Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

Покритикуйте/поправте варіант вентиляції приватного будинку

lesha4ever

Рекомендовані повідомлення

Добрий день всім

 

Дійшов час до прорахунку вентиляції (скоро фасад і треба закласти проходи)

Вхідні дані: приватний будинок 150м2, двоповерховий мансардний. По проекту збудовані вентиляційні шахти для "ЄВ"

 

Поверх І

варіант №1 LOSSNAY VL-100EU5-E + КИВ-125

Основна зона кухні-студіо (125м3) матиме Mitsubishi Electric LOSSNAY VL-100EU5-E в дальній від кухні частині, в зоні кухні над вікном КИВ-125 (китайский аналог за 1800грн) - буде відкриватися при використанні витяжки над плитою або просто коли активна варка і багато запахів, духовка і т.д. - витягуватися буде через ЕВ Ф150 витяжний канал поруч з кухнею

Топочна - свій приток (КПС-125 аналог КИВа але з анемостатом) і своя витяжка, без сполучення з основною частиною будинку

Ванна/туалет - ЕВ Ф150 з вентилятором по таймеру(якщо тре буде тяга) або просто по світлу

Кабінет - приточка КИВ-125

Плюси:

1) Дешевий варінт на відміну від ПВУ з рекуператором

2) Хоть якась та є рекуперація і головне обмін повітря в усіх зонах

3) "дружня" схема з вже існуючими вентканалами

Мінусі:

1) зона відпочинку таки буде затягувати запах з кухні - і це найбільший мінус схеми

2) нерівнозначний обмін повітря - зона біля LOSSNAY таки матиме більше свіжого повітря ніж зона кухні

варіант №2 ПВУ Вентс ВУТ2 200 П

 

Основна зона кухні-студіо (125м3) з ПВУ Вентс ВУТ2 200 П

Подача в зоні відпочинку, забір в зоні кухні.

Вхід в ПВУ з вулиці напряму через фасад, відвід - через вентканал Ф150

Топочна, ванна/туалет і кабінет - так самою

Плюси:

1) Гарний і рівномірний повітро-обмін з витягуванням поганих запахів з кухні

2) Рекуперація

3) можливість зручного (з одного пульта) перемкнути в максимальну швидкість і зробити інтенсивне провітрювання, якщо активна варка на кухні чи тусовка і багато людей :)

Тобто реально ПВУ тут як зручний механізм, з невеличким бонуси тіпа можливо шось нарекуперує - але це не є основний момент

Мінусі:

1) Дороще в 2-3 разі (25 000-30 000 грн проти 12000 LOSSNAY + 1800 КИВ)

2) Явно не дружня схема з існуючими витяжками першого поверху + сходи на 2-й поверх. І вічно пдстроювати баланс притока/отбора не хочеться

3) Важкість монтажу. Я можу віддати тільки до 9см під гіпсовою підшивкою, тому буде перехід з Ф125 на пласкі пластикові канали 66х204 - а там статіка і налипання пилу, можлива шумність і хз як ці канали підійдуть

 

Тому хотєлка хоче 2-й варіант, а практика і реалність каже що 1-й

 

Поверх ІІ

3 спальні, ванна і гардіроб

Варіант №1: КИВ-125 + ЕВ

 

В спальнях по приточному клапану КИВ-125 а в ваннах витяжки з вентиляторами. Влітку вентилятори працюють завжди і створюють розрідження, взимку - по необхідності.

Плюси:

1) Просто, надійно і дешево.

2) Кожна спальня сама собі вирішує скільки їй тре повітря свіжого, нема шуму і свісту від притоку

Мінуси

1) Влітку і теплу погоду треба вмикати витяжні вентилятори

2) Ручками перед сном залежно від погоди відкривати клапан і підбирати необхіний приток

 

 

Варіант №2: Blauberg + КИВ-125 + ЕВ

 

В двух основних спальнях Blauberg Vento Expert A50-1 Pro. Взимку працюють в режимі рекупераціх в противофазі між собою, влітку - на вдув/видув

Третя спальня - КІВ-125, ваннах витяжки з вентиляторами. Влітку вентилятори працюють завжди і створюють розрідження, взимку - по необхідності.

Плюси:

1) Тіпа рекуперація.Просто, надійно і дешево.

2) Можливість мибираит швидкість подачі, якщо недостатньо. влітку примусове провітрювання більш простіше зробити

Мінуси:

1) Ціна 8000грн за кожен Blauberg

2) Два Blauberg в режимі рекуперації на 2-й швидкості (під 3-у шумно спати) - дають всього 30м3. А це мало. в одні спальні буде 2 дорослі людини. По нормам в режимі покою треба 20м2 тіки на 1 людину

3) Дуже сумнівають що вони зможуть працювати в парі з ЕВ. Важко уявити, що Blauberg вмикається на видув і зможе побороти приток з вулиці в хату і до вентканалів. Сковзняк такий, шо він нічого і не видує....

 

У вкладенні наглядні схеми з описанням.

 

Приймається будь-яка критика/поради/зауваження/допомога :)

vent_1pov_v1.thumb.jpg.38459095fd1c4b5147aca65f70647f71.jpg

vent_1pov_v2_pvu.thumb.jpg.05a14f91edf14cd035c018f78f698b81.jpg

vent_2pov_v1_ev.thumb.jpg.4d17cce28e166ef98cd145b3ae7829c2.jpg

vent_2pov_v2_blauberg.thumb.jpg.29fe1ce1c036a8eba67b4219f5c8aff9.jpg

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Отвечу лишь в качестве человека, который тоже оптимизирует свой проект вентиляции. Сначала определитесь с необходимым объемом притока и вытяжки. То есть общий объем всех помещений, количество проживающих и т.п.

На человека 30-50 м3 надо подачи. По объему от 0.5 до 1 объема дома (в зависимости от страны, у меня получается примерно 0.8). Для меня основная задача ПВУ - правильный догрев приточного воздуха. Зимой КИВ будет давать прямой приток холодного воздуха в спальни, не вижу особой разницы с приоткрытым окном. Локальные рекуператоры в спальне - это шум, попробуйте в салоне послушать их вживую. Те, что я смотрел - не дали бы спать.

 

И ВЕНТС 200 почти наверняка будет мало для дома в 110+110 м2. У меня для 1 этажа в 120 м2 - 300 установка - не забывайте про сопротивление сети и производительность установки с учетом сопротивления.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Отвечу лишь в качестве человека, который тоже оптимизирует свой проект вентиляции. Сначала определитесь с необходимым объемом притока и вытяжки. То есть общий объем всех помещений, количество проживающих и т.п.

На человека 30-50 м3 надо подачи. По объему от 0.5 до 1 объема дома (в зависимости от страны, у меня получается примерно 0.8). Для меня основная задача ПВУ - правильный догрев приточного воздуха. Зимой КИВ будет давать прямой приток холодного воздуха в спальни, не вижу особой разницы с приоткрытым окном. Локальные рекуператоры в спальне - это шум, попробуйте в салоне послушать их вживую. Те, что я смотрел - не дали бы спать.

 

И ВЕНТС 200 почти наверняка будет мало для дома в 110+110 м2. У меня для 1 этажа в 120 м2 - 300 установка - не забывайте про сопротивление сети и производительность установки с учетом сопротивления.

 

Проживаючих 3-4 людини. Тобто в середньому треба 50м3*4=200м3 на поверх. Бо вдень всі на першому поверсі, вночі всі на спальному мансардному.

 

КИВ зимою комфортний, відчуття протіяу і дує немає. Є відчуття прохолоди аналогічно як просто біля вікна стояти, а я їх збираюся біля вікон ставити - тож загальне відчуття температури вони не змінять. Вікно - це зовсім інше. Це або воно свистить зимою, шум, сквозняк. КИВ розбиває повітряні потоки на мікро струйки повітря і сквозянку немає. Дані на основні цього форуму відгуки людей у кого вони стоять.

 

Як раз Блауберг і Твінфреш поруч в епіцентрі стоять. Вмикав і притулявся вухом в упор. ТвінФреш комфортний тіки на першій швидкості, а Блауберг і на другій можна спати, на відстані 3м не буде чутно.

 

ВЕНТС 200 розраховую не на весь будинок, і навіть не на весь перший поверх а тільки на кухню-студіо 125м3.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Якщо будинок не супер утеплений та герментичний, то нема змісту ставити рекуператор. Якщо ж є фінансова можливість його заінсталювати, то вже краще один центральний, щоб збалансувати всі притоки та витяжки.

 

Зоопарк із дрібник рекуператорів, приточних клапанів, витяжних вентиляторів і тому подібного приводить повного розбалансування і виходить, що потратили купу грошей і роботи, а ефекту мало. Краще вже тоді зробити по старій добрій схемі: адаптивна механічна витяжна через санвузли та кухню, а подача через приточні клапани в спальнях та вітальні. Ну і кухонний зонт на випадок смаження стейків. Всі вентилятори можна обладнати регуляторами та програматором, щоб вони працювали тільки тоді, і там, де є потреба. Якщо сходова клітка є відктритою, нема змісту балансувати перший і другий поверх: витяжка на кухні буде спокійно тягнути через приточні клапани в спальнях на другому поверсі.

Не так енергоефективно, але дешево, надійно і збалансовано.

 

Якщо ж хочеться максимальної енергоефективності, то тільки цетральна ПВУ з рекуперацією, ніяких природніх вентиляцій, все витяжне повітря, крім кухонного зонта, йде через ПВУ, максимальна герметизація будинку, в т.ч. між котельнею та рештою будинку.

 

До речі, а камін має подачу повітря ззовні?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Якщо будинок не супер утеплений та герментичний, то нема змісту ставити рекуператор. Якщо ж є фінансова можливість його заінсталювати, то вже краще один центральний, щоб збалансувати всі притоки та витяжки.

 

Зоопарк із дрібник рекуператорів, приточних клапанів, витяжних вентиляторів і тому подібного приводить повного розбалансування і виходить, що потратили купу грошей і роботи, а ефекту мало. Краще вже тоді зробити по старій добрій схемі: адаптивна механічна витяжна через санвузли та кухню, а подача через приточні клапани в спальнях та вітальні. Ну і кухонний зонт на випадок смаження стейків. Всі вентилятори можна обладнати регуляторами та програматором, щоб вони працювали тільки тоді, і там, де є потреба. Якщо сходова клітка є відктритою, нема змісту балансувати перший і другий поверх: витяжка на кухні буде спокійно тягнути через приточні клапани в спальнях на другому поверсі.

Не так енергоефективно, але дешево, надійно і збалансовано.

 

Якщо ж хочеться максимальної енергоефективності, то тільки цетральна ПВУ з рекуперацією, ніяких природніх вентиляцій, все витяжне повітря, крім кухонного зонта, йде через ПВУ, максимальна герметизація будинку, в т.ч. між котельнею та рештою будинку.

 

До речі, а камін має подачу повітря ззовні?

 

Будинок середньо-нормально утеплений. ГБ Д400-360мм + 50мм вати. R=4 м2*С/Вт Вікна 5 камерні і подвійн енерго скло, загальне R вікна = 0.85. Rдаху=6 Rпідлоги=5

 

Сході відкриті між першим і другим поверхом. Камін буде мати прямий приток ззовні, коли до нього дійде.

 

Ставити єдину центральну ПВУ не буду, дорого і нема сенсу робити на 2-й поверх де тіки 8 годин сну на 2-3 кімнати. Хотів тіки на кухню-студіо де буде проводитися весь основний час.

 

Я теж сумніваюсь щодо нормальної роботи ПВУ+ ЕВ тому і розглядаю на кожен поверх два варіанти ЕВ і ПВУ і завів цю тему.

 

Скоріше за все логічніше зробити обидва поверхи по варіанту №1.

 

А до нього в взагалом є зауваження?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Загалом варіант №1 для обидвох поверхів простий і надійний, єдина його проблема в тому, що є 6 вентиляторів, які працюють в різнобій. На папері можна дуже гарно розмальовувати потоки повітря, але в реальності воно буде йти по найменшому опору. Відповідно дуже ймовірно, що без включеної кухонної витяжки запахи з кухні будуть розноситись по цілій хаті.

 

Я б вніс такі зміни у варіант №1:

1. Заткнув безвентиляторний канал на кухні, бо через нього майже весь час буде зворотня тяга.

2. Налаштував лосней так, щоб подача була значно більшою, ніж вихлоп, тоді буде щось схоже на підпор.

3. Витяжна на кухні має бути завжди сильнішою, ніж сумарна витяжка всіх інших витяжних вентиляторів.

4. Обладнав всі витяжні вентилятори зворотніми клапанами.

 

На кухні бажано завжди включати витяжку, коли хоч щось готується. Тут в нагоді стане плавне регулювання вентилятора, щоб шум не виїдав мозок.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Загалом варіант №1 для обидвох поверхів простий і надійний, єдина його проблема в тому, що є 6 вентиляторів, які працюють в різнобій. На папері можна дуже гарно розмальовувати потоки повітря, але в реальності воно буде йти по найменшому опору. Відповідно дуже ймовірно, що без включеної кухонної витяжки запахи з кухні будуть розноситись по цілій хаті.

 

Я б вніс такі зміни у варіант №1:

1. Заткнув безвентиляторний канал на кухні, бо через нього майже весь час буде зворотня тяга.

2. Налаштував лосней так, щоб подача була значно більшою, ніж вихлоп, тоді буде щось схоже на підпор.

3. Витяжна на кухні має бути завжди сильнішою, ніж сумарна витяжка всіх інших витяжних вентиляторів.

4. Обладнав всі витяжні вентилятори зворотніми клапанами.

 

На кухні бажано завжди включати витяжку, коли хоч щось готується. Тут в нагоді стане плавне регулювання вентилятора, щоб шум не виїдав мозок.

 

1. Думаю просто вентрешітки з зворотнім клапаном буде достатньо

2. Лосней не мае регулювань

3. Воно так і є. там 500-700м3.

4. Планую малошумні вентилятори Вентс Квайт які мають зворотній клапан.

 

Провів додаткові розрахунки і зрозумів, що притчоні клапани не будуть працювати навіть зимою.

 

Якщо взяти температуру в будинку +21 а на вулиці 0 (середня за опалювальний сезон) - то різниця тиску на першому поверсі буде 3.6Па в вентиляційному каналі, на другому взагалі 1.8Па. Якщо подивитися графік КІВ-125 - то при такому тиску приток при максимально відкритому клапані буде 18м3 і 10м3 відповідно - що дуже мало.

 

Відповідно приходжу до схеми, що вентилятори повинні працювати навіть зимою. Але проблема в тому, що вони витянуть досить багато повітря 200-300м3 кожен, якщо будуть постійно працювати - що є великі тепловтрати і дорого коштуватиме.

 

Тому прийшов до такої схеми

Другий поверх:

В основній ванні встановити Вентилятор Вентс Квайт 150 ТР. Він має дві швидкості (1 - 220м3 і 2 - 320м3). Першу швидкість зарізати теристорним регулятором швидкості (Вентс РС-1-300) так, щоб перша швидкість мала продуктивність десь 60-80м3. На цій швидкості вентилятор буде працювати постійно. Цього достатьно для всього другого поверху, щоб КІВ працювали нормально на приток. Якщо хтось заходить у туалет, то по датчику руху вмикається 2-а швидкість і продуктивність виростає до 200-300м3 - чого достатньо для очистки туалету/ванної. Через 5в затримка вентилятора вимкне другу швидкість і перейде назад на першу.

 

Для більшох економї, можна додатквоо встановити на першу швидкість таймерне реле, і зробити щоб воно вмикало вентилятор тільки в 21:00-10:00 - період користування 2-м поверхом

 

Влітку, коли опалення вже немає, можна підкрутити першу швидкіст на більш продуктивну, щоб більше свіжого повітря заходило.

 

Перший поверх:

В режимі покоя, в день, коли користуємось першим поверхом кухні-студіо - вмикати Лосней. Якщо користуємось кухнею - Відкрит КІВ приток якого буде виходити через вент-канал (між КІВ і каналом 2м прямої відстані) + буде давати приток для витяжки над плитою. Туалет теж має Вентиялтор Квайт 150 ТР, який вмикається тіки по руху, коли користуються туалетом. Якщо на першому поверсі треба буде додаткова витяжка - можна цей вентиялтор включити на першу швидкість аналогічно першому поверху. Також ан періоди, коли можливо не будемо по якимось причинам користуватись Лосней - включити цей вентилятор на приток.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Якщо взяти температуру в будинку +21 а на вулиці 0 (середня за опалювальний сезон) - то різниця тиску на першому поверсі буде 3.6Па в вентиляційному каналі, на другому взагалі 1.8Па. Якщо подивитися графік КІВ-125 - то при такому тиску приток при максимально відкритому клапані буде 18м3 і 10м3 відповідно - що дуже мало.

 

Відповідно приходжу до схеми, що вентилятори повинні працювати навіть зимою. Але проблема в тому, що вони витянуть досить багато повітря 200-300м3 кожен, якщо будуть постійно працювати - що є великі тепловтрати і дорого коштуватиме.

Можна поставити сенсор якості повітря, який включить вентилятори зимою тільки тоді, коли буде висовий рівень CO2 або VOC. Відповідно можна взяти вентилятори без таймера, але встановити імпульсні реле з таймером, які будуть керуватись як вимикачами біля санвузлів або сенсорами руху, так і сухими контактами сенсора якості повітря.

 

300 кубів — явно задофіга для санвузла, бо буде відчутно протяг. Краще нехай вентилятор попрацює довше на меншій швидкості, ніж із щілину під дверима буде дути холодним повітрям.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...