Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

Небольшой одноэтажник с гаражом. Нужна критика/советы

Alvalk

Рекомендовані повідомлення

Покритикуйте, пожалуйста, мой проект.

Уже куплен угловой участок правильной формы 5 соток, фасад 20м (юг) х 25м (запад)

Начало строительства еще точно не определено, но окончание, исходя из финансовых возможностей, запланировано на 2025 год.

 

Базовые требования: небольшой энергоэффективный дом с гаражом, жить будем мы с женой вдвоем, с периодическим посещением дочерью и будущими внуками.

 

Уже вертел по разному, сделал кучу вариантов, выкладываю наиболее удачный на мой взгляд

Любая критика приветствуется.

Какие вопросы есть лично у меня:

1.Не очень разбираюсь в конструкциях крыш, потому не уверен - внутреннюю стену кухни-гостинной надо делать потолще (несущей)?

2.Форма крыши - нарисовал, что смог. Но возможно, есть более интересные или более дешевые решения с учетом террасы и южного "козырька", который должен блокировать летнее солнце, пропуская зимнее?

3. Для отопления планирую тепловой насос и/или электрокотел. Нужен резерв на случай пропадания электричества. Стоит ли ставить камин? (нарисован между обеденным столом и телевизором), или проще ограничиться генератором с запасом топлива?

1525722763_106m2__.thumb.jpg.d174c36b235f75f52976ff242a9d27de.jpg

2021-03-11_100624.thumb.jpg.a9677ca3c24f9bfac504c43f76fdbc08.jpg

2021-03-12_094834.thumb.jpg.e67f5a00931422b7d6a47175a2514afe.jpg

159380009_444194663469799_9161638850261352984_n.thumb.png.560b5586347e5e345ce57c07a883c447.png

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Любая критика приветствуется.

1. Лично я бы постарался избегать торчащих углов, особенно внутри помещений (гаража, коридора и ванной).

2. Террасу бы делал не с южной стороны, а с восточной.

3. Соответственно с южной стороны сделал бы скат крыши, прикрывающий окно кухни летом.

4. Сделал бы крышу над входной дверью, чтобы на крыльцо не попадал снег и дождь.

5. Ну и с несущей стеной надо что-то делать, пролет получается большой.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1. Лично я бы постарался избегать торчащих углов, особенно внутри помещений (гаража, коридора и ванной).

2. Террасу бы делал не с южной стороны, а с восточной.

3. Соответственно с южной стороны сделал бы скат крыши, прикрывающий окно кухни летом.

4. Сделал бы крышу над входной дверью, чтобы на крыльцо не попадал снег и дождь.

5. Ну и с несущей стеной надо что-то делать, пролет получается большой.

Спасибо за ответ. Но Вы немного перепутали стороны света. Прилагаю схему с компасом. Соседи справа и вверху. Вход в дом с запада.

Далее по пунктам:

1.В гараже по моей задумке в эту нишу пойдет все оборудование (котел, инвертор, возможно резервный бак с водой). А что до ванной - такое решение сделано исходя из того, что не хочу угловой вход в спальню. Ввиду небольших площадей дома желательно мебель "от стенки до стенки". Другими словами, согласен, тут угол - недостаток, но осознанный.

2.Сейчас терраса на западе. Понимаю, что это не лучший вариант. Возможно даже худший. Но с южной стороны не получается (будет мало света в гостинной и солнце зимой не зайдет), а вариант другой планировки с западной террасой не рассматривал, т.к там стоит двухэтажник соседа почти вплотную к забору (визаульно метр, максимум два).

3.Сейчас соответственно, с южной стороны навес-козырек. Думал о том, чтобы просто свес крыши сделать более длинный вместо него, но не придумал, как тогда это все красиво объединить с навесом террасы

4.Над входной дверью какой-то навес/крыша обязательно. Но там наверное, достаточно будет какого-то локального навеса? Есть ли смысл увеличивать основную крышу, чтобы она перекрывала крыльцо?

5.Если несущей сделать стену между кухней-гостиннной и коридором - будет достаточно?

111.thumb.jpg.4ff20e8f8645105c6f68ad132dd401d0.jpg

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Поправка к п.2.

Правильно так: вариант другой планировки, с восточной террасой, не рассматривал, т.к там стоит двухэтажник соседа

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1.Не очень разбираюсь в конструкциях крыш, потому не уверен - внутреннюю стену кухни-гостинной надо делать потолще (несущей)?

У цьому варіанті так, але це не сама проста схема фундаменту вийде, якщо стрічку будете робити. Гаражна стіна, та що з тамбуром межує, також на усю довжину буде несучою, а не як зараз. Доводьте її до кінця. Я розумію, що там у вас стелажі в нішу сядуть, але приміщення з різним температурним режимом варто відділяти капітальною стіною. Ви же за енергоефективність вашого будинку?

 

Поки варто переглянути або доробити планування по таким питанням:

- передпокою по факту нема. Є лише маленький тамбур з трьома дверима і куцою шафою.

- тераса відносно розташування кухні зараз на заході, то чому літній вихід на неї у вас на півдні? Це ж такими колами бігати, одним словом - далеко.

-санвузли на дві спальні можна зробити просто роздільними: туалет-ванна. Тоді може щось сяде в центрі більш оптимально. Вікно у ванній не завадить, як конкретно в цьому варіанті так і взагалі.

-світло можна додати вікнами і не переживати за темну терасу. Зала має дві фасадні стіни а ви ж, я сподіваюсь, не збираєтесь на обидві з них робити однаково глибоку криту терасу?

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

4.Над входной дверью какой-то навес/крыша обязательно. Но там наверное, достаточно будет какого-то локального навеса? Есть ли смысл увеличивать основную крышу, чтобы она перекрывала крыльцо
Я бы на вашем месте вообще накрыл большим отдельно стоящим навесом всю зону от ворот и калитки до гаража и входной двери.

Преимущества:

- вы входите через калитку (или въезжаете на машине) сразу под навес и по сухому идете в дом

- у вас всегда сухо и чисто на пороге

- не надо лопатить кубометры снега зимой

- машину можно не всегда загонять в гараж, оставляя под навесом

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

+1 к навесу вместо гаража. По своей улице прошелся, в гаражах обычно хлам валяется, а машины перед ним. Подумайте, дело недешевое. А котельную все равно дешевле построить, чем гараж. Себе тоже планировал гараж аж на две машины, а буду делать навес, и 3*4 гараж для мотоцикла.

 

Добавлено через 41 секунду

И еще. Солнечные панели, дело крайне сомнительное. Зимой как раз солнца у нас мало. Постоянно пасмурно.

 

Добавлено через 1 минуту

"южного "козырька", который должен блокировать летнее солнце, пропуская зимнее?"

 

себе так делал свесы крыши, просчитывал по солнцеходу. Свесы получились в метр, работают как надо. Летом солнце на пол не светит.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Я розумію, що там у вас стелажі в нішу сядуть, але приміщення з різним температурним режимом варто відділяти капітальною стіною. Ви же за енергоефективність вашого будинку?

Я про це думав, як і про несучу стіну гостинної, але вирішив лишити це на розсуд архитектора, до якого в будь-якому разі планую звертатись.

 

- передпокою по факту нема. Є лише маленький тамбур з трьома дверима і куцою шафою.

Мене це влаштовує, а шафу може й не буду ставити, а буде щось більш "легке". Головне, щоб було, куди вішати верхній одяг в розумної кількісті.

 

- тераса відносно розташування кухні зараз на заході, то чому літній вихід на неї у вас на півдні?

-світло можна додати вікнами і не переживати за темну терасу. Зала має дві фасадні стіни а ви ж, я сподіваюсь, не збираєтесь на обидві з них робити однаково глибоку криту терасу

Тут декілька причин.

1.На заході не знайшов місця для двері. Але з півдня там на терасу пара кроків. Також на плані не нарисував цоколь, а він буде. При такому варіанті розміщення терасу можна робити на рівні землі. Це буде дешевше. Вийшов на південь, спустився на 2 сходинки - і вже на терасі.

Можна назвати це навіть не терасою а місцем для відпочинку.

2.двері хочу робити скляні, але не люблю світло на стені поблизу телевізора.

3.На півдні вихід в зелену зону, так приємніше для очей. Та й не завжди ж мені треба виходити саме на терасу.

4.Якщо робити на заході двері, а на півдні збільшувати вікно, страждає енергоефективність.

Насправді в попередніх проектах, що робив, думав ставити альтанку в зеленій зоні на півдні, але цей проект розтягнувся вздовж ділянки так, що альтанка на півдні вже буде затіняти вікна взимку. Тому вже вивертався як міг, бо зручний будинок - це для мене головніше, ніж місце відпочинку

 

Добавлено через 17 минут

- не надо лопатить кубометры снега зимой

Да сколько там в Одессе того снега? ;)

Я бы на вашем месте вообще накрыл большим отдельно стоящим навесом всю зону от ворот и калитки до гаража и входной двери.

Я про это думал, но навес можно поставить и после строительства дома

+1 к навесу вместо гаража. По своей улице прошелся, в гаражах обычно хлам валяется, а машины перед ним. Подумайте, дело недешевое. А котельную все равно дешевле построить, чем гараж

Тут гараж помимо своей основной функции выполняет дополнительную - уменьшает теплопотери дома с северной стороны.

Вариант отказа от гаража будет рассматриваться только после предварительной калькуляции. Если выйдет слишком накладно, придется готовить резервный проект без гаража, но с навесом.

 

И еще. Солнечные панели, дело крайне сомнительное. Зимой как раз солнца у нас мало. Постоянно пасмурно.

у вас мало, у нас немного побольше. Но да, я понимаю, что зимой из эффективность значительно ниже, чем летом. В целом они сейчас настолько подешевели (а к моменту окончания моего строительства подешевеют еще), что не вижу повода не поставить. Причины:

1.Какая-никакая, но экономия. Это сейчас, пока работаю, могу на это не смотреть, а потом, на пенсии, это лишним не будет

2.Диверсификация источников энергии

3.Ну и какая-никакая автономность при наличии аккумуляторов.

Но если вдруг не буду влазить в бюджет их установку можно и отложить немного

 

Добавлено через 1 минуту

себе так делал свесы крыши, просчитывал по солнцеходу. Свесы получились в метр, работают как надо. Летом солнце на пол не светит.

я как раз так же и просчитал, что надо метр.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

  • 4 тижні потому...
А как вам кухня-гостинная, не кажется маленькой? У вас и кухня и стол и диван, не сильно много напичкано? Думаю 5 метров не помешает добавить на этот блок и постараться как-то зонировать..
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

@motos, нормально. У каждого свои тараканы в голове, моим в таком проекте будет очень комфортно.

Изначально ставилась задача - площадь минимально необходимая для комфортной жизни, небольшие расходы на отопление и т.п. Кухню-гостинную я вижу именно в таком варианте, правильный прямоугольник без стен и перемычек.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

А вот крышу немного подправил. Так и посимпатичнее выглядит, и ветровая нагрузка меньше будет с северной стороны

2021-03-31_123416.thumb.jpg.07d4ff0080a36a6e0f4e90e4b27ef67d.jpg

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

А вот крышу немного подправил.

На одном доме кровля трех типов. Это уж такой перебор, что дальше некуда. Зачем уродовать свой дом?!

Та часть, где кровля террасы "соседствует" с кровлей дома, даже конструктивно неразрешима.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

@Музей,

если с террасой действительно проблема, значит ее не будет, это не принципиально. Что касается остальной части (дом и гараж), можете посоветовать, как сделать лучше?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Чесно кажучи не розумію в чому проблема з дахом тераси, напене прийдеться додати 2 колони для її підтримки, десь на куті дома та далі за вікном. Або робити трикутники для опирання на стіну, але тоді треба буде розділити двері тераси та вікно.

А в цілому проект мені подобається, і дах в останньому варіанті гарно виглядає.

Під себе я б додав навіс над вхідними дверима

Збільшив би ширину кухні-вітальні на 1 метр чи хоча б на 50 см, а також зробив би кладовку на кухні біля центральної стіни (як в моєму проекті, можете глянути).

Зробив би стіну несучою ніж К-В і спальнею і вона стала б симетричною, по центру, легше робилася б конструкція даху.

Стіна між гаражем і домом має бути одинакової товщини, тепла. А от якщо б товщина дому була 40 см газоблоку, то гараж би вже робив би з 30 см.

Зробив би вікно у ванній.

 

Перевірте висоту підлоги відповідно вулиці. На останньому зобажені ж 2 сходинки перед вхідними дверима (а це біля 30 см), а вихід на терасу на рівні з землею. Я б зробив би з цоколем, хоча б на 1 сходинку. Собі роблю на 3.

І по опаленню, якщо буде тепловий насос (що дороговато), то достатньо буде генератора, для електрокотла треба буде великий ренератор).

А от камін я б зробив в центрі, так щоб можна було гріти К-В, коридор та спальню. Я планую в себе каміном гріти відразу 2 поверхи, у випадку необхідності.

Тераса, в Одесі була б найкраще на північному сході, чи півночі. Якщо я правильно розумію, то зараз це сторона гаража? Тому в фіналі я б зеркально відобразив би проект. Але тут треба дивитись більш комплексно.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Террасы на юге лучше делать на восточной стороне, так как после обеда, это единственное место летом , где есть тень.
  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Під себе я б додав навіс над вхідними дверима

Обов'язково буде.

 

А от якщо б товщина дому була 40 см газоблоку, то гараж би вже робив би з 30 см.

так і планую. Зовнішні стіни 40см газобетону (D500 або D400) та 10см мінвати. Внутрішні стіни з кирпича, бо він має більшу теплоємність і кращу звукоізоляцію.

 

Перевірте висоту підлоги відповідно вулиці.

Поки ще остаточно не визначився з висотою цоколя. На проекті підлога вище землі на 40 см, Звісно ж, кількість сходинок буде розраховуватись в залежності від реального рівня підлоги над вулицею.

 

І по опаленню, якщо буде тепловий насос (що дороговато), то достатньо буде генератора, для електрокотла треба буде великий ренератор).

Тепловий насос буде обов'язково. Також будуть акумулятори мінімум на 5кВтч (а краще 10). Може не в рік заселення, а в наступний, але все це планується. Тому я вже порахував всі плюси і мінуси, і мабуть від ідеї каміна буду відмовлятись.

 

Тераса, в Одесі була б найкраще на північному сході, чи півночі. Якщо я правильно розумію, то зараз це сторона гаража? Тому в фіналі я б зеркально відобразив би проект. Але тут треба дивитись більш комплексно.

Гараж - північ. Це на мій погляд найкращій вариант з точки зору енергоефективності . А на півдні основні вікна з тієї ж причини

Про зону відпочинку так, я розумію, що краще її робити на більш холодну сторону але... ділянка кутова, є сусід зі сходу (стоїть дуже близько до забора), буде сусід з півночі. Тому саме західно-південая частина ділянки мені здається найбільш комфортною з точки зору відокремлення від чужих поглядів та вух. Ділянка невелика, 5 соток, 25х20 метрів. Тому простору для маневрів небагато. Це був усвідомлений вибір.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

@andreydobr, спочатку не зрозумів Ваш коментар щодо тераси. Потім дійшло. Справа в тому, що я вже її теж трохи змінив, але з того боку, що показав на останньому фото, цього не видно. Покажу, як зараз. Так мабуть буде простіше і дешевше. Трохи подовжив звіси на півдні (від літнього сонця), а дах тераси зараз виключно з заходу. Не знаю, можливо треба ще одну колону, але це нехай потім архитектор вирішує.

2021-03-31_124417.thumb.jpg.603787d28579a97b96f93a5e211b5467.jpg

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Обов'язково буде.

 

 

так і планую. Зовнішні стіни 40см газобетону (D500 або D400) та 10см мінвати. Внутрішні стіни з кирпича, бо він має більшу теплоємність і кращу звукоізоляцію.

 

 

Поки ще остаточно не визначився з висотою цоколя. На проекті підлога вище землі на 40 см, Звісно ж, кількість сходинок буде розраховуватись в залежності від реального рівня підлоги над вулицею.

 

 

Тепловий насос буде обов'язково. Також будуть акумулятори мінімум на 5кВтч (а краще 10). Може не в рік заселення, а в наступний, але все це планується. Тому я вже порахував всі плюси і мінуси, і мабуть від ідеї каміна буду відмовлятись.

 

 

Гараж - північ. Це на мій погляд найкращій вариант з точки зору енергоефективності . А на півдні основні вікна з тієї ж причини

Про зону відпочинку так, я розумію, що краще її робити на більш холодну сторону але... ділянка кутова, є сусід зі сходу (стоїть дуже близько до забора), буде сусід з півночі. Тому саме західно-південая частина ділянки мені здається найбільш комфортною з точки зору відокремлення від чужих поглядів та вух. Ділянка невелика, 5 соток, 25х20 метрів. Тому простору для маневрів небагато. Це був усвідомлений вибір.

так і планую. Зовнішні стіни 40см газобетону (D500 або D400) та 10см мінвати.

А чего не взять сразу 50см газобетон без всякой минваты? Стена однослойная!Снаружи штукатурка.

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

А чего не взять сразу 50см газобетон без всякой минваты? Стена однослойная!Снаружи штукатурка.

теплопроводность минваты в несколько раз меньше, чем газобетона.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

теплопроводность минваты в несколько раз меньше, чем газобетона.

 

Для Одеси якось завеликий тепловий опір стіни отримаєте R=6 Вдвічі вищий за нормований (2,8). Вікна двері якшо шо мають R 0,6 - 0,75 м2градус на Вт. Повинні мати. Не пропорційні витрати на один з елементів теплоїзоляції може вийти. Що у вас на дах, цоколь передбачається? Вентиляція яка? Вдягнутись у шубу і не застебнути її то якось нелогічно вийде.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

@tort, подивиться на нормативи в Європі. Я не знаю, яка в нас буде ціна енергоносіїв, але точно більша, ніж зараз. Можна при цьому лаятись на владу, як роблять інші, а я краще зроблю, щоб менше від цього залежати.

R=6 в мене вийде при D400 в ідеальних умовах. А якщо D500, то ближче до 5.

Вікон та дверей не роблю багато, вікна будуть енергоефективні, металева дверь з тамбуром, скляна на південь.

Звісно дах, цоколь будуть добре утеплюватись, але в цих питаннях я ще не повністю визначився. Дах мабуть не менше 300мм, по цоколю не знаю.

Вентиляція - розглядаю вариант рекуператорів Прана

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

подивиться на нормативи в Європі.

Саме через те що там норми підняті по всім елементам, я і питаю, а ще зауважу, що підняття показників по опору теплопровідності без належної герметизації будинку це кошти коту під хвіст. Повітропроникність має бути при таких показниках десь на межі 0,6 - 0,8 (здається куби за годину при тиску 50Па) В середньому при нашій якості будівництва у людей виходить у рази більше. Тож у вітряну погоду через щілини, разом з вентиляцією ви будете мати значні втрати сукупно залежить від місця розташування дому але в середньому десь четверть опалювального періоду дме вітер. Звісно є технології для зведення герметичних будинків, але це лиття бетону у полістирольну опалубку

 

Другий момент, на горище 300 мінвати то мало, це ви робите по ДБН для першої кліматичної зони (ваша -друга). Там взагалі на горищі R повинен бути вищим ніж в стінах. Тож стіни у вас вдічі товщі, а горище лише на декілька відсотків. Приблизно.

 

Але все одне - для Одеси у вас по-багатому шось виходить це рішення. Я ні в якому разі не хочу вас відмовляти, але розрахунки ви робили? Які розрахунки. Там не все так просто, ефективність збільшення теплового опору стіни після умовної норми зменшується непропорційно. Наскільки важливо було довести теплоізоляцію конструкції до розрахункового піку експоненти, настільки не важливо її збільшувати потім, після цього піку. Нормативний показник навіть у нас давно перейшов за пік, коли витрати збільшуються, а ефект від них зменшується і розтягується у часі. А Європа виходить з огляду на доходи своїх громадян у пару тисяч євро на місяць. І щось важко знайти приклад тих показників що у них є.

5_02_19_publ_graf1.jpg

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Тож у вітряну погоду через щілини, разом з вентиляцією ви будете мати значні втрати

Теплий монтаж вікон з застосуванням спец. стрічки. А де ще мають бути щілини?

 

Я ні в якому разі не хочу вас відмовляти, але розрахунки ви робили?

рахував тепловтрати на онлайн-калькуляторах. Показує, найбільші тепловтрати через стіни, потім через стелю (рахував 300мм утеплення стелі) , найменше через вікна (бо площа невелика)

При цьому я не бачу надвеликих розбіжностей, щоб сказати, що одне зроблено даремно, бо інше все зжере.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Показує, найбільші тепловтрати через стіни, потім через стелю

Це загальні тепловтрати бо площа стін найбільша у всьому тепловому контурі, але середні втрати на квадратний метр у перекриття вищі бо різниця температур саме там найвища. Тепло під стелею, що накопичується згідно законів фізики, збільшує цю різницю температури між зовнішнім повітрям і середини будинку, а це в свою чергу збільшує теплові витрати. Тому над стелею приймають коефіціент вищий ніж на стіну. Якщо у Одесі стіна повина мати R не менше 2,8 м2градуснаВт, то горищне перекриття повинно мати не менше 4,5 м2градуснаВт. Звідси товщина умовного утеплювача збільшується у 1,6 рази. Ви R стіни прийняли десь 6м2*К/Вт тож відповідно цьому стандарту R перекриття треба приймати 9,6, це десь півметра утеплення. Порівняйте це з нормами країн Європи, що значно північніші від Одеси:

image.png

 

Теплий монтаж вікон дверей вітаю, також багатошарові стіні не так сильно "продуваються" і з огляду на це утеплювач на ГБ додасть герметичності, але не так що й сильно, бо мінвата це паропронекний матеріал і то що продувається. У ГБ є вада - по вертикальним стикам вас відділяє тільки два шари штукатурки. Ймовірні місця малих дрібних чи мікрощілин це примикання стіни до цоколю та мауерлатний вузел, віконні та дверні отвори. Якщо ви готові до всіх цих додаткових витрат що усувають недоліки, то добре.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Якщо у Одесі стіна повина мати R не менше 2,8 м2градуснаВт, то горищне перекриття повинно мати не менше 4,5 м2градуснаВт. Звідси товщина умовного утеплювача збільшується у 1,6 рази.

А для зони I у 1.5 рази, а для Германії (Ваша таблиця) у 1.0-1.19 рази. Так де істина?

Я розрахувував так:

1. При утепленні стелі площа набагато менша, ніж при утепленні горища, тому тепловтрати теж набагато менші

2. 300мм мінвати - це R-8.3, тобто більше, ніж у стін, приблизно в 1.35 рази

3. В Одесі підвищена вологість, тому я абсолютно не впевнений, що все це буде працювати з тими коефіцієнтами, що ми тут розрахували для ідеальних умов. Тому брав з запасом. Але подумаю над зменшенням товщини газоблоку до 300-375мм

4. Мінвата, по-перше, перекриває стики газоблоку. По-друге, утеплений газобетон буде працювати не тільки для теплозбереження, але й як теплоакумулятор.

 

 

Порівняйте це з нормами країн Європи, що значно північніші від Одеси:

Це застаріла інформація, зараз у Європі менше R=5 не будують

 

У ГБ є вада - по вертикальним стикам вас відділяє тільки два шари штукатурки.

про це я писав у п.4

 

мінвата це паропронекний матеріал і то що продувається

а тут я не зовсім згоден. "Паропроникний" і "продувається" - це не те ж саме. "Продути" півметра стіни? Ви серьйозно?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...