Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

Моя вентиляция с рекуперацией Chandelle C 2-200

МакДо

Рекомендовані повідомлення

5 хвилин тому, МакДо сказав:

Зараз працює на 34% подача і 30% витяжка.

Це зовсім нічого не каже, потрібно заміряти всі розходи і зробити баланс системи, тоді і ефективність можна звіряти з паспортними показниками.

10 хвилин тому, МакДо сказав:

Тому і продірявив повітроводи, щоб визначити а що не так.

Показники з урахуванням похибки цих датчиків чи "що показує то і рахуємо"? ))) Як мінімум вже видно тепловтрати і можна щось думати.

10 хвилин тому, МакДо сказав:

важко зрозуміти принципи роботи ШИМ

Якщо піти в душ і на змішувачі вмикати по черзі то гарячу, то холодну воду, щоб в результаті отримати комфортну температуру води на тілі, то це здається ШІМ. А якщо просто виставити на змішувачі одне положення і підтримувати стабільну температуру, то це вже не ШІМ 😁

  • Дякую 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

6 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

Показники з урахуванням похибки цих датчиків чи "що показує то і рахуємо"? )))

З ліва на право (0,0; -0,1; -0,2; -1)

IMG_0126.jpeg

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

11 хвилин тому, МакДо сказав:

З ліва на право (0,0; -0,1; -0,2; -1)

Якщо дивитися по температурі витяжки після рекуператора, то схоже що там розхід близько 150 кубів, але тоді мало б бути на притоці ~18-18.5С. Скоріш за все думаю тут саме дизбаланс, витяжки менше ніж притоку і приточне повітря не повністю прогрівається. Якщо рахувати по формулі, то (16.9-0.7)/(20.7-0.7)=0.81 (81%), а по калькулятору виробника теплообмінника мало б бути 87%. Хоча може це нормально 😁

image.png.d38426da0ed0314a06ed08fff225cc9b.png

  • Дякую 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1) фабрична установка керує попереднім нагрівом по температурі вихлопу - не меньше +5. здається, якби було б +4 чи +3, теж не було б проблем, але тут експерименти не можу поставити, бо це зашитий параметр

2) принцип керування в нагріву такий і буде - повна потужність на декілька секунд, потім пауза на декілька секунд. проблем за 3-4 роки не знайшов

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

15 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

Якщо дивитися по температурі витяжки після рекуператора, то схоже що там розхід близько 150 кубів, але тоді мало б бути на притоці ~18-18.5С. Скоріш за все думаю тут саме дизбаланс, витяжки менше ніж притоку і приточне повітря не повністю прогрівається. Якщо рахувати по формулі, то (16.9-0.7)/(20.7-0.7)=0.81 (81%), а по калькулятору виробника теплообмінника мало б бути 87%. Хоча може це нормально 😁

image.png.d38426da0ed0314a06ed08fff225cc9b.png

Дякую за лікбез. То буде ще те родео по балансуванню, відчуваю)

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 хвилину тому, shneider_vova сказав:

фабрична установка керує попереднім нагрівом по температурі вихлопу - не меньше +5. здається, якби було б +4 чи +3, теж не було б проблем, але тут експерименти не можу поставити, бо це зашитий параметр

2) принцип керування в нагріву такий і буде - повна потужність на декілька секунд, потім пауза на декілька секунд. проблем за 3-4 роки не знайшов

1) в ПЗ на ПК(можна задавати свій поріг, але та позначка в +3 для захисту від обмерзання за допомогою зупинки приточки), та і в описі на сайті конкретно для цієї поліетиленової моделі вказано +3 (здається)

2) дякую, заспокоїли. Мені теж не страшне вмикання 1,2кВт на 5 секунд раз у такт, що залежить від температури на вулиці.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 хвилини тому, МакДо сказав:

1) в ПЗ на ПК(можна задавати свій поріг, але та позначка в +3 для захисту від обмерзання за допомогою зупинки приточки), та і в описі на сайті конкретно для цієї поліетиленової моделі вказано +3 (здається)

2) дякую, заспокоїли. Мені теж не страшне вмикання 1,2кВт на 5 секунд раз у такт, що залежить від температури на вулиці.

ну я писав про свою установку з А21. Можливо, для інших по іншому, але принцип мені зрозумілий - по температурі входу немає сенсу керувати, бо замерзає волога в витяжному потоці, тож якщо він буде теплий до певних меж - то обмірзання не буде

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 хвилини тому, МакДо сказав:

Мені теж не страшне вмикання 1,2кВт на 5 секунд раз у такт, що залежить від температури на вулиці.

Та нагрівачу нічо не буде, але якщо вулична температура буде триматися пів дня на позначці -2.5...-2С, так ще трохи нагріваєтсья поки дійде до рекуператора, то в цей момент практично немає сенсу вмикати той нагрів хоть на 5, хоть на 10 секунд раз в період (напевно 60 сек). Напевно можна погратися з уставкою, трохи зменшити, тим самим без потреби не гріти повітря, бо фактично на притоці змін по температурі майже не буде.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

37 хвилин тому, МакДо сказав:

То буде ще те родео по балансуванню, відчуваю)

Так розводка флексівентом і наче якісь дросселі вже вставлені, значить щось відбалансовано, саме по потоках по кімнатах? Єдине чи враховані там всі складові системи повітроводів, ті ж фільтри, глушники і тд? З флексівентом не знайомий і які там принципи не в курсі, але здаєтсья щось проектант проектував, значить просто треба перевірити якусь одну кімнату на притоці і на витяжці, бажано з однаковим розходом (якщо є такі дані) і на максимальній швидкості, тоді буде видно чи є дизбаланс. Якщо є дизбаланс, наприклад на притоці менше, бо не враховані фільтри і тд, то витяжку треба придушити, або наоборот. Хоча знаєте що, краще це робити саме на приточній/витяжній решітках, які на фасаді 😄 Так саме краще буде видно чи є баланс в системі чи ні. Якщо плюс-мінус є баланс, то зменшувати оберти також потрібно пропорційно, тобто 30%/30%, 55%/55%, якщо балансу немає, то спочатку потрібно його знайти і потім вирахувати потрібні величини до яких будуть зменшені оберти на притоці/витяжці.

При замірах швидкостей всі анемостати мають бути зняті, аналогічно і решітки на фасаді, хоча якщо вони абсолютно однакові, то напевно можна не знімати.

Змінено користувачем TaurosRMK
  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

9 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

наче якісь дросселі

Дросель на подачу до сина в дитячу, вона можна сказати найближча до колектор (де цей дросель стоїть), так от, коли прилягаю з ним історію з дитинства розповісти, то чути типу тихе муркотіння кота, ніби за стіною телефон на вібро дзвонить. Йому норм, мені не подобається. В інших кімнатах просто шум повітря.

 

12 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

проектант проектував

Казав, що на софті вентсу вносив дані, і софт все малював і додавав. Але то софт.

 

13 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

на фасаді

Ідеальний варіант. 😂 Доступ є з драбиною.

 

14 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

Якщо плюс-мінус є баланс, то зменшувати оберти також потрібно пропорційно, тобто 30%/30%, 55%/55%

Напевно варто погратися, поки анемометр їде. Термодатчики може щось покажуть.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

39 хвилин тому, МакДо сказав:

Ідеальний варіант. 😂 Доступ є з драбиною

Напевно самий правильний, не потрібно по кожній кімнаті робити заміри, потім це все додавати, можлива якась похибка по кожній кімнаті і тд. Тим більше що розхід по кімнатах вже відбалансовано дроселями. Краще зробити заміри на приточній і витяжній решітках, де якраз буде видно загальний розхід, що в принципі і потрібно знайти, щоб знати чи є баланс.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Якийсь полтергейст. Температура на вулиці вища, температура витяжки вища, температура вихлопу вища, а подача в хату так і лишилася 16,5

IMG_0129.jpeg

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

21 годину тому, МакДо сказав:

Напевно варто погратися

Виставив 34/34. Температура подачі в хату виросла з 17 до 17,6 за кілька хвилин. 
Але помітив дивину. Виставив обидва двигуни на 34%, але вітряк що дує в хату мав 2340 обертів, а витяжний - 2280. Якщо витяжний поставити на 35%, то він також показує 2340. Грався туди сюди сильно, щоб зрозуміти, що він завжди має ці оберти на цих %. Це нормальна похибка, чи вітряк підрулює по якомусь принципу?

IMG_0135.jpeg

Змінено користувачем МакДо
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

20 годин тому, МакДо сказав:

Це нормальна похибка, чи вітряк підрулює по якомусь принципу?

А це на щось впливає? )) Можна подивитися на інших швидкостях, а краще на 100%, тоді і буде видно чи в них однакові оберти.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

20 годин тому, МакДо сказав:

Це нормальна похибка

Краще орієнтуватись по обертах. Бо проценти відповідають за напругу яку ви подаєте на мізки вентиляторів, а вони її потім перетворюють в оберти. 

  • Лайк 3
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

6 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

А це на щось впливає? )) Можна подивитися на інших швидкостях, а краще на 100%, тоді і буде видно чи в них однакові оберти.

На 100% обидва мають по 6600Rpm

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Помітив дивину. На вулиці -10. Нагрівач виставлений на -3. 1,2кВт потужність. ПВУ все одно бачить падіння температури вихлопу на рівні +3 і тактує вимиканням подачі. В мене замала потужність нагріву, чи то наслідок тактовності вмикання нагрівачу, при якому ПВУ відчуває заморозку і запускає алгоритм розморозки?

Цікаво буде при -16 подивитися. Хоча, в такому випадку, ліпше вимкнути ПВУ та закрити клапани подачі/викиду на день-два.

Змінено користувачем МакДо
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

А ще, перебуваючи в місці де чутно витяжку, помітив, що при вимкненому приточному вітряку стає геть тихо при робочому витяжному анемостаті.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

46 хвилин тому, МакДо сказав:

Помітив дивину. На вулиці -10. Нагрівач виставлений на -3. 1,2кВт потужність. ПВУ все одно бачить падіння температури вихлопу на рівні +3 і тактує вимиканням подачі.

Ото -3 на нагрівачі — це плюс-мінус трамвайна зупинка. 

У вас є якийсь моніторинг температури на вході ПВУ?

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 години тому, МакДо сказав:

На вулиці -10. Нагрівач виставлений на -3. 1,2кВт потужність. ПВУ все одно бачить падіння температури вихлопу на рівні +3 і тактує вимиканням подачі. В мене замала потужність нагріву, чи то наслідок тактовності вмикання нагрівачу, при якому ПВУ відчуває заморозку і запускає алгоритм розморозки?

Треба моніторити датчики, хоть ті які є )) Бо нагрів при -3С ще нічого не означає, оскільки як вияснилося є тепловтрати по трасі, а при -10С на вулиці вони можуть бути ще більші, тому може витяжка перед рекуператором близько +19-20С, при таких показниках на виході витяжки буде майже +3С, що і виявляє датчик і вмикає захист. Переднагрів особливо ситуацію не змінить, бо він фіксовано гріє, мається на увазі не зв'язаний ні з якими датчиками. Фактично потужність нагріву мала б залежати не тільки від вуличної температури і виставленого значення коли нагрівати, а ще й від датчика на вихлопі, так як вони виконують один сценарій - захист від обмерзання.

Суть в чому, чим менша температура витяжки до рекуператора, тим менша на виході. Для прикладу такі показники, в момент коли нагрів ще не гріє, на вихлопі майже +5С. Але якщо є тепловтрати витяжки, то там може бути +19С і на вихлопі вже +3,7С. А може датчик в нагрівачі трохи бреше і фактично нагрів вмикається при -3,5...-4С, а при таких умовах на вихлопі вже буде +3С і буде вмикатися захист від обмерзання. І тут є нюанс, в цей момент вимикається приточний вентилятор і вмикаєтсья нагрів, а так не має бути, бо через нагрівач під час нагріву має проходити потік повітря не менше 1.5 м/с.

Тут було б добре, щоб нагрів грів стабільно на певній потужності, а також коригував потужність в залежності від температури на вихлопі. Тобто якщо Т вихлопу вже близька до критичного, то чуть-чуть збільшити потужність нагрівача, щоб не допускати вмикання захисту в ПВУ, тим самим не лишати робочий нагрівач без продування. Але штатними засобами це не зробити, хіба що підняти планку спрацювання нагірвача, але тут або виставити на якусь позначку і забути про то, або вручну кожного разу підкручувати, бо для різних вуличних температур будуть різні показники в системі. Наприклад для -3С вуличної тепловтрати витяжки можуть бути мінімальні, тим самим вихлоп буде більшим, а при -15С втрати можуть бути більшими і вихлоп нижче +3С, але в обох випадках нагрівач буде тримати певну температуру, але при -3С на вулиці цього може і не потрібно, а при -15С можливо треба підняти планку нагріву.

image.png.4c6b5e2aa61024aabd0a60c072e8b937.pngimage.png.579ee2df48e94fd6d11cb8f3a318f420.png

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

на вулиці -9. в домі +21. Попередній нагрівач працює на 600 Вт. 

ось графік температури повітря після рекуператора на вулицю. Вчора температура ззовні падала з +1 до десь -3 ввечері і далі. В 21-00 - пік із-за душу (багато теплого вологого повітря), ближче до ночі, після настання +4 на вихлопі - увімкнувся попередній нагрівач, та вийшов на стабільний режим підтримання +5.

image.png.cbe5774df58c6ce4c741f458ca26bf61.png

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

взагалі найближчі пару діб буде гарною перевіркою систем вентиляції. Пам'ятаю першу зиму без попереднього нагрівача. ото були пригоди. Зараз вже не слідкую за тим, що діється за вікном, вентиляція стабільно працює завжди

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Я поступово переробляю керування вентиляцією. Замовлена плата, яка буде працювати в ПВУ. Поки їде, знайшов спосіб слідкування за тим ЦАПом який допрацьовує останні тижні. Зараз вже немає необхідності слідкувати за споживанням вентиляторів, раніше я орієнтувався саме на ці показники. Система підбирає рівень потужності, контролюючи тільки кроки ЦАПа. В нічний час діють свої обмеження, вдень інші. Змінився шум ПВУ, став монотонним, перемикання швидкостей раз на 3 хвилини.

Щодо алгоритму розморожування. В будь-якому випадку для попередження замерзання рекуператора ми витрачаємо енергію. Переднагрів - явна електрична або теплова, відключення приточного вентилятора - зниження ефективності рекуператора і підсос холодного повітря через всілякі щілини.

Так я ото подумав, чого б не зробити цей процес не циклічним і контрольованим. Є байпаси, якими я не користуюсь. Якщо байпас притоку короткими імпульсами частково відкривати і цим підтримувати температуру на виході з будинку наприклад +2С, тоді ми маємо отримати максимальну ефективність ПВУ при морозах. Як бонус, приток буде йти через фільтр, а не через щілини в порогах вхідних дверей, маємо чистіше повітря. 

Температура вихлопу вище +1С - байпас закритий.

При наближенні температури вихлопу до +1С - байпас знаходить положення шторки, при якому вихлоп не обмерзає.

Це я перший придумав, чи було таке?

Змінено користувачем yur43
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

4 хвилини тому, yur43 сказав:

Я поступово переробляю керування вентиляцією. Замовлена плата, яка буде працювати в ПВУ. Поки їде, знайшов спосіб слідкування за тим ЦАПом який допрацьовує останні тижні. Зараз вже немає необхідності слідкувати за споживанням вентиляторів, раніше я орієнтувався саме на ці показники. Система підбирає рівень потужності, контролюючи тільки кроки ЦАПа. В нічний час діють свої обмеження, вдень інші. Змінився шум ПВУ, став монотонним, перемикання швидкостей раз на 3 хвилини.

Щодо алгоритму розморожування. В будь-якому випадку для попередження замерзання рекуператора ми витрачаємо енергію. Переднагрів - явна електрична або теплова, відключення приточного вентилятора - зниження ефективності рекуператора і підсос холодного повітря через всілякі щілини.

Так я ото подумав, чого б не зробити цей процес не циклічним і контрольованим. Є байпаси, якими я не користуюсь. Якщо байпас притоку короткими імпульсами частково відкривати і цим підтримувати температуру на виході з будинку наприклад +2С, тоді ми маємо отримати максимальну ефективність ПВУ при морозах. Як бонус, приток буде йти через фільтр, а не через щілини в порогах вхідних дверей, маємо чистіше повітря. 

Температура вихлопу вище +1С - байпас закритий.

При наближенні температури вихлопу до +1С - байпас знаходить положення шторки, при якому вихлоп не обмерзає.

Це я перший придумав, чи було таке?

було, звісно :-)

В А21 такі варіанти керування захистом від обмерзання:

- зупинка приточного вентилятора

- байпас

- попереднє нагрівання

 

перші два перевірені  та не працюють нормально при стабільному  -5 (цифра неточна) та нижче. (все це вірно конкретно для мене, не можу стверджувати за всі випадки)

  • Лайк 3
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...