Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

Децентралізація архітектурно-будівельного контролю

consultant

Рекомендовані повідомлення

Пропоную в цій темі обговорювати проблеми, які будуть виникати під час практичної передачі повноважень від ДАБІ - виконавчим органам місцевих рад і райдержадміністраціям. Проблеми не виникають тільки у тих, хто нічого не намагається змінювати.

 

Зараз я бачу саму головну проблему - конфлікт загального закону "Про регулювання містобудівної діяльності" і спеціального закону "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

 

Вносячи зміни законопроектом № 1546 від 22.12.2014 - w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=53037у статтю 41 закону "Про регулювання містобудівної діяльності", геть забули внести зміни до закону "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

 

Нагадаю, що у випадку колізії загального і спеціального законів, діє спеціальний закон.

 

Давайте виявимо всі майбутні різночитання. Цитую п.12 законопроекту 1546:

 

1. Державний архітектурно-будівельний контроль — сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

 

Тепер читаємо той закон, який точно буде діяти:

 

"державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища;"

 

Тобто, не має права Кабмін встановлювати порядок будь-якого державного контролю, навіть якщо він називається "архітектурно-будівельний"! Невже цей законопроект писали повні придурки? Навряд. Можливо, законопроект писався тоді, коли ще не були внесені зміни в 2 статтю закону про державний нагляд. Але гіпотетичну придуркуватість не виключаю.

 

А тепер спробуйте знайти серед органів, уповноважених законом , райдержадміністрації! Це не органи місцевого самоврядування. Це не виконавчі органи райрад. Без сумніву, це єдині реально можливі органи для державного контролю на рівні сільських районів, але, братці, внесіть же зміни до діючого закону!

 

І по суті самого визначення державного контролю. Воно вже є в законі. Не треба вигадувати велосипед. Всі можливі вигадки будуть незаконними.

 

Далі можна просто не читати.

 

"Постанови органів державного архітектурно-будівельного контролю" - без зміни закону залишиться солодким маренням головних інспекторів.

 

Що дивно - серед повноважень головних інспекторів нема права притягувати до відповідальності громадян-забудовників. Але це на краще.

 

Далі йдуть зміни до закону "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності". Цей закон був придуманий в 1994 році - задовго до прийняття закону про державний нагляд. Всі положення закону "Про відповідальність ... " суперечать положенням закону про державний нагляд.

 

Виникає законне питання: "Хто із юристів читав законопроект № 1546 від 22.12.2014"? Якщо у технаря без юридичної освіти виникають такі питання, то який професійний рівень юристів, які візували цей законопроект? Я ще не чіпав наших законодавців, які вже двічі прийняли "децентралізацію архбудконтролю" в першому читанні - № 1546 від 22.12.2014 (13.01.2015) і № 1580 від 22.12.2014 (25.12.2014). Залишається тільки списати на похмільний синдром, або на нещасливе число "13".

Змінено користувачем consultant
  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

...

Вносячи зміни законопроектом № 1546 від 22.12.2014 - w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=53037у статтю 41 закону "Про регулювання містобудівної діяльності", геть забули внести зміни до закону "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

 

Нагадаю, що у випадку колізії загального і спеціального законів, діє спеціальний закон.

...

 

Що цікаво - вже прочитали тему 60 чоловік. І невже всім пофіг, що органи контролю будуть їх незаконно штрафувати?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Що цікаво - вже прочитали тему 60 чоловік. І невже всім пофіг, що органи контролю будуть їх незаконно штрафувати?

 

Да нет, наверное, шины собирают...

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

...

Далі можна просто не читати.

...

Що дивно - серед повноважень головних інспекторів нема права притягувати до відповідальності громадян-забудовників. Але це на краще.

..

 

Знайшов для себе ще один позитивний момент:

 

"...у пункті 6 слова “, які пройшли у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, державну атестацію в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері архітектури” виключити;..."

 

Це вибиває опору з-під ніг всім бажаючим створювати будь-які "уповноважені" організації.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

...

Вносячи зміни законопроектом № 1546 від 22.12.2014 - w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=53037у статтю 41 закону "Про регулювання містобудівної діяльності", геть забули внести зміни до закону "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

 

Нагадаю, що у випадку колізії загального і спеціального законів, діє спеціальний закон.

...

 

Хто ж буде крайнім у прорахунках реформи ДАБК? За моєю версією, давайте проаналізуємо календар розробки і проходження законопроекту.

 

14.03.2014. Доручення В.Б. Гройсмана про розробку законопроекту.

19.03.2014. Рішення Кабміну про доопрацювання законопроекту.

11.08.2014. Зареєстрований проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства № 4465а від 11.08.2014.

17.08.2014. Державний архітектурно-будівельний контроль став регламентуватись законом Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, підстава 1600-18.

27.11.2014. Проект № 4465а відкликано.

22.12.2014. Зареєстрований проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства № 1546 від 22.12.2014 (ідентичний проекту № 4465а від 11.08.2014).

 

Таким чином, законопроект про децентралізацію повноважень архконтролю був розроблений до змін в законі про державний нагляд. Але Головне науково-експертне управління першим зловило ґаву, коли видавало свої висновки і 28.08.2014, і 24.12.2014. Та я б не залишив у стороні і розробників, і депутатів.

 

За 5 місяців хтось же мав зіставити ці два закони!

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

За 5 місяців хтось же мав зіставити ці два закони!

 

Шановний consultant, дуже вас розумію. Але така біда не тільки в законодавстві про будівельну галузь. В вересні набуває чинності новий "Закон про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів", який повністю заперечує Закон про основні засади державного нагляду. Там і перевірки без попередження, і заборона тільки за підставою "підозра" (такого ще не було). І тиша...Я не можу цього пояснити.

Це я до того, щоб можна було краще уявити масштаб того, що роблять зараз законодавці.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

... В вересні набуває чинності новий "Закон про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів", який повністю заперечує Закон про основні засади державного нагляду. ....

 

Там, приблизно, така сама історія - w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=51514

 

Але є одна суттєва відмінність - закон було прийнято 22.07.2014 - до змін у державному нагляді. Хоча, ці зміни харчової продукції не стосувались.

 

Та доля положень, які конфліктують із спеціальним законом про держнагляд, незавидна. В будь-яку хвилину, будь-який суддя при пам'яті зможе спростувати будь-які звинувачення, які основані на цих положеннях.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

... зміни законопроектом № 1546 від 22.12.2014 -

w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=53037 у статтю 41 закону ...

 

У фейсбуці була така інформація - https://www.facebook.com/derevyanko.yurii

 

"Юрій Дерев'янко27 грудня 2014 р. о 14:00 ·

 

Завершилось засідання Комітету ВРУ з питань запобігання і протидії корупції.

Низку законопроектів комітет визнав корупційними.

Особливо хотів би звернути увагу на подані Урядом корупційні закони:

... "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства (реєстраційний номер 1546);"

 

Ну, і шо? І де? І коли? - це я про відповідне рішення Комітету на сторінці законопроекту із сайту ВР.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

возникает ощущение безнадеги...

 

Між законом і реальним життям велика різниця, яка називається "правозастосування". Виконання законів залежить не тільки від тих, хто їх застосовує, але і від тих, щодо кого їх застосовують.

 

Якщо всі схилять голову і покірно будуть виконувати безглуздий закон, то це безглуздя стане нормою. А якщо відстоювати свої законні права, то будь-які незаконні положення перетворяться у "фількину грамоту".

 

Тому я не бачу великої трагедії, якщо цей закон приймуть навіть в незмінному вигляді. Треба буде не покладати рук і намагатися внести в нього зміни. Наприклад, через низку судових рішень, через звернення в Регуляторну службу, Мінрегіон, Мінюст...

 

Оптимальний варіант був би, щоб депутати зараз внесли зміни до другого читання. На жаль, я не бачу реального способу донести свою думку до них, окрім такого публічного звернення через форум. Одного разу я звертався безпосередньо до депутата - безрезультатно.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

...Треба буде не покладати рук і намагатися внести в нього зміни. Наприклад, через низку судових рішень, через звернення в Регуляторну службу, Мінрегіон, Мінюст...

 

Запрацював ще один канал зв'язку - безпосередньо із будь-яким начальником інспекції - (ссылка устарела)

 

Про результати мого тестування розповім після отримання відповіді.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Актуальна тема для інспекції, Мінрегіона і персонально Гройсмана.

А для мене цікава інтрига: хто переможе в забігу тарганів - 1546 чи 1580?

 

Ставлю на 1580. 10-13 лютого саме цей законопроект поставлений в план на друге читання. - (ссылка устарела)

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Нагадаю, що у випадку колізії загального і спеціального законів, діє спеціальний закон.

Это Вы прочитали в письме Минюста, которое не является НПА?

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Это Вы прочитали в письме Минюста, которое не является НПА?

 

А у Вас є інші варіанти? Інакше наше законодавство всіх відправить на "дурку".

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

А у Вас є інші варіанти? Інакше наше законодавство всіх відправить на "дурку".

Я задал вопрос, думал, что возможно у Вас есть другие варианты.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Я задал вопрос, думал, что возможно у Вас есть другие варианты.

 

Інший варіант - це звернення до суду. Починаючи із суду загальної юрисдикції і до Конституційного суду. - www.minjust.gov.ua/17870

 

Мінюст наводить дані, що за 10 років було аж 12 таких справ по зверненням громадян до Конституційного суду. Одна із головних перепон на шляху усунення колізій - це відсутність єдиних правил, закріплених у законі. Була така спроба у законопроекті 7409 від 01.12.2010, який дійшов аж до другого читання. Але депутати його успішно забули.

 

Тому практичні дії відбуваються у такій послідовності. Спочатку звернення до розробників нормативно-правового акту, потім до регуляторної служби, потім до суду загальної юрисдикції, потім всі апеляційні інстанції, потім - тільки остаточне рішення Конституційного суду.

 

В іншому випадку буде Майдан, як це і відбулося, коли урядове рішення було прийняте всупереч закону.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Запрацював ще один канал зв'язку - безпосередньо із будь-яким начальником інспекції - (ссылка устарела)

 

Про результати мого тестування розповім після отримання відповіді.

 

І от результати тестування.

 

На пробу взяв просто повідомлення із їхнього сайту про одночасне виписування припису і штрафу і послав лаконічне питання (у вкладенні - "Порядок штрафування -обговорення"). Сьогодні отримав відповідь (у вкладенні - ДАБІ про штраф).

 

Відповідь перевершила всі мої сподівання. Мене прямо розпирає від нових знань. По пунктам.

 

1. Виявляється, якщо фізична особа експлуатує виробничий об'єкт, то вона це робить не як ФОП, а просто як громадянин, тобто, фізична особа.

 

2. О чудо шизофренії! Інспекція виконує два різних державних контролі. Один державний контроль для суб'єктів господарювання, а зовсім інший - для громадян. Для суб'єктів господарювання користуються законом "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", а для громадян (фізичних осіб) - "Про регулювання містобудівної діяльності".

 

3. Дам безкоштовно інспекторам ще одну ідею. Закон "Про регулювання містобудівної діяльності", ст.41.10 дає право звертатись із оскарженням до суду тільки суб'єктам господарювання. У громадян такого права по цьому закону нема.

 

4. О, ясне сонечко великого прозріння! Виявляється, для реєстрації декларації про готовність інспекція не "перевіряє протягом десяти робочих днів з дати подання (надходження) до неї декларації повноту даних, зазначених у ній", а проводить позапланову перевірку об'єкта для перевірки повноти даних, зазначених в декларації. Так все-таки, хто замовник перевірки виробничого об'єкта - громадянин чи ФОП? Якщо громадянин, то він експлуатував для власних потреб, якщо ФОП, то експлуатував для виробничих потреб і його треба перевіряти по закону "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

 

Резюме. Треба дурням дати можливість виговоритися. Щоб дур кожного була видна всім. А сервіс на сайті дуже зручний.

ДАБІ про штраф.zip

Порядок штрафування - обговорення.doc

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

  • 2 тижні потому...
Актуальна тема для інспекції, Мінрегіона і персонально Гройсмана.

А для мене цікава інтрига: хто переможе в забігу тарганів - 1546 чи 1580?

 

Ставлю на 1580. 10-13 лютого саме цей законопроект поставлений в план на друге читання. - (ссылка устарела)

 

Ситуація змінюється. Із законопроекту 1580 до другого читання викинули всі статті про децентралізацію архітектурно-будівельного контролю. Там тільки залишилася формула про переобладнання і перепланування:

 

"Виконання наймачем робіт з переобладнання та перепланування жилого будинку і жилого приміщення, які не передбачають втручання в несучі конструкції та/або інженерні системи загального користування, не потребують отримання документів, що дають право на їх виконання. Після завершення зазначених робіт введення об’єкта в експлуатацію не потребується. "

 

Очевидно, все про децентралізацію буде вирішуватись в законопроекті 1546 від 22.12.2014.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Підкажіть, будь ласка, якщо я знаю, що при будівництві багатоповерхового будинку (який зачіпає мої власні інтереси) є суттєві порушення, то ХТО має їх перевірити/фіксувати/виносити припис про зупинення?

 

Питаю у світлі відповіді від ДАБІ м. Києва

1ef1becd4449.jpg

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Підкажіть, будь ласка, якщо я знаю, що при будівництві багатоповерхового будинку (який зачіпає мої власні інтереси) є суттєві порушення, то ХТО має їх перевірити/фіксувати/виносити припис про зупинення?

 

Питаю у світлі відповіді від ДАБІ м. Києва

1ef1becd4449.jpg

 

Так Вам же чітко відповіли, що звертайтесь у ДАБІ із дозволом Кабміну на руках, або умовте забудовника самого на себе написати заявку на перевірку. Зате, якщо прийдете із повідомленням чи декларацією, то ніхто у Вас не питатиме заявки на обстеження. Самі заявляться.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

consultant, тобто я (людина, яка не має відношення до цього будівництва) маю сама звернутись до Кабміну?

Тобто я маю бути фахівцем, щоб знати будівельні норми і мати не лише бажання перевірити, а й обгрунтування для Кабміну, чи не так?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

consultant, тобто я (людина, яка не має відношення до цього будівництва) маю сама звернутись до Кабміну?

Тобто я маю бути фахівцем, щоб знати будівельні норми і мати не лише бажання перевірити, а й обгрунтування для Кабміну, чи не так?

 

А чому Ви мене питаєте? Я ж не трактувальник постанов КМУ і законів. Просто разом з Вами радію "скасуванню перевірок контролюючими органами".

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

А чому Ви мене питаєте?

звісно питаю того, хто зі мною розмовляє, бачу, що Ви в темі :)

consultant, до речі, процитована відповідь від ДАБІ надіслана і на Кабмін і мені, як заявнику. Я повідомила їх усіх про порушення (+ КМДА). Там було прохання перевірити.

Ніхто нічого не зробив окрім "відписки" ДАБІ...

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Як вам вчорашні зміни до Законів в частині Житлового кодексу?

Повна версія тут

w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_2?id=&pf3516=1580&skl=9

1580 від 22-12-2014 short.doc

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Як вам вчорашні зміни до Законів в частині Житлового кодексу?

Повна версія тут

w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_2?id=&pf3516=1580&skl=9

 

Вірогідно, Ви маєте на увазі переобладнання і перепланування? Цитую:

 

"...Виконання власниками робіт з переобладнання та перепланування жилого будинку і жилого приміщення приватного житлового фонду, які не передбачають втручання в несучі конструкції та/або інженерні системи загального користування, не потребує отримання документів, що дають право на їх виконання. Після завершення зазначених робіт введення об’єкта в експлуатацію не потребується..."

 

В принципі, переобладнання і перепланування не відносяться до будівництва. Раніше дозволи для них мали давати місцеві виконкоми, інспекція до цього не мала ніякого відношення. Тому, фактично, скасували невикористовувані повноваження місцевої влади.

 

В останній момент внесли суттєву правку - додали уточнення "...загального користування". Це дозволило уточнити межу між будівництвом і переобладнанням. Я так розумію, що "загального користування" - це до індивідуального лічильника.

 

Наприклад, якщо у вас виникло бажання міняти проводку, то вимкнули електромережу після лічильника - і робіть що завгодно. Не дуже уявляю собі, як можна подібне робити із газовими трубами. А якщо нема лічильника, або точки розділення від загальних мереж? Наприклад, центральне опалення. Уявіть собі покинуту квартиру із виключеним опаленням - нещасні сусіди.

 

В той же час, залишається відкритим питання про переоснащення виробничих об'єктів. По закону - це не будівництво. А по будівельним нормам - будівництво. А по суті, переоснащення - це те саме переобладнання, тільки не житлових об'єктів, а виробничих.

 

Добавлено через 22 минуты

Ситуація змінюється. ...

 

Очевидно, все про децентралізацію буде вирішуватись в законопроекті 1546 від 22.12.2014.

 

Остання інформація про законопроект 1546: - kombud.rada.gov.ua/kombud/control/uk/publish/article?art_id=47460&cat_id=44825

 

"...створено робочу групу з підготовки до другого читання проекту Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства» (реєстр. № 1546 від 22.12.2014 р.) (рішення засідання Комітету від 4 лютого 2015 року, протокол № 5). Очолює робочу групу народний депутат Сабашук П.П. До участі у робочій групі запрошено народних депутатів України, представників Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, державних організацій та громадських професійних об’єднань.

Перше засідання робочої групи заплановано провести 17 лютого 2015р. ..."

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...