Тому треба подумати.

Змінено користувачем TaurosRMK
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 годину тому, TaurosRMK сказав:

через термореле живиться котушка того контактора.

Що за маячня. Передивіться доки вентса ще раз. А ще краще розберіть девайс і вивчіть куди підключається живлення, і як далі від клем реалізована розводка. Захисні термостати це останній рубіж захисту для розмикання кола.

1 годину тому, TaurosRMK сказав:

Сам корпус пластиковий з великими отворами, але вони прикриті якимось матеріалом, щось по типу як затверділий поролон.

Саме в такому корпусі сенсори температури і вологості показували в мене на 3-5С більше, і відповідно вологість суттєво нижчу. Хочете показників з мінімальним стороннім впливом, виносьте сенсори за межі корпусу. Або калібруйте одразу в корпусі враховуйте наведене зміщення. Але то дурна робота, бо калібрувати будете в статичному середовищі, а використовувати в середовищі руху повітря, і поправки на нагрів корпусі будуть іншими. Тому сенсор лише за межі корпусу. 

Змінено користувачем Dmode
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

10 годин тому, Dmode сказав:

Що за маячня. Передивіться доки вентса ще раз. А ще краще розберіть девайс і вивчіть куди підключається живлення, і як далі від клем реалізована розводка. Захисні термостати це останній рубіж захисту для розмикання кола.

Так наведений раніше скріншот саме з мануалу Вентс. Там якраз і описано що котушка контактора живиться через термовимикачі, а напруга не тен йде через контакти контактора. Спрацьовує термовимикач, контактор вимикається і розриває коло. І там точно ніде не намальовано підключення живлення на тен через термовимикачі.

Але якщо в людини немає окремого щитка щоб встановити магнітний пускач і зробити таку схему, тоді напевно логічно підключити фазу на тен через ці термовимикачі щоб вони розривали коло.

Прихований текст

image.png.349a5b2722addde3e6703b4912d47440.png

image.png.f867cd14d3324e884856a740f490f177.png

 

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Вчора перевіряв роботу оновленого щита управління вентиляцією, сьогодні продовжую. Є дві невеликі проблемки, а саме є два датчики РТ100 і РТ1000, які до самої ESP32 напряму не підключити, тому потрібно використовувати якісь модулі. Перше що знайшлося це ось такі модулі MAX31865, з одного боку проводи від сенсорів, з іншого боку SPI шина до ESP32. Ще весною купив такі модулі, перевірив сенсори якраз коли переробляв вентиляцію, все наче працює. Але коли сенсори змонтував на їхнє місце, протягнув проводи до щитка і ще раз перевірив, то почалися помилки. Подумав може брак модулів, замовив ще в двох різних продавців, знову перевіряв, "на столі" все працює, а в щитку не хоче. Потім забив на то діло і планував замінити їх на DS18B20, щоб напряму до ESP підключити. Але на днях оновив щиток і вирішив все ж попробувати ще раз перевірити ці модулі. Поставив все на місце, дроти підключив і перевіряю, а воно працює без помилок, все чітко. Але є одне але, це я робив вчора, тоді перевіряв тільки слаботочні пристрої (контроллер, сенсори в тд), натішився що все ок, ніяких помилок не має, але не тут то було. Сьогодні запустив вентилятори і почалося, модулі знову сиплють помилки. Виключаю вентилятори - все ок, без помилок, включаю - помилки. Вони не часто вилазять, але раз в 1-2 хвилини появляються і відповідно дані з сенсору пропадають, потім проходить.

А що це значить, що вентилятори створюють перешкоди, а сам модуль можливо дуже чутливий і реагує на це? Бо вчора цілий день без єдиної помилки, сьогодні запустив вентилятори і все. Можливо ще через те, що ці модулі і вентилятори підключені до одного блоку живлення, а точніше контролер обертів 0-10В, ці модулі і сама ESP32, до якої підключені дроти тахометра від вентиляторів, це все між собою зв'язано. Бо помітив якщо живлення 220В на вентилятори подано, але керуюча напруга 0В, тобто 0 обертів, то з сенсорами проблем немає, але якщо вентилятори крутяться, то починаються помилки.

Напевно попробую живити ці модулі від окремого блоку, подивлюся чи будуть помилки. Або можливо їх потрібно розв'язати якось, треба розбиратися з цим.

Прихований текст

image.png.780a9ad3dd6669063ae6a89d8dd78be8.png

 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 годину тому, TaurosRMK сказав:

Так наведений раніше скріншот саме з мануалу Вентс.

А то в них новий мануал. В інструкції до мого нагрівача таких схем не було. 

1 годину тому, TaurosRMK сказав:

І там точно ніде не намальовано підключення живлення на тен через термовимикачі.

Якийсь бардак в доках у Вентса, бо чорним по білому написано що напруга на тен подається через запобіжні термостати там де Ви підкреслили. 

1 годину тому, TaurosRMK сказав:

логічно підключити фазу на тен через ці термовимикачі щоб вони розривали коло.

Окремий пускач в колі тену це додатковий фактор що впливає на безпеку. При виїході його з ладу в замкнутому стані коло з теном не буде розірване коли спрацюють запобіжні термостати.

1 година тому, TaurosRMK сказав:

модулі знову сиплють помилки

Ви зараз будете набувати досвід роботи з купою модулів, про який я говорив раніше. Чим їх більше тим складніше шукати причину помилок.

Змінено користувачем Dmode
  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

3 години тому, Dmode сказав:

Якийсь бардак в доках у Вентса, бо чорним по білому написано що напруга на тен подається через запобіжні термостати там де Ви підкреслили. 

Можливо помилка, а може мали на увазі що напруга на тен подається при умові що термовимикачі замкнуті і котушка також замкнута, тобто вони одночасно замкнуті і тен гріє. Бо по схемі живлення через термовимикачі йде тільки на котушку, але точно не на тен. А якщо фазу подавати через термовимикачі, то контактор там лишній. Так що трохи бардака є.

3 години тому, Dmode сказав:

Ви зараз будете набувати досвід роботи з купою модулів, про який я говорив раніше. Чим їх більше тим складніше шукати причину помилок.

А які варіанти? Купити 2 шт Ds18b20? Так і з ними якісь нюанси в останніх прошивках esphome 😁 Зараз тільки з цими двома модулями невеликі проблеми і то методом тику напевно знайшов причину, вентилятори якось впливають на роботу цих модулів. Але не розумію як саме і чому. Можливо SPI чутливий до перешкод, інших варіантів поки не бачу, бо помилки тільки коли вентилятори крутяться. 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Тут ще один нюанс намалювався. Перевіряв сьогодні роботу нагрівачів. Нагадаю що керуються через ТТР 4-20мА. Одне ТТР купив для переднагріву ще раніше, потім вирішив додати постнагрів і купив ще одне ТТР, але взяв іншого виробника. Заміряв напругу і побачив розбіжність при однаковій напрузі керування, потім передивився що там на алі пишуть про ці ТТР, виявляється що одне регулює в діапазоні 0-250В, а інше 90-250В. Напевно все ж таки краще діапазон 0-250В, тому ТТР під заміну. 

Але нюанс не в цьому, а в іншому, коли ТТР вимкнене, то воно все ж таки пропускає якийсь ток. Мультиметр при вимкнутому ТТР показує на одному 0.22В, на іншому 0.11В 🤔  Це трохи насторожило... Перевірив індикатором, не світиться, на дотик також не відчувається. Але чи безпечно це? Передивився різні ТТР на алі, знайшов в описі деяких що при виключеному стані можливий невеликий витік току, не більше 2мА. Все ж таки це особливість ТТР? 

Також чомусь прозвонюється N і PE в щитку 🤔🤨 Але з чого би, поки не зрозуміло... 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...