Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

Прокуратура відміняє рішення про приватизацію землі

sergeyslobodyanyuk

Рекомендовані повідомлення

Селищною радою на протязі 2002-2012 років, громадянам що мали намір приватизувати земельні ділянки в межах норм безплатної приватизаціїї, приймались рішення про дозвіл на складання технічної документаціїї із земелеустрою щодо складання документів що посвідчують право на земельну ділянку(далі ТДЗ). Громадяни за власні кошти виготовляли ТДЗ, погоджували з земельними ресурсами та подавали на затвердження на сесію селищної ради. Рада приймала рішення про передачу у власність земельних ділянок на підставі ТДЗ. Люди отримували Держакти.

На початку 2013 року прокуратура району "вирішила" що рішення про передачу у власність земельних ділянок прийнятих на підставі ТДЗ "незаконні" та підляають відміні, а приватизацію землі необхідно робити виключно через проекти землеустрою. Прокуратура подала до селищної ради протест на такі рішення, Рада протест відхилила. Прокуратура подала позов в адміністративний суд про визнання незаконним та скасування рішень.

Шо робити, як боротись з таким безпредєлом. Тисячі людей приватизували землю через ДКЗ, отримали Держакти, ще сотні розробили ТДЗ, але ще не встигли отримати правоустановчі документи на земельні ділянки. Якщо суд прийме рішення що приватизація землі через розроблення ТДЗ незаконне, відповідно можуть визнати незаконним тисячі Держактів.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Селищною радою на протязі 2002-2012 років, громадянам що мали намір приватизувати земельні ділянки в межах норм безплатної приватизаціїї, приймались рішення про дозвіл на складання технічної документаціїї із земелеустрою щодо складання документів що посвідчують право на земельну ділянку(далі ТДЗ). Громадяни за власні кошти виготовляли ТДЗ, погоджували з земельними ресурсами та подавали на затвердження на сесію селищної ради. Рада приймала рішення про передачу у власність земельних ділянок на підставі ТДЗ. Люди отримували Держакти.

На початку 2013 року прокуратура району "вирішила" що рішення про передачу у власність земельних ділянок прийнятих на підставі ТДЗ "незаконні" та підляають відміні, а приватизацію землі необхідно робити виключно через проекти землеустрою. Прокуратура подала до селищної ради протест на такі рішення, Рада протест відхилила. Прокуратура подала позов в адміністративний суд про визнання незаконним та скасування рішень.

Шо робити, як боротись з таким безпредєлом. Тисячі людей приватизували землю через ДКЗ, отримали Держакти, ще сотні розробили ТДЗ, але ще не встигли отримати правоустановчі документи на земельні ділянки. Якщо суд прийме рішення що приватизація землі через розроблення ТДЗ незаконне, відповідно можуть визнати незаконним тисячі Держактів.

 

Може пригодится

еще Ось мої думки щодо реєстрації земельних ділянок та прав на них після 2013 року. Державна реєстрація речових прав на земельні ділянки проводиться після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі. Тільки сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об'єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Формування земельних ділянок здійснюється:

у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності;

шляхом поділу чи об'єднання раніше сформованих земельних ділянок;

шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів.

Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Звертаємо увагу, що на земельні ділянки, право власності (користування) на які виникло до 2004 року, вважаються сформованими незалежно від присвоєння їм кадастрового номера. У разі якщо відомості про зазначені земельні ділянки не внесені до Державного реєстру земель, їх державна реєстрація здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за заявою їх власників (користувачів земельної ділянки державної чи комунальної власності).

Формування земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок крім двох випадків: 1) формування земельних ділянок шляхом поділу та об'єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок; 2) винесення в натуру (на місцевість) меж сформованої земельної ділянки до її державної реєстрації здійснюється за документацією із землеустрою, яка стала підставою для її формування.

Розібралися з формуванням та реєстрацією земельних ділянок в ДЗК з 01.01.2013 року. Тепер переходимо до реєстрації прав власності на зареєстровані земельні ділянки.

Свідоцтво про право власності на нерухоме майно, що підтверджує виникнення права власності при здійсненні державної реєстрації прав на нерухоме майно, видається фізичним та юридичним особам у разі безоплатної передачі їм земельної ділянки із земель державної чи комунальної власності за рішеннями органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування. Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами визначається статтю 118 ЗКУ. Рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо приватизації земельних ділянок приймається у місячний строк на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки (цікаво витяг з ДЗК буде таким документом?). Громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності до відповідного органу. Відповідний орган розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Подальшу процедуру читаємо в статті.

Висновок: на земельні ділянки право власності (користування) на які НЕ виникло до 2004 року та відсутні кадастрові номера робимо тільки проект відведення.

user58734_pic54184_1365758350.jpg.b90e1630a74f570b977e8181605a91a4.jpg

user58734_pic54183_1365758350.jpg.a36f296b8a9317fe68d6f8ce4b18dd41.jpg

user58734_pic54185_1365758350.jpg.489663ff065dabae43e33e4aca0cb171.jpg

user58734_pic54186_1365758378.jpg.46e31d0f0f40b37a3a0dbebca4006b9c.jpg

user58734_pic54187_1365758378.jpg.2aabdcc4fc0022ad47614c2767e8a4c2.jpg

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

sergeyslobodyanyuk,

Крім того є ще журнал "Землевпорядний вісник", в якому починаючи з першого номеру по четвертий (за травень ще не було) описана процедура реєстрації земельної ділянки(хоча й дуже теоретично, ІМХО, але дещо звідти можна взяти).

А на рахунок дій прокуратури, то до рішення під забудову (2002-2012р.) ми завжди вшивали документи, що підтверджують наявність забудови, для ділянок під ОСГ вимагали довідку сільської ради про те, з якого часу ділянка використовується за цільовим призначенням(головне, щоб дата була до 2002р.). В разі відсутності даних документів - проект відведення.Отакий власний досвід.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

ficus41, спасибі. "ЗВ" нажаль не виписую. Ящо не важко викладіть скан. сторінок де йде мова про приватизацію через технічку.
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Прочитайте вложення в повідомленні 5.Щодо ЗВ, напишіть конкретніше, що цікавить та вишліть в ЛС електронну адресу.На неї вам скину.
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Хто як хоче так і (др)моче. Куча юристів і куча думок. Кому може більше подобаються проекти землеустрою, а кого влаштовує технічка. Звичайно треба прокормити кучу паразитів, які кормляться при погодженні проектів земелеустрою: "мамонти", санстанція, екологія, архітектура. Питання: Навіщо додатково погоджувати оформлення присадибної земельної ділянки, коли на ній вже років 30 стоїть жиловий будинок. Нашо охорона памятників- хто буде шукати черепки під будинком чи у дворі.? Нашо погодження екологіїї- хіба можуть бути під будинком особливо цінні землі, чи землі заповідного фонду.? Нашо санстанція- хіба вже побудований будинок може вплитути на санітарне благополуччя? Нашо архітектура- коли колгоспи що виділяли землі у 70-80 рр. Вже визначили землі індивідуальної житлової забудови в межах населених пунктів, пізніше в 90-х це ще показали га Генплані.

Хіба наявність на земльній ділянці оформленого житлового будинку не вказує на те що земельна ділянка вже знаходиться в корисуванні громадянина?

Як прокоментувати ст.123 ЗКУ яка каже що пректи землеустрою розробляються тільки у випадку формуванні нової земельної ділянки, чи зміни цільового призначення земельної ділянки, а у всих інших випадках- технічка.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

sergeyslobodyanyuk,екологія, санепідемстанція та культурна спадщина проекти вже не погоджують (ст. 186-1 ЗКУ). Крім того, законодавець з усіх нормативно-правових документів виключив поняття "технічної документації щодо складання документів, що посвідчують право власності". От і залишилися: або проект відведення (спрощений, з комплексним висновком Держземагентства, замість вище перерахованих трьох установ) або технічна документація щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі. В нас Держземагентство вимагає для земель ОСГ - лише проект відведення, для земель під забудову - можна й документацією щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі.Але якщо в людини присадибна ділянка+ведення ОСГ, то зшиваємо все проектом відведення для зручності.

Почитайте закон України про землеустрій.Там є чіткий перелік видів документацій із землеустрою!

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

а як бути з технічкою що виготовилась до 01.01.2013 на підставі рішеннь про надання дозволу на складання тех. документаціїї із земелеустрою щодо складання документів що посвідчують право на земельну ділянку, які приймались до 2012 р,(коли ще діяла ст.56 ЗУ "Про землеустрій") в т.ч по постанові КМУ №844 2009 р.?
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

а як бути з технічкою що виготовилась до 01.01.2013

У нас ці технічки кадастрові реєстратори пропускають без проблем.Головне, щоб вони були затвердженими рішенням відповідної міської/сільської ради.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

  • 2 тижні потому...

якщо почитати вчорашні покращення (ссылка устарела)

виходить що приватизацію земельних ділянок біля житлових будинків можна робити по тех.докуметаціїї в тому числі і на ОСГ, в межах населених пунктів:)

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

якщо почитати вчорашні покращення (ссылка устарела)

виходить що приватизацію земельних ділянок біля житлових будинків можна робити по тех.докуметаціїї в тому числі і на ОСГ, в межах населених пунктів:)

 

А я вижу только что через проекты:

“1. Надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі:

надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення;

формування нової земельної ділянки (крім поділу та об’єднання).

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

формування нової земельної ділянки

Хотілося б дізнатися вашу думку: умовно в селі у людини 0,6000га - 0,2500 під забудову, решта - ОСГ.В управлінні Держземагентства ще до прийняття закону 2130 пояснили так: забудова - встановленням меж(бо є підтвердження наявності будинку), ОСГ - лише проектом(але ж можна в с/р взяти довідку, що ОСГ використовується разом з забудовою з умовно 1993 р. та наділялося єдиним шматком). Постає питання, чому ОСГ вважається новосформованою земельною ділянкою, а забудова ні?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Хотілося б дізнатися вашу думку: умовно в селі у людини 0,6000га - 0,2500 під забудову, решта - ОСГ.В управлінні Держземагентства ще до прийняття закону 2130 пояснили так: забудова - встановленням меж(бо є підтвердження наявності будинку), ОСГ - лише проектом(але ж можна в с/р взяти довідку, що ОСГ використовується разом з забудовою з умовно 1993 р. та наділялося єдиним шматком). Постає питання, чому ОСГ вважається новосформованою земельною ділянкою, а забудова ні?

 

по техничке теоретически можно будет оформить землю только при наличии рішення про надання земельних ділянок прийнятих відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України від 26.12.1992 № 15-92, и то если площадь, указанная в решениях совпадает с действительностью, а это практически не бывает (подгонять если только), остальное только через проект. т.к. в ЗКУ имеется пакость в виде

Стаття 79-1. Формування земельної ділянки як об'єкта

цивільних прав

1. Формування земельної ділянки полягає у визначенні

земельної ділянки як об'єкта цивільних прав. Формування земельної

ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації

про неї до Державного земельного кадастру.

2. Формування земельних ділянок здійснюється:

у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та

комунальної власності;

шляхом поділу чи об'єднання раніше сформованих земельних

ділянок;

шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи

комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування

територій населених пунктів. { Абзац четвертий частини другої

статті 79-1 в редакції Закону N 5245-VI ( 5245-17 ) від

06.09.2012 }

5. Формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у

частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами

землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

 

6. Формування земельних ділянок шляхом поділу та об'єднання

раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності

або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються

за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та

об'єднання земельних ділянок.

 

7. Винесення в натуру (на місцевість) меж сформованої

земельної ділянки до її державної реєстрації здійснюється за

документацією із землеустрою, яка стала підставою для її

формування.

Так что и там и там если нет декретного решения то через проект

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

6. Формування земельних ділянок шляхом поділу та об'єднання

раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності

або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються

за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та

об'єднання земельних ділянок

Земельні ділянки для БОЖБ та ОСГ біля будинків були виділені раніше, тобто перебувають у користуванні, цільове призначення "землі житлової та громадської забудови" не змінюється - навііщо ПРОЕКТ?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

були виділені раніше, тобто перебувають у користуванні,

каким документом подтверждено ?

Техдок выполняется:

1. При разделе или объединении без изменения целевого

2. На основании утвержденного проекта.

3. Для определения кадастрового номера

4. При наличии декретного решения о передачи земли в собственность (по Декрету Кабінету Міністрів України від 26.12.1992 № 15-92 - упрощенная приватизация).

Все остальное через проект т.к. нужно сформировать земельный участок а это определить точную площадь, установить границы. Формування земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок крім двох випадків: 1) формування земельних ділянок шляхом поділу та об'єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок; 2) винесення в натуру (на місцевість) меж сформованої земельної ділянки до її державної реєстрації здійснюється за документацією із землеустрою, яка стала підставою для її формування.

Есть "момент" который можно использовать на свой страх и риск - не согласованность норм ЗКУ и ЗУПунктом 3 Прикінцеві та Перехідні положення Закону України «Про Державний земельний кадастр» встановлено, що у разі якщо на земельній ділянці, право власності (користування) на яку не зареєстровано, розташований житловий будинок, право власності на який зареєстровано, кадастровий номер на таку земельну ділянку присвоюється за заявою власників такого будинку на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). Забороняється вимагати для присвоєння земельній ділянці кадастрового номера інші документи. Такий кадастровий номер є чинним з моменту його присвоєння.

У цьому випадку зазначена документація розробляється на підставі рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування уповноваженим здійснювати розпорядження цією земельною ділянкою, оскільки відповідно до статті 22 Закону України «Про землеустрій» землеустрій здійснюється на підставі:

а) рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо проведення робіт із землеустрою;

б) укладених договорів між юридичними чи фізичними особами (землевласниками і землекористувачами) та розробниками документації із землеустрою;

в) судових рішень.

***

У випадку, якщо дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку, наданий до 01.01.2013, а право на ділянку не виникло, зокрема відсутні рішення про надання земельних ділянок прийнятих відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України від 26.12.1992 № 15-92, то їх передача у власність здійснюється за розробленими проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

кожнен нове "покращення" нудний чиновник чи занадто розумний юрист може перетвортити в тортури для людей що прагнуть оформити земельну ділянку, якою користуються багато років.

А треба то всього навсього встановити межі земельної ділянки (зробити геодезію), погодити межі із сусідніми землевласниками(користувачами),отрмати кадастровий номер, внести земельну ділянку в реєстр. Навіщо для цього розробляти проект, який коштує дорожче, потребує додаткових погоджень? Хто виграє від проекту- чиновники, ну аж ніяк не прості люди що хочуть приватизувати свою землю на якій вже стоїть будинок?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Навіщо для цього розробляти проект,

так и есть, да и как можно запроектировать существующий (сложившийся десятилетиями а может сотню лет) участок ? Конечно "приподняли" проектные организации, правда при этом проект объединили с техдоком и упростили согласования......но почему-то еще дольше все стало оформлять......"спрощення"......

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

А як на рахунок Юліної безкоштовної приватизації , клепали ділянки по ортофотопланам з двома папірцями - рішення ради і паспорт , а тепер вся ця кривизна вилазить боком
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

який коштує дорожче

Не знаю як у вас, а ми робимо по ціні тех док.

 

так и есть, да и как можно запроектировать существующий (сложившийся десятилетиями а может сотню лет) участок

Ось чому я не може зрозуміти чому під забудову можна робити встановленням меж, а осг- лише проект, хоча по суті - це одна ділянка, яка надавалася умовно в 50-70 роках минулого століття.Я як виконавець робіт із землеустрою та геодезії це розумію, я вищі чини - "гуру землевпорядкування"- ні.

 

почему-то еще дольше все стало оформлять

З землями забудови та осг в межах н/п хоч щось більш-менш зрозуміло, а зі землями ОСГ поза межами - взагалі жах-обласні Держземагентства та їх районні управління ніяк не розберуться хто що повинен робити, хоча сама процедура розписана чітко! І саме головне: виявляється(у липні), що землями під товарне виробництво розпоряджається райдержадміністрація(як і було до 2013)(Землевпорядний Вісник №6, ст. 51), хоча сама РДА нічого не знає!Парадокс

 

клепали ділянки по ортофотопланам

Я думаю, це міра відповідальності виконавця робіт із землеустрою.Ми собі такого не дозволяли!

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

А як на рахунок Юліної безкоштовної приватизації , клепали ділянки по ортофотопланам з двома папірцями - рішення ради і паспорт , а тепер вся ця кривизна вилазить боком

 

Перегибы на местах, все для людей.

 

Добавлено через 6 минут

З землями забудови та осг в межах н/п хоч щось більш-менш зрозуміло, а зі землями ОСГ поза межами - взагалі жах-обласні Держземагентства та їх районні управління ніяк не розберуться хто що повинен робити, хоча сама процедура розписана чітко! І саме головне: виявляється(у липні), що землями під товарне виробництво розпоряджається райдержадміністрація(як і було до 2013)(Землевпорядний Вісник №6, ст. 51), хоча сама РДА нічого не знає!Парадокс

 

В населенных пунктах - проблема с ДПТ

За границами - тоже проблема с ДТП для застройки, для с/х ?.....Немного обоср....с этой реформой - вот обратку включили и ждем Приказ минагрополитики о полномочии районного земагенства распоряжаться этими землями, РГА не может сейчас (кроме паев) и не будет в перспективе.....

Общая проблема - непрофессионализм чиновников, нежелание работать для людей и система коррупции в госуправлении. Мозги чиновника госуправления заражены вирусом равнодушия к проблемам граждан и жадностью.

В общем - 2013 год пропал в части земельных вопросов.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

В общем - 2013 год пропал в части земельных вопросов.

 

Общая проблема - непрофессионализм чиновников, нежелание работать для людей и система коррупции в госуправлении. Мозги чиновника госуправления заражены вирусом равнодушия к проблемам граждан и жадностью

Повністю з вами згоден, нічого й додати і головне, що просвітлення в ситуації й не видно.ІМХО, в цій країні цей вірус не виліковний!!!

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

каким документом подтверждено ?

Земельно-шнурові книги колгоспу (сел., сільради) до 1992 року. Навіть якщо змінився власник будинку по спадщині чи продажу, в любому випадку видно що земельна ділянка сформована давно (визначено площу та цільове використання). та відповідно до ст.120 ЗКУ до нового власника переходить право користування земельною ділянкою. По п.1,2 ст.118 ЗКУ рішення про приватизацію ЗД приймається на підставі технічних матеріалів та документів що підтверджують розмір ЗД. Нвіщо ще "спрощувати", просту процедуру Декрету 1992р, чи "юлькіну постанову" 2009 р.?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Земельно-шнурові книги колгоспу (сел., сільради) до 1992 року. Навіть якщо змінився власник будинку по спадщині чи продажу, в любому випадку видно що земельна ділянка сформована давно (визначено площу та цільове використання). та відповідно до ст.120 ЗКУ до нового власника переходить право користування земельною ділянкою. По п.1,2 ст.118 ЗКУ рішення про приватизацію ЗД приймається на підставі технічних матеріалів та документів що підтверджують розмір ЗД. Нвіщо ще "спрощувати", просту процедуру Декрету 1992р, чи "юлькіну постанову" 2009 р.?

Ми, практики, це розуміємо, а вони, теоретики з великої літери, на жаль ні. Головну проблему я вбачаю в тому, що закони, що приймаються, важко реалізувати на практиці по тій причині, що в Україні теорія й практика - на диво два різні "береги", які ніколи не зійдуться по причині цього

непрофессионализм чиновников, нежелание работать для людей и система коррупции в госуправлении. Мозги чиновника госуправления заражены вирусом равнодушия к проблемам граждан и жадностью
, хоча насправді повинні бути єдиним цілим!А так понаприймають законів, а потім по півроку не можуть зрозуміти, як по цих законах працювати на місцях(пишу на основі досвіду роботи в сфері землевпорядкування)!!!!!!!!!
  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...